Advies gevraagd is dit een signaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loviedovie, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Hallo,

Mijn dochter is volgende week dinsdag 4 maanden oud. Ze krijgt op dit moment 3 flessen van 210/7 en de laatste fles 230/7.

Ze slaapt na haar laatste voeding van 20:00 tot 07:30. Echter sinds afgelopen weekend wordt ze al om 06:30 wakker. Soms ook midden in de nacht wat ze nog nooit heeft gedaan. Dan huilt ze en valt ze meestal terug in slaap soms moet ik haar de speen geven en dan valt ze in slaap.

Overdag zit ze constant met de vuistjes in de mond en maakt ze smak.geluiden. Ook huilt ze een uur/half uur voor ze haar voeding krijgt. Net zolang tot ze haar fles krijgt.
    Na de fles huilt ze ook even en dan geef ik haar nog de speen en dan stopt ze met huilen.
    Met haar laatste voeding laat ze soms ook 30 ml staan sinds een paar dagen.

Ik denk dus dat ze honger heeft en ik misschien al groente moet gaan geven?

Maar ze is nu 61 cm en 6,3 kilo. Volgens cb te zwaar.

Maar nou durf ik dus niet aan de groente te beginnen.

Ik twijfel dus heel erg want ik denk dus echt dat ze al honger heeft en dus niet meer genoeg aan de flesvoeding heeft.

Wat vinden jullie?

2. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Misschien is het idee om 4 flessen van 180/6 te geven en dan voorzichtig te beginnen met s avonds rond etenstijd wat groenten?

Persoonlijk vind ik 3 flessen wel erg weinig als je kindje nog geen bijvoeding krijgt... en sowieso is het volgens mij beter om de melk over 4 keer te verdelen dan 3 keer zulke grote flessen te geven?

3. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    In ons huis
    Ze,krijgt overdag 3 flessen en in de avond voor ze naar bed gaat ook 1.

Dus in totaal krijgt ze 4 flessen.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Raar dat ze dan te zwaar is met weinig flessen. Mijn dochter kreeg altijd 1ltr aan flessen tot 5mnd ongeveer. Maar was niet zwaar.
    Ik denk dat als je wil kan je gewoon proberen 1-2 theelepels per dag begin met courgette. Als dar goed gaat 3 dagen kan je bloemkool geven. Van fruit gewoon gestoomde pruim(gedroogde bijv.).
    Maar is geen eten zeg maar dat vervangt geen fles dus voorlopig zal ze dan nog meer calorie binnen krijgen naast flessen. Uiteraard is niet veel. Als bijvoeding goed is dan is prima kan je langzaam dus flesje vervangen naar groente of fruit. Als bijvoeding moeizaam komt dan even stoppen en over week proberen weer darmen moeten ook aanwennen. En begin bijvoeding niet met potjes.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik vind die flessen van 210/7 wel een behoorlijke sloot melk voor een kleintje. Ik zou de flessen van 180/6 van maken misschien forte voeding eronder.
    En je mag starten met fruit of groente.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben de bijvoeding gewoon met potje begonnen daar is niets mis mee!
    Ze is nooit ziek en zit kwa gewicht en lengte op +1 lijn altijd al geweest.
    Potjes zijn gewoon prima niets mis mee.
    Ze heeft altijd potjes gehad heeft er niks van geleden en eet nu ook gewoon alles.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    En waarom dat dan niet???

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Maar is 4 flessen niet wat weinig? Mijn zoontje krijgt 5 flessen van 180/6, daarvan drinkt hij niet elke fles leeg. Ik denk dat als ik 4 flessen zou gaan geven dat dat echt niet genoeg is.

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik ben hier ook met ongeveer 4/5 maanden mee begonnen op advies van het ZH om mijn zoon langzaam te laten wennen aan de smaken.
    Wennen betekent een paar lepeltjes tussen de voedingen door, meer niet.
    Daar zal hij toch niet snel van aankomen toch?
    Je kunt hem sowieso nog geen hele potjes gaan geven:) Dat duurt nog wel een tijdje.
    Wat ik wel deed was 's avonds twee schepjes rijstebloem in de fles. Daar sliep hij bij mij wel langer/beter op. Veel mensen raden dit af, maar bij ons hielp het.
    En misschien krijgt ze wel last van tandjes? Kijk eens in haar mondje of je wat ziet aankomen. Het is wat aan de vroege kant, maar zou kunnen...

