Ik lees het bij meerdere hier inderdaad. Afgezien van dat zou ik me, als TS zijnde, me nog geen zorgen maken. Eerst die test maar eens afwachten
Dank voor alle geruststellende reacties dames. Het is ook iets wat meer met mezelf te maken heeft denk ik. Zit er nog steeds wel mee.. . Ik wacht de 2e test af inderdaad, hoop tegen die tijd een manier te vinden om ermee om te gaan.
Hier hetzelfde.. Bij ons was het 2e onderzoek dus hetzelfde en verwijzing gekregen voor oogarts. Eenmaal daar geweest bleek dat ie een enorme afwijking had van +6 en +6.5 en we hebben gewoon nooit wat gemerkt Dan voel je je ook wel even voor lul staan, maar schijnt dat dat heel vaak gebeurd bij die kleintjes. Hier dus een bril, vond het in het begin ook wel jammer maar als ie nu z'n bril af heeft vind ik het gek staan Terwijl ie m nog maar net een klein half jaar heeft. Het went vanzelf Ik heb/had ook liever dat ie m al direct kreeg voor naar school gaan dan dat ie m op school zou krijgen, dan weten ze daar ook allemaal niet beter en wordt ie er hopelijk ook niet mee gepest of iets dergelijks + iig geen hoofdpijn problemen..
Alweer zo een weekje verder en heb alles laten bezinken. Denk er soort van vrede mee te hebben, mocht het zo zijn dat ze een brilletje gaat dragen. Wat moet dat moet en wat goed is voor haar. Dank voor de geruststellende reacties nogmaals, was die dag behoorlijk van slag. Noem me gek.. Maar ja dat was nou eenmaal wat er door me heen ging.
Hier ook twee keer de ogentest gedaan, maar nog niet zo'n geweldig succes. Voornamelijk omdat zoonlief zich drukker maakt om de andere dingen in de kamer (Hé een trein, leuk! Ah daaronder ligt een auto, oeh) dan om de plaatjes die werden aangewezen. Ik heb zelf het idee dat er niets mis is met zijn ogen, hij wijst details en kleine dingen in de verte gemakkelijk aan. Op een gegeven moment begon hij volgens mij te gokken (naar rechts kijken en dan noemen dat het een klok is dat je ziet...) dus toch maar weer terug naar de arts. Zou niet willen dat we hij toch iets met zijn zicht blijkt te hebben maar wij er geen aandacht hebben besteed. Liever er op tijd bij dan dat je achteraf had gewild dat er eerder aandacht voor had.
Die kinderen zijn flexibeler dan wij. Denk maar aan die ukkies die op latere leeftijd nog een spreidbroek aan moeten en dat iedereen zich druk maakt om de motorische ontwikkeling, leren lopen etc. Wij zien de bergen en die ukkies de uitdagingen. "wat nou hinder?" en komen met spreidbroek en al gewoon van a naar b. Die laten zich echt niet zomaar hinderen. Brilletje acht ik hier ook niet uitgesloten gezien de ogen van dr vader. Maar weet je, geen bril en ontzettend moe worden en hoofdpijn krijgen is erger dan wel een bril. In onze tijd (30 jaar geleden, auw...) was t bijzonder als je op jonge leeftijd al een bril had en werd je vaak ook gepest. Tegenwoordig is t al veel normaler.