In oktober ben ik bevallen van ons prachtige dochter. Twee weken voor de bevalling kreeg ik heftige migraine aanvallen en deze kwamen bijna dagelijks. De migraine aanvallen bleven komen tot en met januari dit jaar. Eerst dagelijks, daarna steeds wat minder. Elke keer had ik tijd nodig om alles weer goed te kunnen zien. Inmiddels zijn de migraine aanvallen sinds eind januari weg... Sinds april heb ik oogklachten. Nu weet ik niet zeker of het verband houd met die vele migraine aanvallen die ik heb gehad.. Want immers was het een tijdje goed.. Ik heb last van vlekken zien (geen migraine vlekken, maar blijvende vlekken in mijn gezichtsveld). Heb ook het idee dat ik wazig zie en een gedeelte van mijn gezichtsveld niet goed meer kan zien (niet goed kan focussen). In de laatste twee weken zijn hier klachten bijgekomen als duizelig zijn, hart horen kloppen in mijn oren. Ook ben ik vaak moe, zonder reden en is mijn concentratie dus niet al te best. Is er iemand die dit herkent, die dit ook heeft gehad na de bevalling? Of kan dit geen verband meer houden met de zwangerschap? Ik ben al bij een oogarts geweest, die kon niks vinden. Ik kreeg alleen een goede oogmeting mee, zodat ik nieuwe brillenglazen kon bestellen. Maar daarmee zijn de klachten niet weg. Ik ga morgen overigens weer terug naar de huisarts en hoop niet dat ik word afgescheept..
Hmm raar. Ik had enorm last van wazig zien. Voornamelijk s avonds. Mijn opticien zei dat je eigenlijk niet je ogen moet laten meten de eerste x aantal maanden na je bevslling/stoppen met bv. Schijnt door hormonen te kunnen komen.
Laat je prikken op schildklierwaardes. Ik herken je klachten... hier was het Graves = te snelle schildklier.
Laat alsjeblieft je oogdruk meten! Je klachten klinken als glaucoom. Mag ik vragen of je een donkere huidskleur hebt? Deze groep maakt meer kans. Ik had deze klachten voor, tijdens en na m'n zwangerschap ook en ben blind aan één oog geworden... Ik wil je niet bang maken maar ik wilde het niet aannemen en met dit blijvende resultaat... Gaat trouwens gepaard met enorme hoofdpijn en misselijkheid.