Oogkleur van mijn baby veranderen steeds. Baby met groene ogen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamabenyamin, 29 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabenyamin

6 jan 2014
    51
    10
    8
    NULL
    NULL
    Lieve mama’s

echt zo gek! Oogkleur van mijn baby veranderd steeds. In de zon of bij daglicht is het wat groenig en in de donker zijn ze wat bruin.

Mama’s met baby’s met groene ogen kwam de kleur later of waren ze gelijk sinds de geboorte groen? Zie foto’s

Bijgevoegde bestanden:

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    De kleur van baby oogjes kan in het eerste jaar nog veranderen dus dat is heel normaal. Bruin kan inderdaad veranderen naar groen.
    En ook andere lichtinval kan andere kleur geven. Die van mij wisselen tussen blauw groen en grijs afhankelijk van het licht.

mamabenyamin vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.532
    113
    Vrouw
    Het eerste jaar kan de kleur nog veel veranderen.. volgens mij daarna zelfs ook nog.
    Zelf heb ik groen/bruin, soort hazel kleur. Op het eerste gezicht lijken ze bruin, maar bij zonlicht veranderen ze naar heel licht bruin/groen.
    Mijn man heeft blauwe ogen, mijn zoontje heeft een beetje een mix, grijs achtig.
    Mijn dochter heeft (nog) blauwe ogen met een licht bruin tintje er in.
    (Bovenste foto onze zoon, onderste van dochter)

Bijgevoegde bestanden:

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier waren ze het eerste jaar wat donker-groenig en soms bij bepaalde lichtinval ietwat blauwig. Nu allebei donker bruine ogen. Ikzelf heb groen/blauwige ogen.

5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is 4 en hij is van blauwe naar groen bruine, nu naar groene met een bruine vlek gegaan. Zoiets :D
    Ze kunnen nog jaren veranderen.

6. Georgy

Georgy Lid

24 dec 2021
    40
    15
    8
    Vrouw
    Hier ook veel variaties en veranderingen en uiteindelijk best bijzondere combinaties. 1 kind uiteindelijk heel donkerbruin zodat je de pupillen bijna niet ziet, de ander grijs/ groen en de laatste is nog maar een paar maanden en heeft nu grijze ogen met in het misden licht bruin en van de zijkant gezien lijken ze bruin. Hun ouders hebben licht bruine en de ander donker grijs/blauwe ogen. Alle kinderen hadden als baby blauwe en later blauw/grijze ogen. Het is grappig dat de kleuren van de kinderen heel andera kunnen zijn dan die van ouders en je weet niet waar het uitkomt, het kan nog zo lang veranderen.

7. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    #7 YellowEyes, 26 feb 2022
    Laatst bewerkt: 26 feb 2022
    Oogkleur kan nog jaren veranderen. Heb het zelf als kind gehad. Op m’n kinderfotos (tot sowieso 3 jaar oud) had ik hele blauwe ogen. Dat heb ik inmiddels niet meer (zie foto haha). Ik heb een “kleurafwijking” dat centrale heterochromia heet. Ik heb van oorsprong een licht groene oogkleur, maar door die kleurafwijking zit er voor een groot deel geel doorheen (lijkt op de foto wat bruin).

Mijn oudste had ook hele blauwe ogen met af en toe wat groenige kleur bij zonlicht, maar sinds een halfjaar begint haar oogkleur te veranderen naar mijn oogkleur (ze is nu 3 jaar).

Mijn jongste (10 maanden) heeft blauwe ogen, maar in haar rechteroog is een kwart van haar iris bruin/groenig en de rest is gewoon blauw.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter der ogen waren knal blauw.
    Er komt nu steeds meer groen door heen.
    En dat terwijl man en in beide helder blauwe ogen hebben en de andere kinderen ook blauwe ogen hebben.

Deel Deze Pagina