Zindelijk maken...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Michiee, Jan 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michiee

Michiee Niet meer actief

Mijn man kwam gisteravond thuis en zegt geschrokken: '' ik denk echt dat J. achterloopt hoor ! want D. heeft al op het potje geplast! ''

Als eerste reactie moest ik heel erg lachen, onze dochter is bijna 15 maanden en haar neefje D. is 3 dagen ouder.
    Ik zei tegen hem dat dat waarschijnlijk puur toeval is geweest en dat het anders extreem vroeg is maar dat onze dochter echt niet ''achter'' loopt.
    En dat ze zindelijk worden wanneer ze daar zelf aan toe zijn.

Wij hebben niet eens een potje of iets in huis , nou is eigenlijk mijn vraag wat voor potje raden jullie aan ?
    maakt dat heel veel uit ?

niet dat we hem gelijk gaan gebruiken maar ml wilt er dus heel graag 1 alvast in huis hebben zodat ze eraan kan wennen dat hij er staat.

2. tuc

tuc Niet meer actief

wat voor potje maakt niks uit...sommige beginnen meteen op de wc met of zonder verkleiner.

Ik wil het potje onder de aandacht brengen zodra mijn zoontje kan lopen, dan kan hij er nl ook zelf op gaan zitten. In het begin gewoon tussen het speelgoed om het spannende eraf te krijgen en even later echt even luier uitdoen en gaan zitten.

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja precies , onze dochter vind de wc erg intressant kan sinds kort overal opklimmen en ze probeert dat ook op de wc..

ik zag dit potje bol.com | Fisher-Price Koninklijk Potje & Krukje Roze,Mattel | Speelgoed
    die maakt ook geluid en is roze :):D

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Om goed te leren of zeg maar erder leren en sneller moet kind zonder luiers lopen. En 10-20 min na eten op potje gezet worden. Dat is wat ik gehoord had. Hiet meerdere mensen in omgeving bij 9-12mnd begonnen en met 15-18 mnd echt zindelijk.
    In zomer is beter beginnen of in vakantiepark waar kind kan lekker blot lopen.

Ik ga zelf beaba potje kopen

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb gewoon een Hema potje. Ik snap niet zo goed waarom dat verschil zou maken? Kan me alleen voorstellen dat sommige kleiner zijn. Mijn oudste zakte steeds met haar billen in het potje ;) Maar bij de jongste nu geen last van.

Verder, lekker kopen, lekker mee spelen/zitten, en een mooi geluid bedenken voor plas (psss, of tiedeliedelie) zodat je mooi kan oefenen met plas horen (ook bij jullie, gewoon mee laten kijken op de wc).

Er mee aan de slag gaan is sowieso goed, dan ben je er klaar voor als zij er klaar voor is!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier waren de kinderen in 1 week zindelijk (23 en 24 maanden) en dat vond ik zelf wel even heel wat prettiger dan maanden bezig zijn.

Veel geld uit trekken voor een wc vind ik persoonlijk nogal overdreven en daarbij gebruik je die dingen maar erg kort. Het is een natuurlijke behoefte en om daar nou een feestje van te gaan maken... nee, dat voelt bij mij niet goed. Daarbij... buiten de deur gaat dat muziekje niet af :) en is de plee gewoon wit.

TIP: Gina Ford: zindelijk in één week (haar tip: als je in een huis met verdiepingen woont: koop twee dezelfde potjes)

7. Michiee

Michiee Niet meer actief

ja als ik naar de wc ga loopt ze altijd achter me aan en dan komt ze even kijken :) heerlijk.. haha

denk dat het geen verschil is , maar ik vind die roze gewoon heel leuk haha
    denk dat we die maar gaan kopen

8. Michiee

Michiee Niet meer actief

we wonen gelukkig gelijkvloers :D

ik las ook zoiets als dat ze hun blaas pas met 21 maanden goed onder controle kunnen houden dus dat eerder bezig zijn met zindelijk worden niet zo heel veel zin heeft ?

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63

Mn nichtje was met 1 dag zindelijk en met 2.5 dag en nacht. ( terugval gehad met 1.5 jr)

Dus probeer en leer :D je ziet vanzelf of je kleine er aan toe is:)

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Voordat er pampers werden gebruikt werden kindjes veel eerder zindelijk dan nu.zal ook wel bedenkt maar hoeveel werk het is om poepluiers te wassen.hier hebben we gewoon een simpel potje van de ikea,lijkt veel op die van de hema.hier rond de leeftijd van jou kleine begonnen met introduceren ervan.al snel vroeg ze er zelf om op te zitten.vanaf 16 maanden kwam op die momenten ook dan een plasje.we wilde met 18 maanden de luier uitdoen maar door mn misselijkheid en de feestdagen daarna ff gewacht.nu loopt ze zonder luier rond en gaf ze gister op de 2e dag zonder luier aan dat ze nat was geworden(tussen de eerste en tweede zat een dag met luier ivm tandjes en daardoor niet willen).en nu kwam ze met het potje aan zetten.dus het gaat de goede kant op.en als ik lees bij peuter/kleuter heeft ze niet meer ongelukjes dan ze zou hebben op die leeftijd.

11. Michiee

Michiee Niet meer actief

Oke dus potje neerzetten bij der speelgoed en kijken wat ze ermee doet ?

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier had ik het op de badkamer gezet,en als ik naar de wc ging nam ik haar mee,zette me meteen niet de woonkamer op de kop en zag ze wat ik op de wc deed.dit legde ik dan ook uit.
    Toen ze er een beetje aan gewent was zette ik haar erop met de kleren aan en later in haar blootje voordat ze in bad ging.nadat dit goed ging wat vaker,bijv voordat ze s'avonds naar bed ging en nu zins een paar dagen gaat overdag de luier uit en krijgt ze die alleen met het middagslaapje en snachts aan.ik vraag/zet ik haar op het potje na slaapjes na het eten en na tussendoortjes.
    Ongelukjes gebeuren hier vooral als ze niet lang genoeg wilt blijven zitten of als ik bezig ben en niet in de gaten hebt waar ze om vraagt. En voor de rest zie ik het wel aan het eind van de week hoe het gaat.gaat het dan nog niet goed kunnen we nog altijd nog even wachten.
    PS met niet lang blijven zitten bedoel ik langer dan 5 minuten wanneer ik dus eigenlijk net te vroeg ben met vragen.

Share This Page