Ik begrijp heel goed dat je dit niet heb kunnen weten. Tot een aantal jaren geleden kon het namelijk ook gewoon via de eigen apotheek maar nu moet het via een andere apotheek die dit dan leveren en dan pas krijg je een vergoeding. Dit geldt momenteel voor meerdere zaken zoals dieetvoeding, incontinentiemateriaal, stoppen met roken. Wij die werken in de Zorg weten het soms al niet meer dus laat staan dat een leek dit zou moeten weten. Is er een mogelijkheid dat je het kan terug brengen bij de apotheek? Om nu 300 Euro voor pleisters te moeten betalen is natuurlijk absurd en de apotheek had dit echt wel mogen melden.
Ze heeft ze al gebruikt en voor het eerste doosje van 100 pleisters bleek ze allergisch, maar wel opengemaakt en er een paar gebruikt helaas.
Dat hebben ze wel geweten. Hier krijgen ze een melding van in het systeem. Zij zijn echt wel op de hoogte van deze afspraken.
Ob wat vervelend zeg! Ik snap helemaal dat je er vanuit ging dat je het vergoed kreeg. Ik heb dit pas ook gehad met laceerzakjes voor mijn zoontje. Ik kreeg een ander merk mee, maar deze lustte hij niet. Het goede merk moest ik toen opeens betalen. Mijn huisartsassistente is er achter aan gegaan en op haar advies moest ik een andere apotheek in t dorp vragen, daar kon soms verschil in zitten. Helaas vergoedde zij het ook niet. Assistente weer naar mn eigen apotheek gebeld en toen kreeg ik later te horen dat de apotheker zelf heeft besloten om ze toch aan mij ( en in het vervolg als ik ze weer nodig heb) te vergoeden. Het kostte hun dan wel wat extra kosten, maar ik was er wel blij mee. Dus misschien kan je zoiets nog proberen? Om in gesprek te gaan met de apotheker zelf ipv de personen aan de balie?
Ik vraag het me eerlijk gezegd af, want ze zijn namelijk verplicht om je te vertellen dat het niet wordt vergoed en meestal moet je dan meteen afrekenen en sturen ze het niet eerst naar je verzekeraar. Bijv zoals maagbeschermers worden de eerste 3 mnd niet vergoed en als je die komt halen moet je meteen betalen. Daarna wordt de rekening wel meteen naar de verzekeraar gestuurd. Of als je anticonceptie ophaalt moet je ook meteen afrekenen als het niet in je polis zit.
Hoelang zit je al bij deze apotheek? Wij hebben al jaren een vaste en melden ook altijd als het volgens hun niet vergoed word. Vaak word het uiteindelijk wel vergoed maar door extra pakketten die hun net even niet zien.
Oh al 15 jaar ongeveer, maar we hoeven er gelukkig bijna nooit wat te halen. Alle doosjes zijn al geopend, ik krijg deze rekening pas na maanden oogpleisters te hebben gebruikt..
Als het gaat om issues met verschillende contracten, dan moet er op de website vermeld staan met wie er een contract is, maar ze hoeven niet bij elke patiënt apart te melden. Is namelijk ook niet te doen voor de zorgverleners. in dit geval is het op zich wel verzekerde zorg, maar alleen als je het afneemt bij de voorkeursleverancier. Vaak weet niet elke baliemedewerker hoe het precies zit, dus staat het op de website van je zorgverzekering. Goede kans dat je huidige apotheek bij een andere zorgverzekering wel gewoon direct kan declareren en dat maakt het voor de apotheek niet in te regelen in de systemen en ze hebben ook geen tijd om bij elke patiënt ook de gehele administratie te checken omdat het voor bijna elk medicijn per zorgverzekering weer anders kan zijn. Het is dus heel zuur, maar het beste wat je kunt proberen is om wel in te dienen bij je zorgverzekering en het beste te hopen en bij volgende zaken te mailen met je zorgverzekering. Dan heb je iets om op terug te vallen.
Worden wel vergoed uit de basisverzekering. Vraag je orthoptist voor een brief voor de apotheek; wij hebben er een vanuit onze beroepsvereniging voor apotheken die moeilijk doen.
Bij ons heeft de apotheek dit gemeld. Mijn dochter wilde de mix kaart waarvan je zelf kon kiezen welke pleister je wil. Maar de apotheek gaf aan dat hun geen contract hadden met de zorgverzekeraar. Volgens mij is een apotheek toch wel verplicht dit te melden lijkt me? Zeker als de apotheek het normaal gesproken wel vergoede. Onze dochter heeft namelijk al oogpleisters van dat ze 2.5 is en ze is nu 6. Maar toen onze apotheek het dus niet meer vergoede kwamen we ergens anders terecht die wel een contract had, maar die het mix pakket niet kon leveren. En kreeg ik gewoon de doosjes met 5 soorten pleisters maar daar zit er altijd wel 1 tussen die niet zo mooi is. Dan heb ik liever 100 pleister in een mix pakket die ik zelf kan kiezen en dus allemaal mooi vind dan 2 doosjes van 50 pleisters waarvan ik er maar 70 of 80 mooi vind. Heel gedoe gehad met de zorgverzekeraar, ze konden me niet van dienst zijn waar ze dan wel het mix pakket konden leveren. En anders moest ik maar voor witte of huidkleur pleisters gaan voor een kind notabene waarmee ik al zo'n strijd had over het plakken met de pleister. Ze had alle pleisters al zelf gekozen en dan kon de apotheek ze niet meer geven omdat die toevallig geen contract hebben. Hoe dom wil je het hebben. Toen ben ik een hele dag kwijt geweest met rond bellen naar de verschillende instanties die wel in contract staan met mijn verzekeraar. En uiteindelijk kan ik bestellen bij decla care. Zij leveren het mix pakket wel. Maar hoe krom wil je het hebben... het moet nu met de pakketdienst geleverd worden. Dus de zorgverzekeraar zorgt nog voor meer vervuiling ook door mijn apotheek uit het contract te halen. Vervelend voor je @me1989 . Hopelijk krijg je het nog vergoed
Daarom hadden ze het ook moeten zeggen bij het afleveren van het recept want dan kan je als klant nog aangeven dat je niet akkoord gaat. Wat dat aangaat wat het vroeger toch een stuk eenvoudiger met het ziekenfonds. Dan had je al dat gedoe niet.
Hier aantal jaar terug dat ik vis onze apotheek eerst moest betalen maar wel terug kreeg. Via de ziekenhuis apotheek kreeg ik ze gelijk mee. Dus misschien kun je het nog indienen.
Begrijp ik goed dat ze wel vergoed worden als de apotheek een contract heeft met de zorgverzekeraar? Toevallig vorige week voor het eerst via de apotheek gehaald en niet rechtstreeks via de oogarts. Zou balen zijn als we dat zelf moeten betalen