meeen ik baal als een stekker , mijn paspoort is net 2 weken verlopen , had al eerder afspraak willen maken om m te vernieuwen maar toen werd me geadviseerd te wachten , mijn paspoort bleef wel "geldig'kon alleen niet naar buitenland vertelden ze me . nja in de veronderstelling dat ie geldig is heb ik een nieuw mobiel abbonement afgesloten komt de koerier m net brengen blijkt dus dat mijn paspoort niet geaccepteerd wordt ivm ongeldigheid . meneer isweer gegaan met mn telefoon en abbo wil net online een afspraak maken voor n nieuw paspoort , mag tot 3 mei wachten op de site van de gemeente staat De leverancier van de paspoorten heeft namelijk laten weten de extra vraag naar paspoorten en identiteitskaarten niet aan te kunnen. Als u na 1 mei een reisdocument voor uw bijgeschreven kind aanvraagt, kan deze pas na 1 september worden geleverd. zou dit echt alleen gelden voor kinder paspoorten of voor alle ? mijn kinderen hebben al een eigen id kaart .
Pas op het nieuws dat het wel mee leek te vallen terwijl ze een geote drukte hadden verwacht Heb je geen rijbewijs wat je kan laten zien voor het abbo? Je kunt ook met spoed een paspoort aanvragen, kost alleen duurder
Ik weet dat in onze gemeente alle aanvragen vanaf 1 mei ook niet meer voor de zomervakantie geleverd kunnen worden. Zou ook kijken voor een spoedaanvraag anders..
ik las het net inderdaad. Bij ons in de gemeente kan je gewoon gaan wanneer je wil, vandaar dat ik 't nie snapte.
Wel ja? Bij ons werkt het sinds 1,5 jaar ofzo ook alleen nog maar op afspraak om wachttijden te voorkomen en extreme drukte
Wij hebben ook een brief gehad dat als we de kinderen een eigen paspoort willen geven ( hebben ze nu nog niet ) dan moeten we dat voor 1 mei aanvragen, doe je het daarna dan loop je de kans dat het pas na de zomervakantie geleverd kan worden. Nou wij gaan toch niet naar het buitenland dus ik wacht wel ...
Dat is toch absurd!! In september pas? Boh, daar zou ik me toch een potje pissed van worden! Normaal duurt het toch maar een dag of 5? En nu een maand of 4? Dat lijkt me bijna onmogelijk. Zoveel extra aanvragen zijn het nu toch ook weer niet? P.s. geld dit dan ook voor je rijbewijs? Nee toch?
Is er geen ochtend dat je zonder afspraak terecht kan? Hier kan dat 3 ochtenden per week. Wel kans dat je even moet wachten maar dan heb je in ieder geval wel snel je paspoort. Wij hebben 3 weken geleden de ID voor mijn jongste dochter aangevraagd en die was gewoon na 1 week klaar.
Heb vandaag paspoort aangevraagd en kan hem volgende week al op komen halen. Was helemaal verbaasd, want had inderdaad begrepen dat er een lange levertijd op zou zitten. Dus wie weet valt het mee!
Ik schrok me rot dus ben gelijk gaan kijken op de site van de gemeente en er staat bij dat die levertijd alleen geldt voor aanvragen kinderpaspoorten en niet voor andere reisdocumenten.
dat heb ik er ook uit begrepen mja ik ga morgenochtend even langs en zie t dan wel heb ook geen rijbewijs dus kan dat niet gebruiken
Dan betaal je toch voor woordje? Hier was het 2 maanden wachttijdaar als il voor spoed betaal krijg uk ze gewoon snel....
jeetje, das toch niet normaal zo lang. Hoop dat het idd meevalt. Vind het sowieso belachelijk dat wanneer je deze week belt, pas 3 mei een afspraak kunt krijgen.
ik heb gebeld , het geldt idd alleen voor kinder paspoorten en ipv 3 mei mag ik m vanavond al komen aanvragen dus het komt goed
Wij hebben ook zo'n brief gehad. Wat ik dan wel raar vind is dat als iedereen dan deze maand gaat ( wij hebben deze maand de brief gehad ), het dan opeens niet te druk is Dan kan het nog wel snel geregeld zijn. Maar gaan we met zijn alle een maand later dan kan het niet meer. Het zal dan wel iets drukker zijn i.v.m vakantie's waarvoor iedereen een i.d nodig heeft, maar lijkt mij toch niet dat het dan zo extreem is. Gr MB2005.