04-07-09 - Kind verdronken in zwembad Het Vennebos te Hapert Bij het zwembad van recreatiepark Het Vennebos in Hapert is zaterdagmiddag rond half vier een kind gereanimeerd en vervolgens op weg naar het ziekenhuis overleden. Het gaat om een zesjarige jongen uit Midlum, gemeente Harlingen in Friesland. Het kind werd levenloos uit het buitenzwembad gehaald en bij de nabij gelegen ehbo-post gereanimeerd. Het werd vervolgens door een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis, maar dat mocht niet meer baten. Een traumahelikopter rukte ook uit, maar die kon onverrichter zaken weer terugkeren. Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren en hoe lang het kind in het water lag voordat het gereanimeerd werd, is niet bekend. De ouders van het kind waren wel in het zwembad aanwezig, maar waren op het moment van het ongeval niet bij het kind. Door de start van de schoolvakanties en het mooie weer is het dit weekend druk in het park en bij het zwembad. Een aantal mensen heeft het zien gebeuren, zegt algemeen manager Guy Benink van Het Vennebos. Ondanks het tragische nieuws, waren er complimenten van de hulpdiensten voor het optreden van de zwembadgasten en personeelsleden, zegt hij. Bij het buitenzwembad was op het moment van het ongeval geen toezicht. Dat hebben we al jaren alleen in het binnenbad. Buiten is dat niet wettelijk verplicht, zegt Benink. Maar wij verplichten ouders wel om hun kinderen onder de twaalf jaar niet alleen te laten zwemmen. Het zwembad is de hele middag gewoon open gebleven. Slachtofferhulp heeft omstanders en personeelsleden bijgestaan. Bron: Eindhovens Dagblad
Jeetje wat verschrikkelijk Ik mag het misschien niet zeggen, maar waar waren die ouders, je laat een kindje van 6 toch niet zonder toezicht alleen zwemmen. Dit is echt zo erg, ik heb er geen woorden voor.
Inderdaad heel erg...!!! En ik vind het ook schandalig dat er buiten geen toezicht is. Hoezo niet verplicht? Sjeeeeeeeeezus Mina zeg!!!
De laatste tijd gebeurt het zo vaak. Kinderen kan je nooit alleen laten in de buurt van water. Ik ben er altijd zo bang voor.
Arm ventje en wat erg voor die ouders. Dat is toch je grootste nachtmerrie Vind het van zon zwembad wel makkelijk gezegd; niet verplicht dus doen we t ook niet Maar waarom altijd maar gelijk roepen dat de ouders niet opgelet hebben? Het was misschien onwijs druk en als zon kind binnen een tel weggeglipt is, dan kan tijdens het zoeken gewoon verdonken zijn!
Ooh wat erg zeg! Ik heb het een keer mee gemaakt met een achternichtje toen we op een verjaardag waren. Oma was jarig en alle kinderen en kleinkinderen waren buiten aan het spelen op het grasveldje aan de andere kant van de weg ligt het park met een vijver waar kleine eendjes zaten. Me achternichtje toen 4 jaar was met een nichtje stiekem daar naar toe gegaan. ze is toen in het water gevallen en bijna verdronken. gelukkig dat er een man met zijn hondje liep en het zag gebeuren. hij heeft haar uit het water gehaald. Geloof me haar ouders waren die man zeeeeer dankbaar.
wat vreselijk en dan te bedenken dat die van mij (6) met oma in het zwembad lag gister Moet er niet aan denken !! wat erg voor de ouders brr krijg er rillingen van té erg gewoon !!
Oh wat een vreselijk nieuws Hoe kun je een kindje van 6 nu alleen laten in het zwembad?> En echt belachelijk dat een buitenzwembad geen toezicht heeft! Ook al is het wettelijk niet verplicht, zoiets hoor toch in een zwembad? Of het nu binnen of buiten is!