Borstvoedingsbeha's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sam0110, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Welk merk raden jullie aan?
    Ik heb vandaag eentje gekocht, voor het geval...
    Van het merk Cantaloop.
    Het zit heel erg makkelijk, je hebt er veel steun in maar ik moet er wel aan wennen, voel me een beetje bekneld erin, de maat is nogtans de juiste.
    Of zul je die steun echt kunnen gebruiken na de geboorte?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey...

Ik raad je sowieso aan om nog even te wachten met het kopen van voedingsbeha's...
    Je borsten kunnen nog tot halverwege de achtste maand doorgroeien...
    en het beste is het zelfs nog om je beha's pas te kopen als je al bevallen bent... en de stuwing weg is...
    want zelfs door deze stuwing... (ook als deze weer weg is) kunnen je borsten nog een cupmaat groeien...!

Ik heb nu (halverwege de achtste maand) een paar goedkope gehaald... en toevallig begonnen me jongens daarna nog een groeispurt...
    gelukkig had ik ze al iets ruim genomen.... en na de bevalling ga ik eventueel voor iets duurdere kijken...

Let iig ook op of ze makkelijk met 1 hand te open/sluiten zijn... en verder tja net wat je fijn vind...
    Beugel wordt iig ook vaak afgeraden, zeker in het begin....

succes..

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

die van de hema vond ik echt fijn, ik had ook 1 van h&m maar die irriteerde mij zo! Al was die wel veel mooier, maar dat kan je op dat moment niet zo veel schelen

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb de voedingsbh's van Carriwell

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb tijdens de zwangerschap een voedingsbh gekocht bij de hema in de maat die ik had toen ik 37 weken zwanger was.. De bh groeide goed mee tijdens de dagen van stuwing.. Toen ik uit het ziekenhuis kwam heb de kraamverzorgster er 3 bij laten halen.. Heerlijke bh's! :D

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

je moet echt nog even wachten, ik ging nog twee maten omhoog na de bevalling! en zelf passen, iedereen is anders..

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik heb ze ook van de Hema... van de prenetal waren dubben zo duur en zitten niet lekker meer.... dat was een miskoop

8. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    als je mijn cupmaat hebt (D) :oops: geloof me dan maar dat die van hema net een zakdoekje is hoor :)

bij mij houden ze niets op zen plaats, en zijn trouwens ook nog eens veel te klein. dus hangt er een beetje vanaf welke cupmaat je hebt.

ik zou trouwens wachten tot het laatst van je zwangerschap want mijn borsten zijn nog eens 2 maten gegroeid.

ik heb 2 bh's van prenatal van het merk anita.
    ze zijn rond de 50 euro maar zitten als gegoten, en dat mag wel want je loopt er toch echt een lange tijd mee rond he ;)

9. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier ook een grotere cupmaat E, de vorige keren had ik borstvoedingsbehas van Anita, met beugel. Ze zijn degelijk, goed ondersteunend en sommige zijn ook mooi ;) .
    Deze keer ga ik recht voor de maternity lijn van Marlies Dekkers :) , niet BVgevend draag ik meestal dat merk en ben er heel tevreden over, dus ik sprong een gat in de lucht toen ik wist dat ze ook een lijn ontworpen had voor borstvoedende moeders ;) . Niet goedkoop maar ik heb het er voorover! Mijn Anita's van vroeger kosten 60-80euro, deze zullen ietsje duurder worden...

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook een grotere cupmaat (D/E), en geen fan van de HEMA bh's. geven écht te weinig steun helaas (en daar gaat het toch om).

wél fan van de H&M bh's; die zitten me prettig en houden de boel goed op z'n plek.
    ik heb ook twee Anita's (gekregen van iemand) en zelfs tweedehands zijn die nog érg fijn. dus ook een aanrader.

maar ga zelf svp passen (en doe even de -spring-op-en-neer-test in het pashokje!) want iedereen is anders gebouwd!

11. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    echt waar? waar vind je die dan want ik draag ze ook altijd als ik niet zwanger ben :)

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik had nog niet gedacht aan Hema.
    Die van Anita vond ik iets te duur, 50 euro...
    En ze zijn te groot voor mij :-s
    Die van Cantaloop zijn eigenlijk zonder cupmaat maar in small medium large en xlarge.
    Maar ze tailleren heel klein.
    Tot op heden zijn mijn borsten nog niet echt veel gegroeid, ondanks dat ik wel al melk verlies.
    Ik had eentje bij C&A gepast maar ik kreeg die niet makkelijk open.
    Ik wou gewoon al 1tje in huis hebben voor het geval :-D

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    heb in mijn vorige zwangerschap 2 bh's van Anita gehad, en mocht het nog een keertje raak zijn, wederom die van Anita :)
    heb van mezelf ook een redelijke cupmaat D/DD, en in de zwangerschap en daarna nog groter, zat volgens mij op E

had er ook van hema, maar die had ik voor 's nachts, voor het lekken, had namelijk per dag 2 liter :oops: ....moest kolven ivm vroeggeboorte van ons zoontje

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier ook Anita, duur, maar super kwaliteit. Ik heb hem een maand voor de bevalling gekocht, vergeet niet bij het kopen dat het nog iets kan groeien en er van die zoogcompressen in moeten. Hema gaat niet verder dan D, Prenatal wel gepast, maar die zaten zo raar.

15. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb ook anita bh bij de livera weg.
    dit is gewoon zwangerschapsbh en voedingsbh in 1.

35 euro.
    heb cup E.
    en heb het doosje bewaard.
    dus als ze me na de bevalling nog goed passen.
    laat ik mn vriend of mn moeder gewoon nog 1 halen ofzo.

16. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik heb zwangerschaps bh's van Anita, en nu ook voedings bh's in dezelfde maat besteld. Ze mijn wel niet zo mooi (vind ik), maar ze zitten als gegoten. Ook ik heb een grotere cup, en kan met andere merken niet zo goed uit de voeten.

17. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    De Anita's bedoel je? :)
    Of MD?

ik koop beiden in een lingeriezaak, wel in Belgie he ;)
    Soms hebben ze niet alle maten op voorraad en dan besteld ze het model in mijn maat, die pas ik dan en als ik ze geod vind koop ik ze , anders niet.

Deze hier heb ik gehad van Anita en was ik erg tevreden over, wel een heel classic model ze, maar met beugel .
    http://www.anita.com/nl/nl/0,1,0,0,42154__products-detail.htm?brand=148&ovs_flyadm=1&ovs_ber_wgr=104&ovs_ber_fgr=1480&ovs_ber_groesse=95&ovs_ber_cup=E

Deze hier ziet er ook leuk uit, neutraal, met beugel en ideaal voor in de zomer onder t-shirts
    http://www.anita.com/nl/nl/0,1,0,0,42316__products-detail.htm?brand=148&ovs_flyadm=1&ovs_ber_wgr=104&ovs_ber_fgr=1480&ovs_ber_groesse=95&ovs_ber_cup=E
    beiden zijn tot cupmaat H

Deze hier heb ik ook gehad maar vond hem een beetje 'kriebelig' :rolleyes:
    http://www.anita.com/nl/nl/148,3,0,0,39180__products-detail.htm

18. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik bedoelde de md.
    ik ben sinds een jaar en half in nederland maar haal men md's nog altijd in belgie in een winkeltje.

wat grappig om te zien dat ik de twee eerste van anita ook heb en de derde heb ik aangepast en die was inderdaad kriebelig en heb ik ook niet gekocht =P~ :)

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Even een tip voor dames met een grotere cupmaat, Ik kon ook nergens meer voor een normale prijs meegroei/ voedingsbh's vinden en heb nu 2 sport bh's ! kosten een stuk minder, gaan met klitteband open dus als je thuis bent kan dat prima. voor buiten de deur denk ik dat ik zo'n klik systeem wel prettig vind klittebnad maakt herrie en als je in een restautrant zit en het is kggggggggggggsssssst kijken er vast wel wat mensen :) :) .

Maar voor nu vind ik het ideel, steunt bij mij nog beter als meegroei bh's en als je een beetje kijkt welke je neemt groeien ze nog mee ook.

20. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Oh ja :) ja die koop ik dus ook in een lingeriezaak hier in België, verkopen ze geen MD in Nederland?

De Maternitylijn heb ik nog niet in levende lijve gezien of gepast maar op de site van MD ziet het er toch alleszinds leuker dan Anita uit :) .

Vroeger droeg ik Marie Jo maar sinds een paar jaar ben ik echt fan van MD ;) . Zeker met een grotere boezem en dan bvb de gekruiste bandjes van MD, helemaal super! (ik lijk wel een levende reclame :rolleyes: )

Deel Deze Pagina