Thermoskan tweedehands kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door KakieLakie, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Even weer een wat luchtiger topic. :roflmao:

Wij gaan voor een groot percentage de deeltijd ww in en moeten dus gaan bezuinigen. Ik ben een echte theeleut dus ik bedacht me dat een thermoskan wel handig zou zijn. Maar kan ik deze bij de kringloop kopen? Het is toch gewoon een laagje aluminium oid met piepschuim ertussen? Het is toch veilig tweedehands?

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik bedenk me ineens.. kán ik wel struinen bij de kringloop momenteel..

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik heb er wel 1 voor je, waar woon je?

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wat lief! Gebruik jij hem niet meer?
    Ik woon in regio Den Haag.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou zoiets niet snel tweedehands kopen of ze zouden heel erg duur moeten zijn, maar ik zie ze voor +-10 euro dus vraag me af wat ze tweedehands zouden kosten.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Let wel op dat je er geen koopt die voor koffie is gebruikt. Ik blijf dat zelf als theeleut echt proeven namelijk zelfs na 100x afwassen.

Fuddey, Nellie4, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waarom zou je hem niet tweedehands kopen. Er zal niemand hem als toilet hebben gebruikt.

Wat ik mij altijd afvraag van mensen die iets om uit te drinken nooooooit tweedehands zouden kopen:

Neem je ook altijd een eigen bord en bestek mee als uit eten gaat? En een eigen beker als je ergens wat gaat drinken? Als je ergens anders wat eet of drinkt dan eet en drink je ook van ‘tweedehandse’ spullen.

Zelf heb ik een nieuw gekochte thermoskan Dopper in de kast staan. Omdat ik perse die wilde hebben. Maar waarom zo lullig reageren als iemand om advies vraagt. Ze vraagt toch niet of “de smetvrees van een ander” het toelaat om voor zichzelf iets tweedehands te kopen?

Wat gossipgirl al zei: ff goed op letten (en dus heeeel goed ruiken in de thermoskan of hij niet voor koffie is gebruikt, want dat blijf altijd dan de proeven aan je thee.

als je eentje zonder koffiegeur hebt gevonden: lekker meenemen en en goed afwassen en dan heb je voor een habbekrats een functioneel duurzaam voorwerp waar niet zinloos een nieuwe voor gemaakt is = beter voor het milieu en je portemonnee ;)

Louise11110, dreumesje, Rosa Canina en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik zou het niet doen. Zou veel te bang zijn dat het naar koffie smaakt! :roflmao: Onze thermoskan kwam van Action, was een prima ding maar moet wel zeggen dat ie niet bijzonder veel werd gebruikt. Bij intensief gebruik heb je wellicht langer iets aan een thermoskan van goede kwaliteit.

Als je 100% zeker weet dat de thermoskan voor enkel water is gebruikt zou ik het wel 2ehands overwegen.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Nou precies, goede vergelijking. Met 2ehands is het gewoon een kwestie van goed afwassen/schoonmaken, maar vaak is het meer het idee dat het vies zou zijn denk ik. Maar inderdaad niet viezer dan bv in een restaurant!

einad, Ysabella, maartje84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Dank jullie wel en goede tip van de koffie! Daar zou ik dus niet bij nadenken.
    Ik zou het inderdaad nieuw kunnen kopen, maar waarschijnlijk is het maar voor een korte periode dat ik het ga gebruiken. Zodra de economie weer aantrekt over een aantal maanden al ik het toch minder gaan gebruiken. En dan vind ik het zonde van het geld en weer een product wat weer in de kast komt.

Ysabella, maartje84 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heb je al op marktplaats in de buurt gekeken? Misschien fijner dan een (drukke?) Kringloop winkel in. Of een gezocht oproepje op vraag en aanbod van jouw omgeving plaatsen.

12. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Zijn kringloopwinkels nog wel open? Ik heb er laatst één bij de Action gekocht voor 5 euro, die is prima. Ik koop heel veel bij kringloopwinkels, maar was beetje bang voor koffiesmaak.

KakieLakie vindt dit leuk.
  13. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Echt goed ruiken hoor! Ik heb twee thermosbekers (van goede kwaliteit) en die van de koffie ruikt vaak niet naar koffie maar tijdens het drinken proef je het wel omdat de deksel van kunststof is en de smaak/geur gaat daar echt in zitten. Uit de fles zelf krijg ik de geur er gewoon uit door het een dagje met azijnreiniger te laten staan.

14. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Hmmm... dan toch maar even naar de Action toe denk ik..

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Nou, dat weet je dus niet. :roflmao: Er zijn echt smeerkezen. In een restaurant ga ik ervan uit dat hier enig toezicht op is, daarom drink ik daar wel uit bekers.

Maar verder vind ik het niet raar dat je het tweedehands koopt hoor, juist slim om te bezuinigen. De meeste tips mbt koffielucht zijn al gegeven. Je ziet vrij snel ook of de thermoskan goed is onderhouden e.d. al denk ik dat er misschien altijd wat aanslag te zien is.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb meer vertrouwen in het servies van een restaurant dan in een gebruikte thermoskan van marktplaats of de kringloop. Ik vind dat niet zo fris en uiteraard hoeft niet iedereen mijn mening te delen;).
    Ik ben zelf vooral goed voor de economie aangezien ik vrijwel alles nieuw koop.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Kringloopwinkels zijn hier allemaal dicht i.v.m. Corona, zal wel per regio verschillen.

Ik zou er zelf alleen 2ehands 1 willen als ik weet waar hij weg komt. Er zijn echt viespeuken :| koffie lucht ruik je wel, maar hebben op het werk ooit eens een koffiekan gehad die iemand met Andy opgepoetst had, mooi schoon, je rook het niet, maar de koffie was niet meer te zuipen, dat bleef je proeven :roflmao:

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik heb er meerdere, maar gebruik er eigenlijk maar 2. Ik woon alleen in Gelderland, dus dat is denk ik een beetje ver weg. Dan zou marktplaats een betere optie zijn

19. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Oranjerood en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Ik heb tijdje terug een thermoskan gekocht bij de action Een zwarte, van een merk.. volgens mij tefal? In ieder geval.. was onder de 10 euro. En hij blijft echt super lang warm!

Deel Deze Pagina