Oogontsteking ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochtertje van bijna 6 maanden heeft sinds 3 dagen heel veel snot in haar ogen, s morgens krijg ze deze niet open heel zielig. Alle wimpers zijn aan elkaar gekoekt.
    Nou, begint ze ook zomaar te huilen en snacht ook wakker en huilen, bij ons in bed gestopt.
    Wij zijn bij de huisarts geweest en deze zegt schoonmaken met water, niks bijzonders.

Iemand ervaring hiermee, want ze gedraagt ze alsof ze uit haar doen is maar griep heeft ze niet. Kunnen ze hier zo last van hebben dat ze zo beginnen te huilen? Iemand ervaring?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij kregen een zalfje en toen was het binnen twee dagen over.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Mary,

Mijn oudste heeft het zijn 1e jaar continu gehad. Soms wat meer, soms minder.
    Het is sneu dat het zo vastgekoekt zit, maar als het oogje niet rood is zou ze er geen last van horen te hebben.

Idd schoonmaken met gekookt water en je kan evt oogdruppels proberen (ogentroost) mocht het niet snel weggaan.

Bij mijn zoontje was het overigens een verstopt traanbuisje, daar hielp dit niet bij.
    Maar normaal gesproken gaat het vanzelf over!

4. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Kamillethee op een watje helpt heel goed! Een watje per oog (altijd allebei doen) en dan van buiten naar binnen wrijven. Enne.. De thee laten afkoelen uiteraard. :D

Ik kan me trouwens best voorstellen dat het heel vervelend voelt. Ga maar na hoe je het zelf ervaart als er bv een wimper in je oog zit. Wij weten wat het is en kunnen het eruit halen, je kleintje niet. Ogen zijn heel gevoelig. Maar als je denkt dat er meer achter zit, gewoon je gevoel volgen en laten checken. :)

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook een keer gehad. Eerst geprobeerd met afgekoeld gekookt water (vooral in zn slaap, dan ging het makkelijker) en drupjes borstvoeding. Toen dat niet hielp toch maar een zalfje gehaald. Dat hielp vrij snel.

En hij was toen ook koortsig en uit zn doen.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Kom net vd huisarts omdat Siem ook prutoogjes had en nu rode wallen... Maar dat is blijkbaar eczeem

De rest is uitzieken, kunnen ze niks aan doen. Zalfjes geeft onze ha niet graag als ze nog geen 1-2 jaar zijn.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Vrolijk is ie wel!

8. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Helaas al bijna 6 maanden ervaring.

Ze heeft vlak na de geboorte al last gekregen van etterende oogjes. Hiervoor druppeltjes gekregen. Nadien gaat het op en af.
    Vooral als ze last heeft van een snotneusje dan merk je dit onmiddellijk aan haar oogjes, dan moeten we meerdere keren per dag kuisen, anders hebben we geluk met alleen 's morgens en 's avonds te moeten uitkuisen. Nog geen enkele ochtend heb ik geen gaasjes nodig gehad! Het is gelukkig al minder dan een paar maanden geleden.

Wij moesten de oogjes gewoon blijven schoonmaken met steriele gaasjes waarop ik een paar druppeltjes fysiologisch water doe. Kost wel een hoop centjes, maar ze is er goed mee :). Zolang ze geen jaar oud is kijken ze er niet verder naar... Heeft 2 maandjes geleden met een goede valling wel een ontsteking gehad op haar oogje (was rood en gezwollen en ook het oogwit was rood geworden) en toen hebben we zalf gekregen. Dit was na een weekje opgelost. Zolang de oogjes er normaal uitzien, blijft het gewoon bij uitkuisen. Zal niet weten wat mij overkomt als ik het een dag niet moet doen ;).

Misschien helpen de gaasjes en het fysiologisch water ook goed bij jullie. Succes!

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje heeft het een paar maanden geleden gehad en die was er wel echt beroerd van. 2 Dikke tennisballen van ogen...het ging weg en kwam daarna weer terug. Toen een zalfje gekregen en daar bleek hij niet tegen te kunnen, dus werd hij nog zieker. Na een week was het over.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Drupje babyshampoo in bekertje water en met dat water t oogje uitwassen met een schone gaas of wattenstqafje. Van buiten naar de neus toe

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het kan zijn dat er snot via de traanbuizen in de ogen komt. Hierbij helpt een zalfje niet daar de ogen zelf niet ontstoken zijn. Dit heb je als ze flink verkouden zijn. Goed schoon houden met een gaasje gekookt water. Wat ik gebruik om die harde korsten weg te krijgen is het voor de dutjes in te smeren met steriele vaseline. Dit zorgt ervoor dat er niet van die harde korsten vormen (die best scherp zijn en pijnlijk zijn bij het verwijderen).
    als er toch harde korsten zijn ook hier een flinke laag vaseline op doen. De korsten komen dan los en worden een beetje week waardoor ze niet meer scherp zijn...en dus niet pijnlijk bij verwijderen. Meestal ben je binnen een week hiervanaf. Ook neusdruppels of neusspray (nacl) gebruiken, zorgt ervoor dat het beter af kan lopen en er dus minder in de ogen komt.

Een echte oogontsteking moet na een dag of 2 echt minder zijn en anders behandeling met een zalfje.

succes!

Deel Deze Pagina