Je ziet geen mes of laser op je af komen hoor. Ik moest de hele tijd naar een groen lampje kijken. En meer dan dat heb ik ook niet gezien. Maar die klem is inderdaad wel even vervelend. Bij de kliniek waar ik ging, kreeg je trouwens standaard een tabletje met een licht kalmerend middel erin. Wat betreft complicaties: als je het echt wil, moet je je goed voor laten lichten. Er zijn inderdaad wel wat complicaties mogelijk. Gelukkig is die kans om te beginnen al erg klein. En van de complicaties die heel af en toe toch voorkomen, zijn de meeste prima te herstellen. Een oogarts kan je hier meer over vertellen. Als je bang bent om bijvoorbeeld blijvend blind te worden, vraag hier dan gewoon naar. De oogarts kan je precies verellen hoe het zit.
De voor- en nacontroles gebeuren allemaal in Nederland, ook als je in Turkije laat laseren. @ Sila: kun je niet beter dan nog eventjes wachten? Tot er geen sneeuw ed is? Als het heel veel geld scheelt....
@Daantje, dat is ook wat mij tegenhoudt. LIjkt me heerlijk om geen bril meer te hoeven dragen, maar ik vind het doodeng! Zo bang dat er iets foutgaat en je blind wordt.
ja sneeuw is beetje smoesje eigenlijk....ik zal het even uitleggen: mijn man heeft nu net nieuwe contract gekregen van zijn werk en hij mag nu niet op vakantie, dus dan moet ik alleen met zoontje ..en ik heb rondgekeken en met deze seizoen zijn er geen directe vluchten naar kayseri.. dus dat betekend dat ik met kleintje in istanbul uit moet stappen en over moet op andere vluct die naar kayseri gaat. Want daar woont schoonfamilie..en ik kan helemal niet goed overweg met haar dus komt geheid ruzies en discussies en vooral als ik nu in me eentje ga ..mijn man kan me dan ook geen backup geven zeg maar haha dus vandaar heb helemaal geen zin daarin dan maar 1000 euro extra betalen
Ik wil dit ook altijd nog een keer laten doen. Echter ga ik er niet voor naar het buitenland. ( vertrouw dat gewoon niet ) Wat kost zoiets in Nederland zelf?
ow en sowieso ben ik dan ook wel 1000 euro kwijt als ik naar tr ga voor ooglaseren want ticketkosten en als ik daar heen ga geef ik ook veel geld uit want je wilt overal heen en vanalles kopen etc. En da nmoet ik ook kadotjes voor schoonfamilie enzo kopen
Ik heb het 5 jaar geleden laten doen in Belgie (dokter in Lochristi bij gent, echte oogarts geen kwakzalver). Het was laseren: duurde een kwartier per oog en een paar dagen het gevoel gehad dat er zand inzat. Maar sindsdien gaat het prima geen last meer gehad of niets. Ik had ook rond -11, maar het is afhankelijk van de ikte van je netvlies/hoornvlies en bij mij kon het dus nog. Ik heb 1250 euro per oog betaald en de ziekenkas komt niet tussen.
Ik heb mijn ogen een aantal jaar geleden laten laseren en heb er nog geen moment spijt van gehad. Denk aan douchen zonder dat je eerst je lenzen uit moet doen, onder water zwemmen, snorkelen, 's ochtends opstaan en meteen alles zien, geen vuiltje achter lens enz. Het is heerlijk! Ik vond het totaal niet eng, maar vind niet zo snel iets eng. Heb het in NL laten doen (met flapje), was wel duur, maar het is het echt waard. Ik heb na de ingreep wel een tijdje (paar weken) wazig gezien aan 1 oog, maar dat was omdat ik te weinig traanvocht had. Gelukkig heb je daar goede druppels voor en was het na een paar weken weg.
MIjn vriend wilt dit dus ook. Persoonlijk zou ik nooit naat Turkije gaan ... stel je voor het gaat fout! Het zijn wel je ogen
Mensen die zeggen: niet naar Turkije gaan.. Weten jullie dat de apparaten en de artsen veel beter dan Nederland is. Heel veel nederlanders gaan naar Turkije.
geen idee...... Maar het is hetzelfde als al die vrouwen die naar belgie gingen voor een borstvergroting en de rest van hun leven verminkt zijn...ik vindt het gewoon een te groot risico
Ik heb vorig jaar een oog laten laseren. Had namelijk maar aan 1 kant een flinke afwijking ( -2 met cillinder van -2,25) het andere ook was redelijk okay. Een oog koste 1500e en ik kreeg 1000e van verzekeraar terug. De behandeling was pijnloos (het is gewoon spannend, maar vond het geen pijn doen) mijn herstel verliep heel voorspoedig. En nu een jaar later ben ik echt waanzinnig blij dat ik het gedaan heb! Moet er wel bijzeggen dat ik al jaren een bril op had. Ik heb alle mogelijke soorten lenzen geprobeerd maar ik kon niets verdragen in mijn ogen. Dus dit was de uitkomst voor mij! Heb het laten doen bij Visionclinics overigens.
Ik ben verzekerd bij cz en kreeg zeker 1000 euro terug. Maar volgens mij was dat toen het laatste jaar dat ze dat vergoedde.
Het zou voor mijn man een uitkomst zijn... die is altijd aan het zeuren over zijn bril, en lenzen is helemaal geen optie. Kan niks in zijn ogen houden Maar ik vind het risico te groot dat het fout zou kunnen gaan. Hij zit op de vrachtwagen, dus goed zicht is dan wel belangrijk
Volgens mij zijn de riscio's niet zo groot, toch? Ik heb me er toen wel in verdiept, maar tis al even geleden.
Ik heb mijn ogen ook laten laseren een aantal jaren geleden en heb de Lasek methode ondergaan, daarbij wordt eerst een laagje verwijderd (geen flapje) en vervolgens wordt erdoorheen gelaserd. Ik heb voor deze methode gekozen, omdat ik weinig traanvocht heb en er na deze methode minder risico op droge ogen bestaat. Dit is overigens wel de wat pijnlijkere methode met een langer herstel (een week). Maar goed te doen en ik had het er voor over.