Nena of toch beter niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Motherlove76, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Motherlove76

    Motherlove76 Actief lid

    29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik weet het, we zijn er nog lang niet. Maar ik ben mij al aan het oriënteren over een meisjesnaam. Zoiets beslis je niet van de ene op de andere dag. De jongensnaam hebben we al. Maar voor een meisje is het wat lastiger. In eerste instantie hadden we de naam 'Nena'. Maar toen ik de betekenis had opgezocht, dacht ik, dat het misschien geen goed idee is (of misschien toch wel?!).

    Wat vinden jullie van de naam Nena? Is de betekenis erg van belang?
    Betekenis/vertaling vanuit het Spaans: vervelend kreng (znw.) ; de baby (m) ; het kindje ; de trut (v) ; de troela ; de peuter (m) ; de worm (m) ; het kleintje ; de dreumes (m) ; de uk (m) ; de wurm (m) ; klein kind (znw.) ; de hummel (m) ; het wichtje ; het grietje ; de troel (v) ; het wicht ; het meisje ; de meid (v) ; het meidje ; de griet (v)

    Wat zijn nog leuke (aparte) meisjesnamen? Een vereiste is, dat ze eindigen op de letter 'A'. Tot nu toe eindigen nog alle meisjes binnen de familie op deze letter en wij willen dit graag voortzetten.
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nee, ik zou dat niet doen. Voor mij is een betekenis wel erg van belang. Nina vind ik al veel leuker.
     
  3. Star84

    Star84 Actief lid

    29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ziva
    Zena
    Ylva
    Nya
    Ayla
    Kaya
    Gioya
    Nola
     
  4. tiepmiep

    tiepmiep Bekend lid

    10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Zoals ik het ken is Nena in het spaans meisje.. En heb de naam wel vaker gehoord vind er niets raars aan eigenlijk.
     
  5. juli10

    juli10 Fanatiek lid

    12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik vind het geen mooie naam. Vind het een beetje een zeur naam.
     
  6. jdpcd

    jdpcd Actief lid

    3 sep 2014
    469
    0
    0
    Zou ik niet doen..

    Ik zou terug gaan denken... Hoe ben je aan deze naam gekomen..
    Door vernoeming: bijvoorbeeld dat je schoonmoeder Cornelia heet en je moeder Johanna.. Hier vallen ook andere namen van te combineren.. Jolie, hanna, lina etc..

    Of omdat je het een mooie naam vind..

    Vind je Rita niet mooi? Betekenis is parel..
    Of mina (stamt van Willemina)
    Etc
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    ach wat heb je verder met Spanje?
    als je het vervelend vind zou ik het niet doen.
    Zo vind ik als ik Google de betekenis "niet uitbundig, vermoeiend" bij de naam van onze dochter, kan er niet mee zitten eerlijk gezegd haha
     
  8. Joky

    Joky Actief lid

    9 feb 2014
    451
    0
    0
    Nee met zo'n negatieve betekenis zou ik niet voor die naam kiezen.
     
  9. gusto

    gusto Niet meer actief

    Ik ken 3 meisjes met de naam Nena/Nenah, en ik vond het eigenlijk altijd wel een leuke naam. Geen idee dat hij deze betekenis had, maar goed, ik heb ook niets met Spanje.

    Nu ik het wel weet zou ik er zelf minder snel voor kiezen. Toch een beetje jammer als ze ooit besluit naar Spanje te emigreren ofzo en haar naam 'vervelend kreng' betekent :D
     
  10. nellebelle

    nellebelle Actief lid

    8 sep 2014
    218
    0
    0
    zelf zou ik de betekenis me niet laten tegenhouden als ik de naam leuk vind!

    mss is Oona of Nona iets voor jullie...
     
  11. Purplebee

    Purplebee Actief lid

    4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou op basis van die betekenis liever een andere naam kiezen.

    Wat vind je van Jenna, Nelia, Nila of Lianna?
     
  12. Motherlove76

    Motherlove76 Actief lid

    29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Gelukkig hebben we nog veel tijd om te beslissen :). Ik zag al veel mooie alternatieven voorbij komen.
     
  13. Sarah82x

    Sarah82x Actief lid

    2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Nena is toch afgeleid van Magdalena?
    Ik vind het een leuke naam!
     
  14. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik ken een nena en vind het een super leuke naam!! en zoals al gezegd, betekend meisje. vind dat juist leuk
     
  15. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Nena wordt in Spanje gebruikt als meisje in de zin van "he meisje, kom eens hier" en dat gezegd door een ordi jongen die zin heeft in een leuke avond zeg maar. Niet echt een naam die ik aan een kind zou geven dus....
     
  16. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik zou mij daar niet door laten leiden door een betekenis. En meerdere mensen niet.anders zou er niemand meer vayen heten. Betekend vagina in het turks. En zo is er op elke naam wel wat te vinden
     
  17. kimm1985

    kimm1985 Actief lid

    25 aug 2010
    187
    0
    0
    ''NENA'' super leuk!!! :)

    Wij hebben ook aan deze naam gedacht maar wij hebben uiteindelijk gekozen voor ''DENA''!!! :)
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.520
    4.578
    113
    Geen leuke naam een beetje zeurderig. En een vervelende betekenis zou mij ook niet zo leuk lijken.
    Wat denk je van:

    - Nina
    - Mila
    - Isa
    - Nora
     
  19. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Leuke naam! Ik zou vooral op je gevoel af gaan met die betekenis. Vinden jullie het prima? Helemaal goed.

    Ik zou me er zelf niet zo druk om maken.
     
  20. Motherlove76

    Motherlove76 Actief lid

    29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik had net op de site 'zee van namen' de voorletters van alle nichtjes incl. de naam van mijn dochter ingegeven bij de zoekfunctie en toen kwam ik deze naam tegen: Ma(r)lena. Eens kijken wat manlief ervan vindt. Tot nu toe vind ik hem erg leuk als alternatief.
     

Deel Deze Pagina