Ja, hij heeft hier helemaal uitgelegd waarom hij dat vond en wat hij zag, en me dat ook laten zien met de spiegel. Heb de afspraak in elk geval gepland staan. Duurt nog een paar weken. Maar vind het wel spannend nog steeds.
Komt goed! En ik ben ook met een oxazepam ernaartoe gegaan hoor! Voorgeschreven gekregen door de kliniek. Dus mocht je dat fijn idee vinden even om vragen!
Dankjewel. Ik was benieuwd hoe het er hier voor stond met @Kramertje en @Gymgirl. Het is over 1,5 week zo ver voor mij en ik merk toch wel dat ik er nerveus onder ben. Niet zo zeer de ingreep zelf maar de week/weken erna en het herstel.
Spannend meid! Maar komt vast helemaal goed! Herstel vind ik persoonlijk lang duren, maar het was ook best heftig bij mij. Richting mijn wenkbrauw is het nog steeds is gevoelloos en het ene oog heeft nog licht wat vocht. Verder echt super mooi en heel blij. Over 4 weken controle en een week later worden mijn wenkbrauwen weer netjes bijgewerkt met pmu. Dan zal ik nog even een nieuwe foto plaatsen. Voor nu ziet het er zo uit:
Nou als het goed is krijg ik vandaag of morgen het schema en weet ik wanneer ik ingepland wordt volgende week (qua tijd). Wat ik nog wel bijzonder blijf vinden is dat ze helemaal niet perse aanraden om te koelen, het mag wel maar vanuit hun is er geen bewezen effect voor en dus hoeft het niet.. Hoe zat dat bij jullie?
Hier precies hetzelfde advies. Koelen mag na 24 uur, maar is niet noodzakelijk. Vind je het niet prettig dan doe je het niet. Gek he dat verschillende advies. Ik heb dus niet gekoeld want vond het niet prettig.
Ik moest juist wel koelen. Kreeg in de kliniek meteen al koelbril op. Heb ook koelbril en pads meegehad van hun. Elke 4uur overdag als ik t goed onthouden heb. Vond het wel fijn eigenlijk.
Ik heb ook al zo'n bril besteld. Ik weet dat ik na mn bevalling het ook heerlijk vond om mn hechtingen te spoelen met koud water
Apart dat verschillende advies. Ik moest de 1e dag iedere 10 minuten met een gaasjes deppen, totdat er geen vocht meer uit de wondjes kwam. Koelen ten tijden van wondjes waar nog vocht uit komt kan er voor zorgen dat je een nabloeding krijgt. 24 uur na de ingreep mocht ik gaan koelen met een koelbril. Nu vond ik dat niet heel prettig (mijn wondjes waren niet afgeplakt) dus heb ik het niet gedaan.
Grappig, bij mij staat dus dat je absoluut niet mag deppen, en dat koelen dus niet word aangeraden omdat er geen bewezen effect is. Ik ga er dus ook niet vanuit dat ik dan van hun zo'n bril mee krijg.
Wondjes? Ik was gewoon gehecht en had geen open plekjes meer die vochtig waren oid. Wel moest er een gaasje tussen de koel bril en de ogen maar dat is om je huid te beschermen. Dat moet bij elk ice pack. Maar inderdaad bijzonder dat verschillende advies. Zou het verschil zitten in de ingreep? Je hebt nl ooglidcorrecties waarbij alleen vel weg gehaald wordt. Dan kan ik mij voorstellen dat koelen niet zo veel meerwaarde heeft. Is meer oppervlakkig. Bij mij is ook de spier meegenomen en het "vetje" in mijn ooghoek wat kleiner gemaakt. Dan hebben ze natuurlijk wat meer zitten wroeten en weghalen. Hoeft het verschil niet te verklaren natuurlijk maar is het enige dat ik zo kan bedenken.
Mijn operatie is nu bijna 2 maanden geleden. Ivm privacy kan ik niet teveel vertellen, maar het gaat inmiddels goed. Ik ben blij met het resultaat. De littekens zijn nog wel een klein beetje zichtbaar, maar dan moet je wel goed kijken. Wat mij opviel is dat mijn oogleden de eerste 1,5 maand wel duidelijk roder waren dan voor de operatie. Dat lijkt nu wat weg te trekken. Even een fotootje zonder make up:
Bij mij was het advies om de 1e 24 uur zoveel mogelijk te koelen. Daarna mag nog wel, maar hoeft het niet meer. Ik koelde met 2 zakjes met doperwtjes. Dit vond ik fijner dan een brilletje omdat de erwtjes perfect IN je oogholte vallen. Een brilletje lag er meer OP. @Lill Weet je al wanneer/hoelaat je geopereerd wordt?