zenuwkanaalbehandeling

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Wie heeft dit weleens gehad en had je toen veel last ervan?

2. Trees

Trees Niet meer actief

#2 Trees, 11 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2012
    Twee keer gehad en beide keren terwijl ik zwanger was. Fijn ;).

Tijdens de behandelingen voelde ik niks, want het was goed verdoofd. De eerste keer heb ik een paar dagen heel veel pijn gehad. Doordat ik zwanger was, mocht ik niks sterkers dan paracetamol slikken en dat was niet prettig. Daarna was het helemaal over en nergens last van meer.
    De laatste keer was een paar weken geleden. Het was de eerste dagen een beetje gevoelig, maar verder helemaal nergens last van.

Al met al viel het mij reuze mee. Ik had flink wat horrorverhalen gehoord en zag er als een berg tegenop.

Succes alvast!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb er eentje gehad en er eigenlijk niets van gevoeld... maar de zenuw was bij mij ivm een fikse ontsteking al een week of 8 eerder verwijderd. Dus ja heel veel gevoel zat er al niet meer.

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb het ook gehad. En niets gevoeld

5. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik zie er gewoon een beetje tegenop omdat ik een verdoving krijg die in de moedermelk terecht komt en als ik daarna veel last heb ik waarschijnlijk ook pijnstilling ga slikken die ook in de moedermelk terecht komt

Ons meisje is ziek en zit hierdoor zelf ook aan de medicijnen en dat wil ik haar liever dan niet aan doen dat ze die "troep" dan ook nog een keertje binnen krijgt dus vandaar de vraag of je daarna veel pijn kan/zult krijgen

6. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    2 keer gehad en hier ook nergens last van gehad. Je word gewoon goed verdoofd. Bij de laatste keer wel een naar gevoel bij de vedoving gehad aangezien dit in de onderkaak moest en daar blijkbaar een zenuw loopt en als ze die dus raken dan krijg je van die schokjes.

7. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Maar ik bedoel meer als de verdoving uit gewerkt is kreeg je er toen nog (veel) last van?

8. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Nee ook geen last van gehad en anders is een ibuprofen voldoende bij eventuele pijn.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb er al een heleboel gehad en meestal als er een onsteking bijzat , dus het was juist vaak een opluchting als ik geholpen was ...................

10. mamav4

mamav4 Niet meer actief

De verdoving schijnt niet in de moedermelk terecht te komen hoor. Ik heb het specifiek nagevraagd bij de kaakchirurg. Op het borstvoedingsforum staat het ook te lezen.

Ik heb trouwens nog nooit een zenuwbehandeling gehad, wel een wortelkanaalbehandeling.

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    das volgens mij hetzelfde , toch ?

12. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    toevallig gister het laatste gedeelte gehad, en de napijn valt nu wel mee. Vorige week had ik een ontsteking en heeft de tandarts het 1e begin gemaakt, van de behandeling niks gevoeld, antibiotica mee gekregen en brufen 600, en behoorlijk wat napijn gehad. Nu het gister is afgemaakt, en de verdoving was uitgewerkt zat ik weer eventje tegen het dak aan, maar met brufen en paracetamol is de pijn nu goed te dragen, voel bijna niks meer........

Denk ook dat het bij iedereen anders is, want ook ik had heel wat horrorverhalen gelezen, en mij is het uiteindelijk toch reuze meegevallen.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    je leest natuurlijk altijd de slechte verhalen ..........das met bijna alles .......maar vaak gaat het ook gewoon goed !

14. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Dus jij hebt wel behoorlijk wat pijn (gehad)
    Kijk en daar zit ik nu niet echt op te wachten :(

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

ik denk dat dat ook met die onsteking te maken had , je krijgt dan vaak een noodvulling en later wordt de behandeling afgemaakt , zodat eerst deonsteling kan weggaan .....Door die noodvulling en die onsteking blijf je toch wel pijn houden ....................Ik heb een x de noodvulling eruit gepeuterd en toen was de pijn ook weer weg //

16. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Ik had ook een ontsteking, daarom kreeg ik ook antibiotica. Tandarts kon het pas af maken als de ontsteking weg was. En nu zijn we 2 dagen verder na de laatste behandeling en de napijn is weg.

Ik gavanuit dat als er geen ontsteking zit, je dus ook veel minder napijn zult hebben.

Zou er iig niet te lang mee blijven rondlopen, vorig jaar moest ik al die wortelkanaalbehandeling maar door omstandigheden kwam het er gewoon niet van, en toen zat ik dus mooi met een fikse ontsteking, en heb je er dus veel meer last van........

Deel Deze Pagina