ooglaseren

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje11, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai meiden,
    Na bijna 20 jaar lenzen dragen is de kogel door de kerk; ik ga mijn ogen laten laseren in het ziekenhuis in Alkmaar. Ik heb inmiddels de vooronderzoeken gehad en ben geschikt bevonden. Er kunnen de twee bekende methoden worden toegepast; de prk en die met het flapje. En nou mag ik dus kiezen... lastig... haha ben niet zo goed in keuzes maken. Ik neig erg naar de methode van het flapje, wel duurder maar schijnt een stuk comfortabeler te zijn. Vind het evengoed allemaal doodeng maar wil het dit jaar gewoon echt laten doen.
    Ik ben dan ook erg benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en met welke methode... en vonden jullie het ook zo eng.
    Dank vast voor de reacties!!!

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik ga meelezen want ik wil het ook! Heb al 26 (!) jaar lenzen... Mag ik vragen wat jouw sterkte is? Ik had begrepen dat je namelijk niet 'geschikt' wordt bevonden als de afwijking te groot is en ik zit op ruim -11 :(
    Fijn dat jij er in ieder geval voor in aanmerking komt! (het lijkt me heerlijk...zonder lenzen)

3. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    dank voor je snelle reactie; ik heb mijn 4,75. Eigenlijk al wat aan de te hoge kant voor PRK, maar volgens de arts zou het moeten kunnen. Het schijnt alleen dat hoe hoger de sterkte hoe pijnlijker het wordt. Met jouw sterkte heb je idd minder mogelijkheden, heb een open avond gedaan... maar vrees dat ik alleen heb onthouden wat voor mij geldt.....

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wat zijn de kosten daarvan ik wil het ook laten doen namelijk

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb ze 3 jaar geleden in Antalya laten laseren was 500 euro kwijt voor de 2 ogen.
    Nog altijd perfect.
    Bij Talyagöz overigens.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ehh, welk flapje maken ze?

Maken ze het flapje met de laser of met een mesje??

Ik heb een paar jaar terug mijn ogen laten laseren. Ik heb er voor gekozen om alleen maar lasers te laten gebruiken. Zowel dus voor het losmaken van het flapje als uiteraard voor het laseren zelf.
    Die manier is veel secuurder en veiliger. Ik geloof dat in Nederland vaak methode met het mesje (=goedkoper) gedaan wordt.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

4,75 is toch niet zo gecomliceerd want vriendin had ook zoiets en ze heeft ze gewoon laten laseren in turkije ik ga ook naar turkije

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hee!! Ik heb het ook in Turkije laten doen. Ik moest 2000 (inclusief reis en verblijf en voor na na controles in NL).
    Mijn verzekering heeft 1000 vergoed. Het heeft mij dus nog slechts 1000 gekost.

Ik denk dat jij het goedkoper had omdat jouw vriend zijn familie uit Turkije komt en je geen NL's tussenpersoon had. Ik denk dat het vrij lastig zelf te organiseren is als je niet een Turks sprekend iemand hebt die er wegwijs is. Of denk ik dit helemaal verkeerd. Bovendien: niet iedereen zijn/haar ogen zijn geschikt. Als je pas je vooronderzoeken daar hebt, dan ben je misschien voor Jan Doedel naar Turkije gevolgen ;)

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bij mij werd geadviseerd niet de methode met het mes te doen als je veel aan balsporten deed. De kans dat het loslaat is vele malen groter bij deze methode.
    Herstelperiode is wel wat langer, maar ach, dat ben je na een paar dagen weer vergeten.

