Onze dochter is nu vijf maanden oud. D'r tandjes beginnen nu door te komen. Pff... wat vroeg. Veel gekwijl, handjes in de mond en alles wat ze heeft gaat naar de mond en gaat er op kauwen. Tijd voor een bijtring dus. Maar waar moeten we nog meer op gaan letten?
Ze kan beetje verhoging krijgen en poep die beetje zeur ruikt en sommige baby's huilen heel erg veel en zijn overstuur. Mijn dochtertje heeft alles plus dat ze zowat in mij wil kruipen. Als je denkt dat haar tandjes doorkomen zou je alvast een tandpasta + borstel halen en haar tandvlees waar de tandjes doorkomen beetje poetsen.
Eerste jaar hoef je geen tandpasta te gebruiken alleen een zacht borsteltje en wat water. Ze kunnen spuitluiers krijgen en soms rode billetjes om dat de ph waarde in de mond verandert
Het is niet denken.... het zijn witte punten die door het tandvlees komen. Maar dus ook al gewoon het tandvlees poetsen? Verhoging heeft ze niet, ook nog niet zeurderig. D'r poep kan inderdaad een beetje zuur ruiken. Maar weet echt niet of dat door de voeding komt of niet.
Hier zie ik ook witte puntjes die volgens mij er tegenaan drukken. Je ziet ze duidelijk zitten. Ik denk niet dat het lang meer duurt voor ze er helemaal doorkomen... Maar gelukkig lijkt ze er niet veel last van te hebben, behalve dat ze kwijlt en soms hele dunne poep heeft. Af en toe doet het wel even zeer en dan duwt ze haar vuistjes of een speeltje in haar mond en wrijft ermee over haar tandvlees. Ze trekt er dan ook een benauwd gezichtje bij of ze pijn heeft. Kan dan ook gaan huilen, maar tot nu toe valt het nog mee. Ik heb dentinox thuis, dat smeer ik soms op de plekjes waar de tandjes doorkomen. Verder doe ik er niks aan.
Mijn dochter wil nu ook alles in de mond steken wat ze maar voorbij ziet komen. Is dat ook een teken dat er tandjes in de weg zitten? Ik zie al 2 witte puntjes boven. Geen last er van, alleen ALLES gaat in de mond, ze kauwt ook op haar onderlip en op het lepeltje als ik fruit/groente geef.
Ik heb een tandenborstelset gekregen... weten jullie waar die twee rubberen borstels voor dienen? Is dat voor tandvleesmassage of zo?
Nou ik poets wel met tandpasta hoor. Direct toen ik het tandje zag (was een verrassing) Bijtring in de vriezer leggen kan heerlijk zijn. Je hebt van vsm geloof ik iets tegen tandjesklachten en dentinox natuurlijk. Hier geen last van tandjes ja wat hoge koorts maar verder niks. Dus kan geen tips geven verder.