Hebben jullie veel vergaderingen van je werk? Ik heb elke 2 weken vergadering op mijn vrije dag, ik moet dan voor 1,5 uur naar mijn werk. En elke 6 weken nog eens een andere vergadering. Baal soms zo van de vergadering op mijn vrije dag, omdat ik er telkens rekening mee moet houden met afspraken!
Hebben wij ook geregeld, maar als het op onze vaste vrije dag is, zijn we niet verplicht ervoor terug te komen. Vaak doen we het wel, maar dat komt omdat de dagen netjes afgewisseld worden en dus iedereen een keer aan de beurt komt
Dat deed ik dus écht niet. Vrije dag is vrije dag. Laten ze het maar anders inplannen. Als je op vakantie bent, kom je toch ook niet terug? Nee, dat deed ik echt niet.
Da's balen! Ik kán niet op mijn vrije dag, want mijn zoontje is dan thuis. Onze vergaderingen (ongeveer 1 per 2 maanden) zijn ook in eigen tijd. Meestal 's avonds. Maar ze zijn niet verplicht. Morgen ga ik bijvoorbeeld ook niet, omdat mijn man morgen niet op tijd thuis is. Ik krijg ook niet betaald voor die uren, maar kan de reiskosten wel declareren. Maar als het steeds op je vrije dag is, kun je dan niet je vrije dag op een andere dag zetten?
als het mij goed herinner werk(t)en wij in het zelfde vakgebied. Al die vergaderingen zijn 1 van de redenen waarom ik ermee gestopt ben. Wij hadden 1 keer per 3 weken een vergadering met alleen onze groep, bijna altijd op maandag en dinsdag (ik werkte op donderdag en vrijdag) kon dus terug komen, want dat was overdag) en 1 keer per maand met het hele team s avonds. Dan nog overleggen met de verschillende werkgroepen en themaavonden/middagen. Van de 4 weken moest ik er minimaal 2 een halve dag overdag terugkomen, dat ging mij te ver. Ik koos niet voor niks voor 2 dagen i.p.v 3 alles was verplicht en voelde mij echt slecht t.ov. mijn dochter. Niet kunnen was geen optie, dan regel je maar oppas.
Wij hebben ongeveer elke 2weken vergadering. Meestal proberen ze dat te plannen op 1 van de 3 dagen dat ik werk. Als het op een andere dag is, dan ben ik er dus niet bij. Ik ga niet naar kantoor op m'n vrije dag, voor een vergadering.
Tja, ik kom dus echt niet op mijn vrije dag. Ik heb vrij voor zoonlief en nee, hij is nog te jong voor een oppas en nee hij gaat dan niet een dagje extra naar de kinderopvang en nee, ik neem hem ook niet mee. Nee dus.
We hebben wel regelmatig een overleg (afdelingsoverleg) maar dat plannen we dan wel op een dag dat we er allemaal zijn. En wanneer dat niet lukt zorgen we er wel voor dat het afwisselend is zodat iemand er niet op een vrije dag voor terug hoeft te komen. Zou dat echt belachelijk vinden. Sterker nog, ik zou niet eens kunnen. Op mijn vrije dag heb ik geen oppas, zie me nog niet aankomen met 3 kinderen
Wij hebben werkoverleg 's avonds op de bank onder het genotje van een borreltje en een chippie, toch handig als je man ook je werkgever is
Ik werk nu als orthopedagoog, gewoon fulltime en sluit bijna dagelijks bij vergaderingen aan.. maar is dus onder werktijd.. Toen ik nog als begeleidster werkte hadden we iedere eerste maandag van de maand vergadering, kwam iedereen voor terug.. en nog een keer op de maand op dinsdag, kwamen we ook "verplicht" voor terug..
Hier ook op mijn vrije dag, gelukkig kan ik dat dezelfde week wel compenseren . Andere overleggen waar ik niet perse bij hoef te zijn, sla ik over. Opvang is duur zat
om de 6 weken heb ik vergadering van 2 uur op me vrijedag en moet zeggen ik vind het wel leuk want dan ken ik weer van die 2 uurtjes eerder naar huis
Gelukkig dus niet de enige met veel vergaderingen! Op de dinsdag kan ik de jongste gewoon mee nemen ( werk op een kinderdagverblijf) dus daar hoef ik niks voor te regelen. Maar ik baal gewoon best dat ik wel de rest van de dag erom heen moet plannen. De vergadering\bijeenkomst kan ook niet op een andere dag helaas.
Wij hebben altijd de eerste maandag vd maand vergadering.. Maandag is eigenlijk mijn vaste vrije dag, maar wij zijn verplicht om te komen. We krijgen wel de uren betaald, staan ook gewoon op de dienstlijst ingepland
toen ik nog werkte hadden we altijd 's avonds vergaderingen. En ook vaak op dagen dat ik vrij was. De vergaderingen (minstens 1x per maand, maar meestal vaker) waren veplicht, behalve als je verlof/vakantie had. We kregen er geen vrije dagen maar wel "tijd voor tijd" voor terug. Als het dan een middag rustig was dan kon je vragen of je een (of enkele) uren eerder naar huis kon. Maar je kon het niet inleveren om een dag extra verlof ofzo te krijgen. Vond ik altijd wel balen want er moest dan altijd geregeld worden dat de dienst van manlief zo gepland werd dat hij op tijd thuis was om de kids van het kdv te halen en als het op een van mijn vrije dagen was moest ik oppas regelen en kostte het me 2,5 uur van mijn eigen tijd, alleen al om te reizen. Reistijd werd namelijk niet vergoed... wel de km maar daar had ik niks aan want de km-vergoeding zat een max. aan en met mijn "gewone" km's zat ik al aan het maximum.
Pfff, veels te veel helaas. Iedere dag wel 1 of 2, vaak 's avonds (met de US vaak) en soms ook wel op mijn vrije dag. Dan bel ik wel in, ik ga daar dus niet voor naar m'n werk, en als het zo dringend is dat ik er lijfelijk bij aanwezig moet zijn, dan verschuiven ze het maar ...
Hier niet zo vaak vergaderingen . volgende week 1 zo ver ik weet word die ook uitbetaald ! Moet er alleen rekening mee houden dat ik dan niet extra kan werken .
Ik kan gelukkig ook zeggen dat als het op mijn vrije dag wordt gepland ik gewoon niet kom... Vind het niet erg om een keer incidenteel te komen voor iets belangrijks en dan oppas te moeten regelen maar het moet niet maandelijks/wekelijks worden.
Wij hebben iedere maand 1 avond een vergadering en elke 6 weken overdag. Wij zijn verplicht om te komen, oppas of niet. Heb ik geen opvang dan neem ik mijn kinderen mee. En s'Avonds is gelukkig mijn man thuis.