Ooievaarsbeet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter heeft flinke ooievaarsbeten op haar voorhoofd en in haar nek en op haar achterhoofd.
    Ze had ze ook op haar ooglid,maar die is weggetrokken.
    Ik heb het idee dat de ooievaarsbeet op haar voorhoofd iets lichter is geworden, maar misschien is het gewenning...
    Hier meer mama's met kindjes die dit ook hebben en hoe groot is de kans dat het uiteindelijk wegtrekt?
    Ik vind haar perfect,maar kinderen kunnen onderling zo gemeen zijn en ben bang dat ze ermee gepest gaat worden.:(

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier twee van de drie dametjes meerdere ooievaarsbeten: oudste op voorhoofd, nek en bovenkant rug, de middelste op voorhoofd, nek en ooglid. Hier was die op het ooglid vrij snel weg, die in de nek en op de rug zijn nog duidelijk zichtbaar en die op het voorhoofd is vrijwel helemaal vervaagd. Enkel bij boos zijn of bijv huilen zie je hem duidelijker.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier op oogleden en in de nek. Die zijn allemaal weg nu.

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hier op ooglid, bij oortje en in de nek. Nu 2 en alleen in de nek is nog enigszins zichtbaar.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier precies boven tussen de ogen... Is me verteld dat het idd wegtrekt maar ws met boosheid te zien valt.
    Hier zie ik het geeneens meer... Dus ws is het weg, maar soms na huilpartij zie ik wel wat

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter ook op het voorhoofd en in de nek. Ze worden duidelijk minder maar wanneer ze huilt zie je ze wel duidelijk. Ik neem aan dat het overgaat.

7. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Bij mijn dochter op haar voorhoofd en achter in haar nek. Als ze het nu heel warm heeft of zich drukt maakt dan zie ik die op haar voorhoofd wel, stuk minder als toen ze baby was maar nog wel aanwezig

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier ook op voorhoofd, ooglid, achterhoofd en voetje. Op zijn voetje is het nog het beste zichtbaar, de anderen zijn zo goed als weg

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier op de oogjes,in de nek en op het voorhoofd.bij de oogjes was het het eerste weg,in haar nek zie he het alleen bij flink huilen of als ze in bad zit en op het voorhoofd is nog het duidelijk,wel een stuk lichter en kleiner in verhouding maar ik vermoed dat het er nog ff zit.maar ze zeggen dat het uiteindelijk wel wegtrekt.

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook flinke ooievaarsbenen.
    Voorhoofd, ooglid, die worden wel steeds minder, alleen als ze huilt nog wel heel duidelijk.
    In de nek/ op achterhoofd, een erg grote, volgens de kinderarts trekken die in gezicht vaak binnen het jaar weg, maar blijven vaak bij huilen/ boos zijn zichtbaar. Die in de nek verwacht kinderarts dat gaat blijven, ach ja, met haren erover zie je er bijna niets van...

Ik heb vroeger ook ooievaarsbeet gehad en die zie je ook nog als ik boos ben of huil....

11. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Bij de oudste tussen de ogen, die je bij boosheid en huilen ( is wel zo'n 4 jaar goed en duidelijk te zien geweest)nog steeds goed ziet. Die in haar nek vlamt nog steeds! Vooral bij hitte.

12. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had zelf een donkere ooiervaarsbeet op mijn bovenbeen. Die vervaagde met de jaren en toen ik 12 jaar was, was de plek zo goed als weg. Heel heel vaag zit ie er nog en ben nu 26 jaar. Maar ik denk dat het ook komt omdat ik weet waar ie zat.
    Ons kindje heeft er ook één op haar ooglid (licht plekje) maar valt eigenlijk alleen maar op als ze haar ogen dicht heeft of huilt.

13. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Ons dochtertje van 9maand heeft ze ook in haar nek, tussen haar ogen en op haar oogleden... in haar nek is behoorlijk zichtbaar maar de anderen beginnen te vervagen. Maar idd bij inspanning zoals huilen worden ze weer rood....
    Vind het persoonlijk wel mooi eigenlijk....

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier een op voorhoofd, ooglid, nek, achterhoofd....flink gebeten dus!

Die op zijn oogje trok na het half jaar langzaam weg, die is nu echt helemaal weg. Die op zijn voorhoofd begint steeds minder te worden nu, eigenlijk zie je hem alleen als hij zich druk maakt of boos is of huilt. Soms zie ik een lichte schijn ervan als hij in de zon staat...maar mijn zoontje is heel lichtkleurige huid en rood haar ;) Dus zie je het super goed op.

Die in zijn nek zit er nog steeds, denk dat die niet weg gaat. Gelukkig zit hij net in de haargrens, dus zie je hem niet. Achterhoofd weet ik niet, zit haar overheen ;) Maar geloof dat die er ook nog wel zit, alleen niet meer zo rood als eerst.

Hij is nu 2 jaar, die zichtbaar zijn 'slijten' gelukkig goed weg. De andere zijn onzichtbaar onder het haar ;)

15. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    heb er zelf 1 in mijn nek, denk niet dat hij nu nog weg zal trekken na 32 jaar.

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier een in haar nekje, maar die is bijna niet meer te zien. Alleen als ze zich boos maakt zie hem duidelijker.

17. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook boven het oog en in de nek. Ze zijn bijna weg.

De arts zei er nog wel over dat ooievaarsbeten weg trekken, maar in de toekomst bij inspanning (sporten oid), kunnen ze weer (tijdelijk) zichtbaar worden.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ooievaarsbeten in de nek blijven doorgaans bestaan.
    Die op de oogleden en voorhoofd trekken doorgaans weg.
    Mijn dochter van 8 jaar heeft een vriendinnetje en die had/heeft een flinke op haar voorhoofd.Je ziet hem nog wel zitten maar hij wordt steeds minder zichtbaar en ik denk dat die over een aantal jaren helemaal verdwenen is.Zij wordt er niet mee gepest.

19. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Mijn zoontje heeft een kleintje op zijn ooglid, eentje op zijn achterhoofd/nek en een hele duidelijke op zijn rug. Op het cb werd ons verteld dat ze in het gezicht vrijwel altijd wegtrekken, meestal binnen 4 jaar.

Ach, dat kleine plekje op zijn ooglid is eigenlijk vooral te zien als hij huilt verder valt het niet zo op. De andere plekken zitten bedekt door haar of kleding dus die vallen sowieso niet op. Blijft een prachtig ventje :)

20. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Hier ook ervaring:

- oudste net 3 jr: oogleden, grote duidelijke voorhoofd, kleine vlekje neusvleugels en onder neus, nek, onderrug. Die op oogleden ging als eerste weg: rond 6 mnd. Die op het voorhoofd en bij neus vervaagden langzaam. Die op het voorhoofd was rond de 2 jaar amper te zien, nu alleen nog met boos en koorts. Die op neusvleugels zie je nog heel licht. Nek niet te zien door haren, onderrug nog aanwezig.

- jongste: grote duidelijke vlek op neusje, vage vlek op voorhoofd, nek en onderrug. Die op voorhoofd is zo'n beetje niet meer te zien inmiddels. Die op neusje is aan het vervagen, maar zal nog wel even blijven die was ook vrij donker, schat dat die rond de 2 jaar weg is/ dan wel heel vaag is. Onderrug en nek nog duidelijk te zien!

Deel Deze Pagina