Mijn dochtertje heeft een oogontsteking aan beide ogen. Van het weekend rommelde ze er al mee en maakten we haar oogjes schoon met een watje en water. Vanochtend was er bijna niets meer te zien en vanmiddag werd ik gebeld door de opvang dat haar beide ogen dik en rood waren en er veel troep uit kwam. En dat ze erg huilerig was. Ik haar opgehaald en naar de huisarts gegaan. Druppeltjes gehad voor haar ogen. Wat mijn vraag is, is het normaal dat ze er zoveel last van hebben dat ze af en toe bijna ontroostbaar lijken? Eva is normaal een bikkeltje en zo kennen we haar echt niet.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dat de oogjes zo erg ontstoken zijn.... klinkt wel erg sneu! Geef je borstvoeding? Dat helpt echt enorm goed, even in de oogjes druppelen. Mijn dochter heeft 2 keer een beginnende oogontsteking gehad en na een drupje was het meteen weer over.
nee helaas geen borstvoeding. Het is ook erg sneu, heb zo met haar te doen. Ze lacht soms wel door haar tranen heen en dan gaat ze ook weer even lief spelen. Maar ineens huilt ze dan ook weer heel erg. Ze had vanavond ook niet zo heel veel trek om te eten. Maar die druppeltje werken direct, dus hopelijk gaat het morgen beter. Ik wou dat ik het over kon nemen, je voelt je zo hulpeloos dat je niets voor haar kan doen...
Hier ook wel eens oogontsteking gehad, maar niet met echt huilen erbij. Meer een beetje irritant, ze wreef veel in haar oogjes. Beterschap ermee!
Mijn zoontje heeft dit ook regelmatig, vaak gaat het in combinatie met een virusje, kan best zijn dat je kleine meid gewoon verder ook niet fit is.
Mijn jochie had het ook vaak veel erger na een dagje KDV. Dan was hij ook hangeriger. Terwijl hij thuis gewoon een beetje prutogen had, en prima te pas was.. Dus opzich kan ik me wel herkennen in het verhaal dat het na een dag KDV erger is. Meestal was het dan bij ons na 1 dagje rustig thuis ook al weer een stuk beter..
madelief heeft het in het begin veel gehad, en ze had er ook last van hoor heb oogantibiotica gehad en t was zo weg! daarna nog 1x gehad.. afkloppen!!! heel wat snotneuzen verder heeft ze daar niet weer last van gehad beterschap ermee!
dank je wel! het gaat vandaag gelukkig weer een klein beetje beter met ons meiske. Haar oogjes lijken rustiger en er komt niet zoveel prut meer uit. Ze slaapt heerlijk, en de druppeltjes lijken dus te helpen. Het is nog wel wat dik en rood. Maar ja, na 1 dag kan je natuurlijk niet teveel verwachten!
Het schijnt heel erg te jeuken. Zoonlief heeft er ook regelmatig last van helaas en de ene keer zit hij er meer aan dan de andere keer. Misschien dat ze het gewoon irritant vind?
ja dat denk ik wel.... het was maandag echt heel erg. Het gaat nu al een stuk beter met haar oogjes en ze is weer de vrolijkheid zelve. Je wil natuurlijk dat het gelijk weg is, maar ja zo werkt het niet. Er komt bijna geen prut meer uit, het is alleen nog wel wat dik en rood. Maar d'r orgen zitten niet meer dichtgeplakt na het slapen, dus dat is al heerlijk. En vanochtend was ze geweldig met de druppeltjes! Klein beetje stribbelen, maar toen ik haar oogje vast had, hield ze hem zelf open en kon ik het druppeltje er zo in laten vallen. Alsof ze het door heeft! Dan ben ik wel trots op haar hoor!
Afgelopen maandag ook met Finn hiervoor naar de huisarts geweest. Hij kwakkelde er al een tijdje mee, maar leek (en lijkt) er geen last van te hebben,..alleen prutoogjes hier. Ook druppeltjes gekregen en gaat nu al een stuk beter, minder vieze oogjes