huilen in bed.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Faith88, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Beste kraamdeskundige,

ik heb een paar vraagjes,

Mijn zoontje is nu 11 weken oud, en huilt sinds kort als hij in bed gelegd wordt.
    de eerste weken sliep hij erg viel, waarschijnlijk omdat hij te vroeg geboren is. Maar werd met de weken onrustiger. Zijn ritme is als volgt. Eten, even spelen totdat hij gaat gapen dan meteen naar bed. Vervolgens begint hij te huilen (krijsen) dan om de 5 min ongeveer loop ik naar hem toe en troost hem door even een aai over zijn bol te geven. Hierna loop ik weer weg maar begint het gehuil meteen weer opnieuw. Dit gaat meestal een uur zo door voordat hij in slaap valt.

Ik ben van de week voor het eerst bij een osteopaat geweest en hij vertelde dat hij verborgen reflux heeft, wat ik zelf ook al dacht gezien de klachten die hij heeft.

Is het nu wel verstandig om het zo te laten huilen, ik weet namelijk niet of hij nou huilt omdat hij in slaap wil vallen of dat er iets anders aan de hand is, hij stopt echt alleen met huilen als ik hem kom troosten. Moet ik met hem naar de huisarts gezien zijn klachten (melk komt vaak omhoog en begint hierna heel hard te huilen, ruikt erg zuur, hikt veel, na de voeding is hij ook erg onrustig.
    Hij slaapt al in een bakerzak.

alvast bedankt.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik zou inderdaad even naar je HA gaan ivm met een evt verborgen reflux. Die kan het bevestigen of zelfs indien nodig een verwijzing voor de KA geven.

Heb je zelf al dingetjes gedaan zodat je zoontje minder snel last van terugstromend melk heeft? Geef je BV of FV?

Daarnaast kan je zoontje best moeite hebben om in slaap te komen. Je doet het prima hoor.
    Aai over de bol...weg gaan...aai over de bol.

Advies is dus even naar je eiegen HA. Misschien met wat aanpassingen dat het al een stuk beter gaat.

Ilja

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    #3 Faith88, 14 jul 2011
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
    ik geef borstvoeding, zijn bed staat een stuk omhoog, heb ook JBPM geprobeerd maar hier kreeg hij nog meer krampen van.
    vanmiddag toch even naar de HA geweest en medicijnen gekregen. hij denkt ook dat hij last heeft van het zuur wat omhoog komt

wat betreft het naar bed gaan, soms houdt hij dit huilen echt vol tot de volgende voeding. Hij krijst dan echt! ik heb het idee dat hij alleen maar in slaap valt omdat hij uitgeput is?!
    Ik word er zelf ook moedeloos van dat hij alleen maar huilt als hij naar bed moet!

heb ook echt het idee dat het niet werkt om hem zo te troosten..

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als jezelf het idee hebt dat het niet werkt en misschien zelfs wel niet oke voelt moet je het anders gaan doen.
    Laat hem dan niet huilen, maar geef hem geborgenheid waardoor hij waarschijnlijk snel rustig wordt. Wie weet als dan de medicijnen gaan werken kan je hem wel zo weer weg leggen.
    Dus houdt hem lekker bij je. Je zal denken, maar dan heb ik de handen helemaal niet meer vrij....evt een draagdoek kan dan een oplossing zijn. De kleine krijgt geborgenheid en jij kan zo toch iets doen.
    Sommige kleintjes kunnen erg slecht tegen prikkels. Maar zoals ik jou begin verhaal lees kan ik me niet voorstellen dat dit het is.
    Mijn persoonlijke ervaring met mijn kinderen was als volgt. Ook mijn kids sliepen slecht in hun eigen bedje overdag. Ik deed hetzelfde als jij doet. Toen ben ik toch begonnen om ze overdag meer in de box / wandelwagen te laten slapen (dus veel meer prikkels) en dat werkte hier heel erg goed. Wie weet kan je dat eens uitproberen.

Heb je ook het idee dat krampjes een rol spelen in dit geheel?

Medicijnen hebben vaak even inwerktijd nodig. Hopelijk helpen ze snel zodat hij van het zuur geen last/pijn meer heeft.

Het lastige is dat je nu nog niet exact weet waar het huilen vandaan komt. Eén ding ben je nu actief aan het bevestigen/uitsluiten. (reflux)

Nogmaals je bent goed bezig. En misschien kan je partner ook een dag op zich nemen zodat jij even tijd hebt voor jezelf omje eigen accu even op te laden.

Ilja

Deel Deze Pagina