Succes met het maken van je keuze!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wij waren er toen op vakantie en dus idd de vooronderzoeken daar gehad.
    De prijzen waren gewoon standaard ( staan ook op internet;))
    Er waren heeeeeeel veel europese mensen want men sprak er engels , duits enz.
    Dus heel goed te doen Maartje voor een europeaan;)
    Het is heel snel gegaan want we waren er 3 weken op vakantie en ben de 2e week al gelaserd:)
    2 dagen na het vooronderzoek was er al plaats.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oke, jeetje dat ging dan lekker snel. Toch klinkt het voor mij wel een beetje eng (;)) dat jouw organisatie geen kantoor ook in NL heeft waar je voor vragen en nacontroles nog heen kunt ;)

Penk, behalve de kans op het loslaten...
    Met het mesje heb je meer kans op rafeltjes bij het snijden, grotere kans op infecties dan met laseren en daarnaast is het zo dat het snijden minder precies en dieper gaat dan met een laser. De laser valt direct uit zodra je ook maar een beetje met je oog beweegt. De hand van de chirurg zal altijd iets later pas reageren.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ga 30 maart in koln mijn ogen laten laseren beide ogen 1450 in totaal. TS wat betaal jij hier in het ziekenhuis? en heb je het al laten doen? en ben je tevreden ? hoe is het gegaan?

13. tugbiss

tugbiss Lid

3 jul 2011
    44
    0
    0
    İk heb in november in ızmir/turkije mijn ogen laten laseren. 500euro voor beide ogen. de prijzen varieerden enorm . ik ben er blij mee!had -6 erg lastig met nachtvoedingen. succes ermee

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee! Wil het ook héél graag laten doen, maar zoals ik het verstond kost het al gauw 3000 euro? Woon wel in België.

Ik ga er momenteel nog even mee wachten, ook omdat ik nogal wat horror verhalen hoor van zwangere vrouwen wiens zicht achteruit gaat door de zwangerschap, en dan sta je daar mooi met pas gelaserde ogen. En ook omdat momenteel geld naar belangrijker dingen moet gaan :)

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ga over een half jaar ook mijn ogen latrn laseren in turkije. Maar ik twijfel tussen 2 ziekenhuizen kayseri (kayserigoz en istanbul(dunyagoz)..

16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Inter-vision in Turkije? Ik lees veel goede verhalen. De prijs is dan 2000 euro, inclusief verblijf, controles, alles!
    Ik wil het heel graag laten doen, maar ik vind het ook doodeng......het zijn toch je ogen!

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik vind het ook eng. Stel je wordt blind. Het zijn je ogen die je voor altijd nodig hebt.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het een jaar of zeven geleden laten doen. De prijzen liggen inmiddels een stuk lager, zie ik wel! Ik heb de methode met flapje gehad. Het is mij prima bevallen: 's ochtends geholpen, middagdutje gedaan en 's avonds was ik alweer prima in staat de menukaat te lezen in het hotel. De volgende ochtend had ik gewoon al goed zicht.

Ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Heerlijk om goed te kunnen zien zonder bril of lenzen! Ik was wel blij dat ik het in NL helaten doen. Ik heb nog een aantal nacontroles gehad in het eerste jaar en nog na twee jaar. Er zat ook garantie op: als je binnen die twee jaar toch weer slechter zicht kreeg, werd je opnieuw behandeld. Ik zou daarvoor noet elke keer op en nee naar Turkije willen vliegen!

Zorg welmdat je echt heel zorgvuldig bent met druppelen als je eenmaal gelaserd bent! En als je een flapje laat maken, draag dan de oogkapjes gewoon 's nachts!

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik weet ook dat het in turkije veel goedkoper kan maar ik wil nu niet met baby daarheen reizen . Het sneeuwt koud etc helemaal geen zin in dus vandaar laat ik het in koln doen ook al is het veel duurder. En met nactonroles enzo lijkt het me ook handig want over week moet ik voor nacontrole en over een maand weer dus

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou het erg graag willen, en heb er het geld graag voor over, maar ik durf het echt niet :(

Bang voor de ingreep zelf met zo'n klem op je oog en mesje/laser die je op je af ziet komen brrrr
    En bang dat er iets misgaat en ik blijvend schade eraan heb

Deel Deze Pagina