Oogjes dichthouden 2,5 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anitaaaxxx, Jun 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    #1 Anitaaaxxx, Jun 12, 2013
    Last edited: Jun 12, 2013
    Mijn dochtertje is afgelopen weekend gevallen met blote beentjes. Voor het eerst een schaafwondje op haar knie in haar leventje dus dat is best netjes.
    Maar nu zijn we bijna een week verder en ze wil er niet naar kijken.

Moment na vallen heeft ze oogjes dichtgedaan en eigenlijk niet meer open. Totdat we een lange broek hebben aangetrokken. Met verschonen zegt ze ook steevast: oogjes dicht!!
    Maar met douchen spant ze de kroon. Het is echt een gevecht de hele week omdat ze haar broek niet uit wil. Douchen doet ze met ogen dicht/in bad zitten overigens ook. Ook met veel sop!
    Heb al gezegd dat het over is (doet geen zeer meer). Dan zegt ze: nee liz niet kijken! Ze raakt echt overstuur.

Iemand tips? Heb al veel geprobeerd met leuke dingen afleiden ed. Mijn schaafwondje op been laten zien (daar kijkt ze wel naar) en pleister wil ze niet.

Edit: in mijn titel lijkt het net of ze al 2,5 jaar oogjes dichtheeft.... Haar leeftijd dus ;)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha ik moest even fronsen toen ik de titel las inderdaad :)

Enige wat ik kan bedenken.. Is met iets er overheen... E dan steeds een stukje verder schuiven...
    Zeker als het echt weg is... Kun je gewoon schuiven tot ze het eng vind omdat ze het schaafje ziet... Schaafje is tenslotte weg dus uiteindelijk heb je dan de hele knie in beeld.

Hier ergens rnd die leeftijd uitgelegd hoe bloedplaatjes werken omdat dochterlief leek te denken dat ze leeg zou lopen als ik de pleister eraf zou halen.
    Uitgelegd dat als de pleister eraf is.. Je een korstje krijgt etc
    En je dus nooit leegloopt.

Misschien heeft je dochter ook een dergelijke gedachtengang in d'r hoofd?

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Zootje hier heeft ook krasjes op zijn wang. Denk door broertje gekrabt. Ik zei tegen hem he hoe kom je aan die krasjes en dat bloed. Dit was gister en nog steeds heeft hij het zelf niet gezien. Hij weigert om de spiegel te kijken. Ook eens een sneetje in zijn vinger: draama, zeker twee dagen geen gebruikt gemaakt van die hele arm en daarna moest er een week lang een pleister op want het was nietboved zolang het zichtbaar was. Ik laat hem maar gewoon begaan al zeg ik wel steeds de pijn zal nu denk ik wel over zijn. Dan hoor ik gelijk een harde neee het doet pijn. Al kan dat dan niet meer haha.

Share This Page