Hallo Mijn zoontje is 11 maand en heeft al een dikke week vlekjes vooral op de rug , ook wat op de buik en schouders . Ik dacht eerst aan warmteuitslag ,maar dit ziet er toch iets anders uit . Toen heb ik een nieuwe wasverzachter en dacht ik allergische reactie daarop . Ondertussen zijn al zijn kleertjes opnieuw gewassen let gewoon wasmiddel die ik zeler ben dat hij wel verdraagt . Ik heb al zalfjes en olie geprobeerd maar krijg deze uitslag niet weg . Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik kan doen ? Als het niet beter wordt bel ik maandag de ha .. Deze fotos zijn van in het bad
Ik kan het moeilijk beoordelen, maar zitten de vlekken alleen op zijn rug? Zoiets had mijn dochter met de 6e of 5e ziekte ook, maar dan op de wangen (daar begon het mee) en laterna op het hele lichaam. Ik zou er maandag even mee langs de huisarts gaan.
Een klein beetje ook op de buik en schouders . Voelt ook wel droogjes aan . Hij heeft ook al week of 3 steeds 1 knalrode wang ..
Is hij ziek geweest? Hier zag het er ook zo uit bij 6e ziekte. Ze had eerst een paar dagen flink koorts en daarna kwam de uitslag.
Toevallig dat ik net bij mijn zoontje iets soortgelijks gezien heb op zijn rug, is verder niet ziek ofzo. Beetje hangerig vandaag. Heel vreemd..
Ziet er idd uit als eczeem. Bij onze dochter ziet het er net zo uit. Wij smeren haar 2x daags in met koelzalf zonder rozenolie ( bij de apotheek voor een paar euro) en de droge plekken smeer ik daarna in met bepanthen. Hiermee gaat het super. Misschien een optie om te proberen? Cetomacrogolzalf wordt vaak aangeraden maar is ons meisje mega allergisch voor.