Omdat helaas de voorschrijvende partij vaak niet weten wat er wel en niet wordt vergoed dat verandert namelijk ook zo ongeveer per seconde.
Als je trouwens een natura polis afsluit krijg je, behalve bij ggz, altijd bij alle zorgverleners vergoed (kan wel zijn dat je evengoedeen machtiging nodig hebt). Is wel duurder maar hoef je nergens over na te denken.
Nee dat doen ze ook niet. Zij kunnen onmogelijk weten wat de voorwaarden van je verzekering zijn. Ik bedoel dat als je een afspraak bij het zkh maakt dat het dan vaak op.je doorverwijzing of afsprakenbrief staat (zo van let op niet alle zorgverzekeraars vergoeden alles).
Wat een### verzekeraar is dit. Ik heb nog nooit een rekening ontvangen voor sealen. Voor geen van mijn kinderen.
Ja dat is het geworden. In het verleden hebben we iets heel ergs meegemaakt en we zijn toen ontzettend goed geholpen door FBTO. Dan blijf je.. Maar nu, alleen maar gezeik. Terwijl ik zelf echt nooit wat heb en wel genoeg betaal. Dit zijn echt de enige twee dingen in jaren (überhaupt van mijn dochter en ze is 6) en die worden allebei afgewezen
Ik vind het ook echt belachelijk. Ik werk zelf bij een huisarts en krijg ook vaak radeloze patienten omdat ze echt niet meer weten waar en hoe ze iets moeten bestellen en dan moet het ook nogeens allemaal online. Leuk en aardig als je een beetje digi vaardig bent maar voor veel en vooral oudere mensen gewoon niet meer te doen. Het lijkt er soms echt op dat ze het allemaal maar steeds ingewikkelder willen maken en de patiënt wordt hier de dupe van
Nee ik zou dit ook echt niet weten als voorschrijver. Maar als er kosten aan verbonden zijn, moet de apotheek dit toch ook eerst overleggen lijkt me.
Dat bedoel ik dus, als voorschrijver zijnde heb je echt geen idee wat wel en niet vergoed wordt omdat dit ook constant veranderd.
Dit doet de verzekeraar niet hé? Dit is gewoon het voorschrift vanuit de basisverzekering 2023, dus als je iets wil #%^&€#@-en is dat naar ZN die samen met het ministerie van VGZ de samenstelling van het basis pakket voor het jaar bepaalt. Om de premie binnen de door de politiek vastgestelde kaders te houden.
Jij praat heel erg vanuit je eigen kader omdat jezelf voor een verzekering heb gewerkt en al deze dingen weet maar een leek weet dit niet. Niemand leest zijn hele polis door, ik niet en weet ik het hoeveel andere mensen ook niet en omdat het vaak zo ingewikkeld wordt gemaakt dan haken mensen vanzelf wel af om verder te lezen. Dit geldt niet alleen voor verzekeringen maar denk aan leningen/ hypotheken, contracten/ overeenkomsten met aanbieders van energie etc Leuk als je de tijd kennis en energie heb om dit uit te pluizen maar een doorsnee mens doet dit niet. Dus het blijft een @@@ verzekering oftewel een @@@ systeem
Maar je hoeft toch ook niet op voorhand heel je polis door te lezen? Maar wel op het moment dat je zorg nodig hebt. Althans, ik doe dat dus wel. Mijn dochter heeft ook behandelingen gehad bij een speciale kindertandarts. Toen heb ik van te voren de verzekering gebeld om te vragen wat/hoe/waar met mijn verzekering. Voordat ik die kosten ging maken. Inderdaad omdat ik daar zelf te weinig verstand van heb.
Zover ik begrijp gaat dit niet om een kindertandarts en buiten dat mag je er toch vanuit gaan dat tandartskosten voor kinderen gedekt worden? Het moet toch geen luxe worden om met je kind naar de tandarts te gaan?
Nee het gaat om een speciale behandeling van het melkgebit. Die wordt bij ons toevallig door een kindertandarts gedaan, maar als het bij de gewone tandarts was geweest had ik ook de verzekering gebeld. Het is geen "reguliere" controle, dus check ik bij de verzekering wat wel of niet vergoed wordt.
Maar sealen is geen speciale behandeling. En daar gaat het nu over. Bijna alle kinderen hebben gesealde kiezen.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. "Het sealen van een melkgebit komt niet vaak voor. Als de tandarts dit nodig vindt dan zal er toestemming gevraagd moeten worden aan de zorgverzekeraar. Dit kan de tandarts voor u aanvragen. Voor volwassenen kan (een deel van) de behandeling vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering" Het gaat hier om het melkgebit. Zowel bij de dochter van TS als bij mijn dochter.
Maar een melkgebit is toch net zo belangrijk als een blijvend gebit en dat sealen gaat over het sealen van de blijvende kiezen. De achterste kiezen. Maar goed we gaan ot. Weer verder over de oogpleisters haha