ooglaseren

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje11, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Je hebt verschillende soorten laseren?? Maar wat zijn de verschillende dan, kan irmand wat uitleg geven??

2. 22liz

22liz Lid

20 mrt 2011
    58
    0
    0
    Ik heb lensimplantaten, ook ideaal! In tegenstelling tot laseren is dat wel omkeerbaar.

3. Alita

Alita Niet meer actief

hoe werkt dat dan?en is dat niet duur?

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou het ook wel willen, en zou het ook zo kunnen doen, als ik het zou durven.
    Maar dat flapje verhaal.... BRRRR. Krijg er de rillingen van.

Of ze moeten mij plat spuiten, dan vind ik het geen punt :D
    Ik zou trouwens gewoon naar Turkije durven, geloof wel dat ze het daar prima voor elkaar hebben op die klinieken.

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    t is wel een beetje vies.
    Ze snijden zo'n rondje uit je hoornvlies en dan nemen ze dat weg. je ziet het dus wel flapperen als ze het opheffen.
    Maar dan moet je in een rood lichtje kijken dat groen wordt (of omgekeerd weet het niet zo goed meer). Dan leggen ze dat flapje terug en t is gedaan.
    Je oog wordt verdoofd, dus je voelt niks, maar je ziet natuurlijk alles (dat kunnen ze niet verdoven).
    Maar op een halfuurtje gepiept en spijt dat ik het geen 5 jaar vroeger gedaan heb

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja ach als je dan nooit meer een bril hoeft!
    Maar wat waren de kosten hiervan?

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    cindy24,

was in Belgie bij een erkende oogarts, kostte toen (5 jaar geleden ong) 1250 euro per oog, ziekenfonds vergoedt niets.

8. Alita

Alita Niet meer actief

wat een geld he;)

9. 22liz

22liz Lid

20 mrt 2011
    58
    0
    0
    Implantaten zijn duurder, ik heb het zo'n 5 jaar geleden laten doen en was rond de 4500 euro, incl alle voor en nabehandelingen. Doen ze vooral bij erg slechte ogen ( ik had -10), zoveel hoornvlies kunnen ze niet wegbranden ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

ah oke......ja echt duur man!

11. 22liz

22liz Lid

20 mrt 2011
    58
    0
    0
    Klopt! Maaaar, het is heerlijk, wakker worden & kunnen zien!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, HEERLIJK om wakker te worden en alleen je hoofd te hoeven draaien om te zien hoe laat het is en niet elke keer de hele wekker van je nachtkastje te hoeven pakken. Klinkt misschien stom, maar het zijn juist die kleine dingen waar ik de eerste maanden zo verschrikkelijk van genoten heb. Nu ik een paar jaar verder ben, sta ik er meestal niet meer zo bij stil. Maar in het begin waren er zo vaak momenten dat ik wee helemaal blij werd dat ik mijn ogen had laten laseren. Denk ook aan zwemmen, gewoon een normale zonnebril kunnen kopen in plaats van een zonnebril op sterkte. Nooit meer droge ogen na het stappen. (Lenzen en rook was voor mij een slechte combinatie.) Als je op vakantie gata niet te hoeven denken aan "heb ik wel voldoende lenzenvloeistof en ligt er wel een reservebril in de auto." Bij het sporten (ik doe vechtsporten) is het ook zo fijn!

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb in 2004 mijn ogen laten laseren. Ik had -2,5 aan beide kanten.

Na ongeveer 3 jaar merkte ik dat mijn ogen weer achteruit waren gegaan, en ben ik weer begonnen met lenzen dragen.

Nu, 8 jaar later, zit ik weer op -2,5. Helaas.

Maar had ik niet laten laseren, dan had ik nu op -5 gezeten.

Gelukkig heb ik destijds de laserbehandeling volledig vergoed gekregen. (4000 euro!)

Ik wil hiermee zeggen dat er dus een kleine kans is dat het laseren geen levenslang resultaat heeft. Blijkbaar waren mijn ogen nog niet stabiel genoeg.

Ik heb destijds de Lasek-methode gehad. Zonder flapje, maar gewoon alleen laseren, 3 dagen afzien. Voordeel ten opzichte van Lasik (met flapje) was dat het minder risico op complicaties als littekenvorming had.

Ik vond het bizar om tijdens het laseren de rook uit mijn eigen oog te zien opstijgen, maar dankzij de valium kon ik er wel om glimlachen.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

vlindertje heb je het al laten doen?

15. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    hoi ik heb me ogen ook laten laseren bij een kliniek die aangesloten is bij het oogziekenhuis in rotterdam.
    bij mij is net als bij penK gekozen voor de andere methode en niet die van het flapje.
    dit schijnt een pijnlijkere methode te zijn maar deed aan snowboarden dus wilde niet het risico lopen dat het ooit weer los zou gaan.

bij mij is het nu denk 4 jaar gelden en ben er nog steeds super blij mee!! 1 nadeel is dat hard in je ogen wrijven gevoelig blijft maar goed dat overleef ik wel.
    heb met zijn werk als hondentrimster (haren in ogen) nergens last van.
    ik zou het iedereen aanraden.....

Deel Deze Pagina