Wat betreft gewicht, mijn zoon is 7 maanden en weegt 10 kilo. Ik schrok me hier ook rot van en het ZH gaf ook aan dat het erg zwaar was. Toen ik echter in het groeiboekje van mijn partner keek (wat zijn moeder bewaard heeft:), was hij ook zo zwaar met zijn leeftijd. Wij hebben allebei geen aanleg om zwaar te worden, dus ik maak me er niet zo'n druk om. Natuurlijk geef ik hem niet extra zoetigheid en let ik daar wel op. Meestal als ze meer gaan bewegen en kruipen dan vliegt dat gewicht er ook wel weer af.

10. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    p.s. Het zijn inderdaad flinke flessen. Ik zou ook minderen. Mijn zoon krijgt nu nog niet eens een 240/8 fles!
    Misschien moet je wel één fles meer gaan geven (maar dan minder cc en schepjes). Dan is ze misschien ook niet zo hongerig overdag?

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou eerst eens normale flessen gaan geven, 180/6 max.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind 4 flessen vrij weinig. Op die leeftijd kan je best elke 3-4 uur een fles geven.
    Bijvoorbeeld: 7u - 10u - 13u - 16u - 19u.
    En dan flessen van 180 cc + 6
    Zo belast je haar maagje niet, krijgt ze evenveel binnen en kan het zijn dat ze zelfs beter slaapt.
    Verder mag je al beginnen met groenten of fruit vanaf 4 maanden.
    Worteltjes, courgette, pompoen, groene boontjes, etc. mag allemaal.

13. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    In ons huis
    Hoi,

bedankt voor jullie reacties.Ik heb ook met cb gebeld en gaven aan dat ik kan beginnen met een groente.

Verder lees ik hier dat jullie de flessen te groot vinden/te veel.Dus nou twijfel ik weer daaraan hahaha.

Want in principe gaan deze flessen goed. Ze heeft geen darmkrampen en ze poept ook goed.En ze drinkt minder dan wanneer ik haar 5 flessen geef.

Ze drinkt nu 7.12,16 en 19:30 en slaapt dan tot 06:30 ongeveer soms tot 7.

14. adi

adi Niet meer actief

Maar vind jij die laatste fles zelf dan niet immens groot? Dat is gewoon kwart pak melk wat zo'n klein hummeltje in 1X naar binnen giet.
    Zo rek je haar maag echt onnodig op.
    dus los van die bijvoeding zou ik gewoon teruggaan naar wat schappelijkere flessen, 200cc is echt genoeg melk per keer. En dan kun je haar gewoon 5 flessen geven en hoeft ze niet zo lang te wachten op haar fles.
    Van die 3 happen groente raakt ze echt niet meer verzadigd namelijk, dat is echt puur voor de smaak nu.

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou minder in de fles doen. en de tijden beter verdelen. Nu zit er de ene keer 5 uur tussen en de andere 3,5 uur.
    En de groentes/fruit zijn nu nog hapjes (lepeltjes), dat zal haar maagje nog niet gaan vullen..

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eerst teruggaan naar normale flessen, 180/6 is echt groot genoeg. Je rekt zo haar maagje op met die flessen met allerlei mogelijke problemen tot gevolg.

Verder kan je beginnen met bijvoeden, ik heb het altijd vers gemaakt omdat ik me daar beter bij voelde, maar begon ook vrij snel met stukken geven en dat werkt niet met potjes.

17. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Begrijp eigenlijk niet waarom het CB zegt dat ze fe zwaar is? In de groeigids loopt ze precies op de middenlijn? Alleen 1 cm te kort daarvoor... lijkt me te verwaarlozen?

Snap dat dit er voor je vraag niet toe doet, maar vond het zo gek...

18. Onje

Onje Niet meer actief

Liv krijgt 's avonds 210/7
    Je zou van de laatste fles 210/7 kunnen maken de rest 180/6
    Haar fles om 12 uur dan eerst groente gaan geven en dan een fles

19. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    In ons huis

We gaan het op deze manier proberen.

Dank je wel.

20. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    In ons huis
    Vond het ook vreemd. Maar volgens hun richtlijnen zou met een lengte van 61 cm maar 5,5 kilo moeten wegen.

Maar ja ieder kind is anders. Alle andere keren zat ze precies ik de lijnen in de grafiek. En ze is een gezond en tevreden meisje.

Deel Deze Pagina