Hier staat toch 65procent vergoeding als het niet gecontracteerd is. Dus dat zou ts minimaal moeten terugkrijgen.
Dat kan ze niet, tenzij ze heel de polis uitpluist. Maar dat doet niemand. Dat bedoel ik met bureaucratie.. Zelfde is ook weleens met ziekenhuizen,niet elke verzekering heeft contract met elk ziekenhuis..dit kan per jaar wijzigen. Dus bij doorverwijzing moet je daar ook allert op zijn want zh zelf geeft ook hier dat niet aan. Apotheek had het kunnen aangeven maar niet gedaan en omdat het in de polis staat heeft ts geen poot om op te staan. Uit coulance zijn ze niet bereid iets te doen zo te lezen dus dan kun je niet zoveel. Ook niet met rechtsbijstand. Tandarts verhaal weet ik niet, dacht dat tot 18 de basis verzekerd was.
Precies! Maar ze blijven de voorwaarden hanteren die bij pleisters horen. Horen diezelfde voorwaarden ook bij geneesmiddelen of alleen bij verbandmateriaal?
Nee dat doen ze niet, want dan wil de apotheek een verklaring voor chronisch gebruik. (Bij verbandmiddelen).
Dat is toch niet meer te doen voor patienten? En zonder contract is 65 procent vergoeding volgens de voorwaarden hierboven.
Tja, dit zijn van zon kwesties waar ik me volledig in zou vastbijten en door zou gaan tot het bittere end. Ik geloof hierin dat diegene met de langste adem het verst komt. Tuurlijk wijst de zorgverzekeraar nogmaals af, in de hoop dat je dan opgeeft. Voor mij zijn dit principe kwesties en blijf ik doorgaan. Ik zou zoals hier eerder de route omschreven steeds verder opschalen met mijn klacht. Succes to!
Nee dat is het zeker niet, ik vind het ook belachelijk. Ik zou hier ook zeker nog wel werk van maken maar iets hard maken is lastig op het moment dat de polisvoorwaarden duidelijk zijn. Dus houden ze hun poot stijf kun je helaas niet veel vrees ik.
Maar dit is mijn hele punt. De polisvoorwaarden zijn van toepassing op verbandmiddelen en niet op geneesmiddelen. Dan ben je snel uitgepoept in gesprek als het over verbandmiddelen gaat. Vandaar mijn tip om die polisvoorwaarden overboord te gooien door de term verbandmiddelen te veranderen in geneesmiddelen
Misschien ben ik naief. Maar hoezo kan een apotheek niet gecontracteerd zijn. Het is niet zo dat daar een alternatief voor is. Van de ziekenhuizen en andere zorg check ik het elk jaar wel. Maar een apotheek is voor mij een verlengstuk van de huisarts. Als hij iets voorschrijft kan ik dat bij die ene apotheek in de buurt halen. Echt nog nooit bij me opgekomen dat ik die ook al moet gaan checken.
Het punt blijft dat hun het onder hun voorwaardes gewoon vergoeden. Of ze het nu verband of geneesmiddelen noemen in de polis. Het moet van bepaalde leverancier komen. Komt het via daar is het gewoon vergoed. Het gaat niet om het product maar om de manier van verkrijgen. En nogmaals ik vind het ook idioot maar zo werkt het schijnbaar bij deze verzekering.
Ik denk ,weet niet zeker. Dat deze pleisters bij bepaalde leverancier besteld hadden moeten worden. En dat apotheek hun leverancier heeft gebruikt. En dat deze geen contract heeft met de verzekeraar. Dat is ook zo met bijvoeding/incontinentie materiaal etc. Je verzekeraar "bepaald" waar jij met vergoeding kunt bestellen. Het is dus niet de apotheek ansich.
Maar toch nog even he..... Op de site van fbto staat dat bij niet gecontracteerde apotheken eerst het bedrag zelf voorgeschoten moet worden. Dat heeft de apotheek dan in deze toch nagelaten?
Ja belachelijke dingen dit. Mijn dochter gebruikt ze ook sinds een paar maanden. Toen ik ze de 1e keer bij de apotheek wilde ophalen, werd ik erop geattendeerd door de apothekersassistente dat ik, ik geloof 100 euro zou moeten betalen, terwijl het via de alcura apotheek vergoedt zou worden. Dat hebben ze toen geregeld en werden ze thuis bezorgd Jouw apotheek had hier ook alert op moeten zijn geweest. Nu zou ik een officiële klacht indienen bij de verzekering maar of je het gaat winnen betwijfel ik. Ze leggen altijd de verantwoordelijkheid bij de klant, dat je eerst zelf moeten checken hoe het qua vergoedingen geregeld is. Helaas vergeten heel veel mensen dit te doen (ik dus ook)
Maar wat is het dan wel? Het zijn ook geen geneesmiddelen toch? Ze staan immers niet in de databank van het college ter beoordeling van geneesmiddelen. Bij mijn verzekering valt het onder hulpmiddelen -> verbandmiddelen -> en dan is er onderscheid tussen medische en niet medische verbandmiddelen en omdat het om de behandeling van een lui oog gaat zijn het medische verbandmiddelen. Vind ik als leek best logisch.
Nee klopt. Het zijn optische hulpmiddelen. Ze vallen daar gewoon niet onder, maar dat is wel duidelijk inmiddels. In de beginfase kreeg ik wel geregeld de vraag voor een machtiging van de apotheek, maar nu niet meer.