Oogpleisters (Ervaringen)

Discussie in 'Verzorging' gestart door frommel, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hoop dat ik dit op de juiste plaats zet.

Sinds 2 dagen zijn wij bezig met het afplakken van dochterlief haar oog. Haar rechteroog kijkt vaak scheel en doet niet helemaal mee (draait vaak weg) dus nu wordt haar linkeroog elke dag even afgeplakt om het rechteroog te stimuleren mee te gaan kijken. In oktober moeten we terugkomen en dan worden ook haar ogen gemeten.

Het plakken gaat wel goed, dochterlief vind de pleisters gelukkig erg mooi, en ze laat ze tot nu toe zitten. (klopt af..) Ze is wat onhandiger als haar oog afgeplakt is, maar dat lijkt me ook wel logisch als iemand je goede oog blokkeert..

Wat ik me afvraag is of ik ze wel goed verwijder. Ik probeer ze er langzaam af te halen, vanaf de ooghoek naar buiten en de huid hierbij een beetje strak te houden. Zo begreep ik het uit de instructie, maar doe ik dit wel goed?

Zowel gister als vandaag heeft zij na het verwijderen wat rode irritatie rondom haar oog, waar de pleister geplakt heeft. Vanmorgen was de irritatie van gister wel weer weg, maar het lijkt me niet de bedoeling dat de huid daar constant belast wordt.

Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen?

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier plakken we al 4 jaar af. Ook hier soms last van wat irritatie als de pleister er af gehaald is. Wij of onze dochter doen het op de zelfde manier. De ene keer is het heel snel weg getrokken. Maar soms blijft de irritatie wat langer. Als het echt vervelend blijft eventueel voor een ander merk pleister vragen.

3. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Mijn dochter was iets ouder, maar heeft een tijd hele dagen moeten afplakken. 's Avonds en 's nachts mocht de pleister dan af, ik smeerde er dan iets op om de huid te laten herstellen.

Het verschilt wel per soort pleister, je hebt ook een sensitive variant. Die gaf bij mijn dochter de minste irritatie. Het werd ook beter naarmate ze langer moest plakken, de huid moet er gewoon aan wennen.

4. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Hopelijk is het inderdaad een kwestie van wennen en wordt de irritatie minder. Heb er gisteravond heel dun wat bepanthen creme opgesmeerd, dat hielp wel. Ze lijkt d'r zelf verder geen last van te hebben.

Maar fijn om te horen dat het niet ligt aan hoe ik de pleisters verwijder ;)

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ondanks dat er niet veel mensen zijn die dit topic lezen, wou toch even kwijt dat de huidirritatie nu wat beter gaat. (Wellicht heeft iemand in de toekomst die in dit topic terecht komt er wat aan..)

Ik denk dat te pleisters gewoon té erg plakten, plak nu de pleister eerst even op mijn eigen (boven)hand en vervolgens op dochterlief haar oog. Ze blijven alsnog prima zitten, maar zijn nu zonder irritatie of lijmresten te verwijderen.

Groetjes,
    Frommel

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Wat fijn! Succes met plakken en ik hoop dat ze niet te lang hoeft.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    verwijderen van de pleister doe je prima.
    gelukkig dat je dochter er geen problemen mee heeft dat dr oogje word afgeplakt.
    wij plakken al een tijdje af en zijn nu aan het afbouwen 3x in de week en dan 2 uurtjes.
    onze dochter kijkt dan niet scheel maar met plaatjes kijken had ze 2 lees regels verschil per oog en dat mag maar 1 regel verschil zijn.
    merk nu wel dat ze het zat word en zet nu de keren bij het afplakken een kook wekkertje en dan hoor ik dr niet meer.

mocht je dochter nou die irritatie houden na het afplakken kan je ook de orthoptist bellen voor anderen , dat werd ons toen verteld want dan krijg je anti alergie pleisters.

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn dochter plakt ook en had in het begin vaak last van irritatie.Dit aangegeven en gewoon een ander soort pleister gehad.Gelukkig hoeft ze nog maar een uurtje per dag dus erg lang is het niet.Wat mij wel op viel was zodra het warm weer was de pleister nog sterker hechte aan de huid.Wat ik dan deed was gewoon lichtjes op plakken en niet aan duwen.

9. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier smeer ik de pleister in met een dikke laag uierzalf, na enige tijd laat de pleister vanzelf los. Dochter kreeg namelijk ook uitslag van het verwijderen van de pleister.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ondanks Tim zijn gevoelige en eczeem huid, reageert hij totaal niet op de pleister. Deze hoeft ook maar een uurtje per dag, dat scheelt misschien ook wel.

Deel Deze Pagina