Meiden, Ik ben vandaag 10 weken zwanger en dat betekent als het goed is dat ik mag stoppen met de foliumzuur en moet beginnen met de multivitaminen. Voor zwangeren blijken er aparte multivitaminen te zijn, maar ik heb geen idee welke goed is en welke niet. Kan ik gewoon naar de Hema om daar de vitaminen te halen voor een paar euro of moet ik naar een DA om een dure variant te kopen, omdat deze vitaminen beter opgenomen worden? Bij het kiezen van foliumzuur heb ik deze crisis ook gehad, maar heb toen toch een goedkopere variant gekocht.. Deze zou voldoen volgens mijn huisarts. Wie kan mij helpen?
Folium mag je ook gewoon doorslikken, zit namelijk in de meeste zwangerschapsvitamine! Hier gewoon vitaal zwanger van het kruidvat (zit ook al folium in ) elke dag (ook gebruikte ik die toen ik bezig was met zwanger worden). Dus geen dure vitamine pillen voor zwangere. Daarnaast slik ik omega 3 en vitamine c van de Action. Met een goedkopere kom je ook vast wel aan de goede vitamine en supplementen mits je daarnaast op je eten let!
Als je een zwangerschapsvitamine kiest waar foliumzuur inzit, dan kun je stoppen met de extra foliumzuur tabletjes. Ik slik persoonlijk solgar prenatal nutrients, als sinds voor ik zwanger werd.
Ook de goedkope merken zijn prima. Zolang je maar kiest voor vitamines tijdens de zwangerschap anders krijg je oa teveel vitamine A binnen en te weinig vitamine D.
Als je gewoon normaal eet, hoef je (na natuurlijk de foliumzuur voor en tijdens de eerste 10 weken) niets te slikken. Als je toch wel wat wilt slikken, is het enige wat belangrijk is, dat het een speciale is voor tijdens de zwangerschap vanwege de vitamine A.
Dat is niet helemaal waar. De synthetische (vaak goedkopere) varianten worden minder goed opgenomen. Ik zou dus voor wat duurdere gaan. Ik gebruik zelf de vitamines van Orthica, Prena Fem. Hier misschien nog een interessant topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/553010-welke-pillen-slik-jij.html
Mijn vk wees me erop dat het echt belangrijk is vitaminen te slikken. Vitaminen D en folium tot 10 weken en daarna multivitaminen om bijvoorbeeld een ijzer tekort of vitamine D te voorkomen. Ik ben bang dat ze bij de goedkopere merken er al uit zijn gegaan dat je maar een klein percentage opneemt en om dan alsnog een dure te kopen is ook weer onzinnig. Winkelmedewerkers geloof ik niet meer, al te vaak voorgelogen Ik neig toch naar de dure variant, just in case..
Heb me in 2 steden suf gezocht en overal was de orthica uitverkocht.. Nu voor 1 maandje solgar prenetal nutrients.. Heb 'm nog nergens voorbij zien komen..
Je kunt het ook bestellen bij vitaminstore.nl Ik heb alles van Solgar maar heb begrepen dat de zwangerschapsvitaminea vrij laag gedoseerd zijn en je er 4 per dag moet nemen om aan de juiste hoeveelheid te komen. Orthica zou dan een betere keuze zijn. Ik slik nu nog hoge dosis foliumzuur, B12, zink en D van Solgar en alsdit op is ga ik een multi halen.
Bij de Solgar moet ik er inderdaad meer per dag nemen.. Maar met 2 nemen per dag en dan slik ik 5 mcg vit D bij per dag heb ik voldoende. Heel vervelend!