oogontsteking, wel of niet naar ha?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynx, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Sinds vanacht heb ik last van een oogonsteking. Op internet lees ik nogal verschillende verhalen over het wel of niet naar de ha gaan.
    Veel pagina's zeggen dat het binnen een week over gaat, andere zeggen toch even naar ha.
    Wat zouden jullie doen?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Naar huisarts als je lenzen draagt, minder goed ermee ziet, het heel erg pijn doet of lang duurt. Paar keer per dag schoonmaken met afgekoeld gekookt water.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou gewoon de huisarts even bellen en vragen hoe of wat. Dan hoor je het vanzelf.

Volgens mij zijn oogontstekingen erg besmettelijk. Dat heb ik hier tijdens de Pasen wel gemerkt. Bij de gastouder liep een jongetje met een oogontsteking en de dag erop kreeg mijn zoon het. En de dag daarop kreeg ik het (tijdens Pasen). Dikke nachtmerrie!!! Na een paar dagen was het inderdaad gewoon over. Goed schoonhouden en afwachten.

MAAR, aangezien ik geen dokter ben; kun je altijd even bellen en het navragen. Ik zou alleen niet in de wachtkamer gaan zitten met de andere patiënten. Voordat je het weet hebben ze allemaal een oogontsteking.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Toen ik een oogontsteking had moest ik van de assistente een week wachten tot het vanzelf over zou gaan. Wij hebben hier geen inloopspreekuur, je moet altijd bellen en overleggen met de assistente.

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Even bellen en overleggen.

Ik ging eens met hooikoorts klachten vanuit een stoffig nieuw adresje (thuiszorg poetsen) naar de drogist voor wat allerfre. Iemand gebeld om me te begeleiden zag echt geen snars meer. Kwam ik daar aan zei ze mevrouw dat is toch echt geen hooikoorts gaat u maar even rechtstreeks naar de huisarts door voor een kuurtje. Kreeg toen gelijk een antibioticazalfje en het was zo over.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De meeste oogontstekingen zijn viraal en zijn binnen een week over. Naar de ha is nodig als er bakken pus uit komen (niet een klein beetje) of als het zicht minder is.

7. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Bij mijn dochter van een halfjaar toendertijd was het na een paar dagen zelf overgegaan.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nou ik heb ontsteking gehad waarbij geen pus was en zicht ook niet verminderd maar ik was toch snel bij de HA en daarna meteen door naar het ziekenhuis hoor!
    Maar de pijn was dan ook enorm en ik verdroeg echt niks aan m'n ogen.
    Dus als je heel veel pijn hebt zou ik zeker gewoon naar de HA gaan.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Veel pijn is ook een reden om te gaan idd.
    (maar dat was waarschijnlijk een ander soort ontsteking; geen conjunctivitis)

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik weet dat de 17 jarige dochter van mijn collega naar het ziekenhuis moest voor onderzoek...
    Dus zal wel even overleggen

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ik heb idd (nog) geen pijn en geen bakken pus. Zal wel een gewone oogontsteking zijn.
    Ik kijk het morgen nog even aan.
    Bedankt voor jullie advies en meedenken.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    persoonlijk zou ik even bellen...
    alleen al omdat je ogen erg weinig kunnen hebben

13. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft onlangs een ooginfectie gehad. Ze draagt contactlenzen en de lens moest eruit van het oog die ontstoken was. Ze heeft hier druppels voor gehad met antibioticum. En ik moest haar oog schoon maken met babyshampoo en water en een gaasje.

Paar dagen later was het andere oog aan de beurt, die had ook de infectie. Had de huisarts al voor gewaarschuwd. Dus die lens ook eruit. De lenzen mochten worden terug geplaatst als de infectie bijna over was. Ik had nog een paar dagen langer gewacht want in combinatie met de druppel mocht dat weer niet.

Daar ging het dus weer mis want de infectie zat nog in haar lenzen. (Huisarts wist niet dat ze nieuwe lenzen in moest) Dus weer haar ogen ontstoken toen heb ik geen antibioticum meer gehad. Wel schoon moeten maken met babyschampoo.

Toen werd het nog erger want zelfs onze hond had het. (Die kreeg wel druppels van de dierenarts). Al met al heeft mijn dochtertje twee weken zonder lenzen rond gelopen ivm het besmettingsgevaar.

Ik weet niet of je lenzen draagt maar dan zou ik extra oppassen. Hier moest alles worden weggegooid. Lenzen, lenzenhouder en de vloeistof.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ik draag geen lenzen. Het eerste oog is nu al stukken beter. Andere oog is ook wat ontstoken, maar niet zo erg. Denk dat het vrijdag weer over is.
    Bedankt voor jullie tips en adviezen!

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina