Hallo allemaal, Mijn zoon is nu 20 maanden, nog 4 maanden voordat hij 2 jaar wordt. Nu zegt hij eigenlijk vrij weinig en dat is soms wel eens lastig. Hij schreeuwt vaak. Heeft veel energie en is een kleine techneut.. Maar soms maak ik me wel eens zorgen om zijn typische dingen zoals zijn fascinatie voor ballen en alle ronde dingen.. De laatste tijd vindt hij dingen in het plafond ook reuze interessant (lampen e.d.) Maar zwaaien doet ie nog niet (misschien 1 x van 15 x wel) Zegt niet echt boe, of bee met dieren. Wel een geluid maar wij weten dat hij dan een schaapje bedoeld.. Als ik zie hoe andere kinderen van zijn leeftijd zijn.. dan denk ik wel eens, kon hij maar wat meer aangeven dan was hij ook niet altijd zo gefrustreerd over dingen. Hij wil altijd meer dan wat hij kan. Ik maak me soms wel eens wat zorgen.. Misschien onterecht? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik zou je geen zorgen maken. Mijn neefje van ook 20 maanden zegt ook nog niks en mijn nichtje van dezelfde leeftijd ook niet.
Geen zorgen maken! Alle kinderen zijn alles. Jouw zoontje is duidelijk met andere dingen bezig. Die frustratie en de fascinatie met techniek is heel herkenbaar (hier ook 20 maanden). Met 2 jaar word je weer op het CB verwacht. Tegen die tijd zal je zien dat er alweer een boel veranderd is! En met veel energie? Lekker naar buiten gaan met dit mooie weer!
hier word mijn meisje over 4 maanden 2 bij mij is het andersom als bij jou mijn meisje is denk ik best snel,maar ze zegt hele zinnen.kan alles nazeggen,praat echt de oren van je kop af is echt super snel.altijd al geweest.. maar ik merk nu al bij mijn zoontje dat hij heeel anders is. hij is een stuk langzamer voor mijn gevoel.ik denk dat hij echt in ze hoofd eerst alles aant voorbereiden is bv met draaien de 1 dag deed hij nog niets,de volgende dag draaide hij van buik naar rug en andersom.. er zit zoveel verschil tussen kindjes. misschien heeft hij wel andere prioriteiten en is hij geestelijk hard aant werk en komt het er nog niet goed uit allemaal.. snap dat het vervelend is dat hij niet goed kan duidelijk maken wat hij wil,dat heeft me dochtertje ook wel gehad,maar het is niet anders
Je verhaal doet mij denken aan mijn neefje. Hij kon op zijn derde verjaardag nog bijna niet praten (maar was wel heel handig met andere dingen en hij begreep álles) en 4 maanden later sprak hij ineens (out of the blue) volzinnen. Was best grappig om hem ineens "Mama, mag ik ook een beetje drinken" te horen zeggen haha.
Zou me ook geen zorgen maken. Noah zei tot voor kort ook niet veel en ineens sinds week of 3 lult ie de oren van je kop... ook al zinnetjes enzo. kan heel snel gaan ineens.. miss is ie heel hard bezig iets anders te leren en dan komt daarna dit. Noah was heeeeeel snel motorisch en nu pas kletsen.. ach, ieder kind is anders!!!