Diep slapen en risico wiegendood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rozemarijn, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn

11 nov 2006
    25
    0
    0
    Ik ben me al een paar keer rot geschrokken omdat mijn zoontje van 10 weken zo diep slaapt, dat hij helemaal wit/grijs wordt, doodstil ligt en je zijn ademhaling niet kunt horen. Als ik hem dan schud, moet hij van heel ver komen. Is dit normaal? Ik word er heel onrustig van en ga nu steeds bij hem kijken. In het begin had ik dit helemaal niet, en ik hoop dat dit geen obsessie wordt!

Hopelijk kunnen jullie mij geruststellen over dat diepe slapen!

2. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik vind dat mijn dochter ookwel wat grauw ziet tijdens het slapen maar heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt. ga nu ook maar even opletten!
    ik zou als ik jou was even bij cb vragen of dit normaal is!

3. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    die van mij heeft zelfs soms zijn ogen er ook nog bij open ik dacht dat het normaal was, ik voel altijd even aan zijn buik en dan voel ik wel zijn ademhaling.

bij mij op EHBO zeggen ze dat je het echt wel kunt zien als iemand niet meer leeft is toch een andere kleur, ik heb het nog nooit gezien (ja wel een opgebaard persoon maar diegene is opgemaakt) en hoop het ook nooit te zien.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Die van mij heeft het ook.
    Ze zijn dan inderdaad in een hele diepe slaap, wakker schudden zou ik dan sowieso niet doen.
    Neem een make-up spiegeltje en houdt die onder het neusje, die zal gewoon beslaan, en dan kan je kindje gewoon lekker verder slapen.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als ik naar bed ging ging ik altijd even bij youame kijken dan aaide ik der over der bolletje dat ze iets bewoog dan ging ik rustig slapen

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    heel herkenbaar, dat doe ik bij chris na bijna 3 jaar nog steeds.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier nog zo'n moeder die als een halve gare over de wieg hangt om te kijken of hij het nog wel doet.. :D Al heeft Jelle nooit echt een wit/grijze kleur, hoor...

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met het CB of je huisarts... je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven was ook altijd wit als hij sliep, en dat is idd niet leuk om te zien.
    Je kunt het op het bureau vragen, of aan je ha.
    Of even googelen, maar volgens mij kan het geen kwaad.

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Bij de babygroep van het CB werd ons uitgelegt dat veel kindjes heel bleek worden als ze diep slapen, dit schijnt geen kwaad te kunnen.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia is ook erg grijzig en grauw als ze slaapt, alleen snachts slaapt ze erg diep en ik wordt zelf wel 10 x per nacht wakker en neem dan een kijkje in der wiegje. als ik haar niet hoor ademe leg ik een vinger in haar nekje of hand op haar buikje en als ik dat dan voel bewegen weet ik dat het goed zit en slaap weer verder. ik kan haar snachts ook gewoon verplaatse als het nodig is en geeft dan geen kick. ik denk niet dat het kwaad kan als je zelf diep ligt te slapen duurt het ook even voor je weer bij beseffe bent

Deel Deze Pagina