Hoeveelste kandidaat was jij toen je je huis kreeg?

Discussion in 'De lounge' started by Aroma34, Jun 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

Aug 3, 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Gisteren bericht gekregen dat we 2e staan voor een eengezinswoning, een huisje wat we heel graag willen hebben.
    Maar er is nog een gezin voor ons die de keuze heeft. Erg spannend!!

Ben zo benieuwd of jullie weleens een huis hebben toegewezen gekregen terwijl jullie geen nummer 1 waren?;)

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Een aantal keer 2e kandidaat geweest, niet geworden. Bij dit huis waren wij 3e kandidaat.

Het kan dus alle kanten op. Succes!

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Spannend!

In het huis waar we nu wonen waren we 7e.
    Geen flauw idee waarom de 6 personen voor ons het huis toch niet wilde, want het is echt een geweldig huis :D

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Bij deze woning begonnen we als tiende. :) Ook heel veel woningen gehad waar we derde tot vijfde stonden en die aan onze neuzen voorbij gingen. Het blijft een beetje geluk hebben.. Heel veel succes.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Op mijn eerste huis had ik me niet eens ingeschreven.
    Ik had me ingeschreven op een ander huis in dezelfde buurt.
    Ze belde op: je bent het niet geworden maar we hebben wel een ander huis als je intersse hebt. :)

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn moeder stond tien jaar geleden 12e en kreeg het huis. De 11 personen voor haar haakten allemaal af. Kleine kans, maar het kan.

Voor het huis waar ik nu woon stond ik 1e. Dus dat was niet heel gek dat ik hem kreeg ;).

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wij waren 4e en de enige die kwamen kijken. Het ging wel om een flat ipv eengezinswoning.

8. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Me schoonmoeder stond 2e en heeft de woning gekregen.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zag net dat wij op nr 16 stonden :( heel leuk huis. Maar dat zal m dus wel niet worden. :p

10. Islah

Islah Niet meer actief

Nummer 1. Wat ik overigens best grappig vind is dat ons huis bijna 70 jaar oud is en wij nog maar de 3e bewoners zijn. De vrouw die hiervoor in dit huis woonde heeft er meer dan 50 jaar gewoond.

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Wij niet, maar mijn schoonpa stond 7e op een heel gewild 55+ woning. Toch heeft hij de woning gekregen. Daarvoor had hij op een andere woning gereageerd, stond toen 42e en ook daar kreeg hij een uitnodiging voor. Op basis van de huurprijs heeft hij toen afgezien van de woning, gelukkig maar. Nu heeft ie een prachtige woning en veel goedkoper in huur!

12. Luja

Luja Niet meer actief

Ik stond 3e :) snap niet dat mensen hem afgewezen hebben, tis prachtig met een nieuwe keuken en nieuwe badkamer!

13. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    mensen hoeven het huis niet direct afgewezen te hebben hoor. Als ze hun papieren (GBA, IB60 etc.) al niet op tijd aan kunnen leveren, wordt het huis aan de volgende kandidaat aangewezen.

Hier gaat dat iig wel zo. Een kennis van ons was 10e en heeft om deze reden de woning kunnen krijgen.

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Inderdaad. Er zijn natuurlijk tig redenen waarom de woning wordt doorgeschoven.

Via onze reageersite staat ook; reageert u op een woning, vraag dan direct het IB60 formulier aan, huurdersverklaring e.d. als blijkt dat je een huurachterstand hebt dan is de kans groot dat je wordt geweigerd. Of dat het een sociale huurwoning is, maar dat jij meer verdient dan die 34/35 duizend per jaar.

15. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Het huis waar wij nu in wonen waren wij 11e :)

16. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ons 1ste huisje samen stond mijn man als 3de
    Ons 2de huisje samen stond ik als 13de!!!

17. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik stond 16e bij dit huis. Toen ik ging kijken kwamen er al een hoop niet opdagen en was ik nummer 6. De nummer 1 wilde hem heel graag hebben hoorde we dus wij zijn toen maar weggegaan, maar paar dagen later werd ik toch gebeld of ik de woning wilde hebben.

18. LadyV

LadyV Lid

Jun 16, 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Bergschenhoek
    Voordat wij ons huis kochten, hadden we het als huurhuis. We stonden op dat moment 6e en kregen toch het huis, gelukkig. Nu hebben we het huisje gekocht (ging/gaat overigens om een appartement).

19. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
  20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij stonden 9e. De mensen voor ons konden niet alles op tijd leveren

Share This Page