wellness tijdens eventuele innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterretjeindenacht, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Ik zit met een vraagje..
    Ik vroeg me af of het kwaad kan om op 3 dpo een dagje wellness te gaan doen?

    Zou dit invloed hebben op een eventuele innesteling?
    Het enige dat ik erover vindt is van week 3 tot 12 sauna vermijden door meer
    kans op afwijkingen??

    Deze cyclus is nog geheel natuurlijk volgende starten wij met IUI wegens asherman + PCOS.

    Bedankt voor jullie antwoorden..
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Wij kregen het advies om na de eispong niet naar de sauna te gaan (advies vanuit het ziekenhuis).
     
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Je kan gewoon gaan hoor als je zelf verder gezond bent en geen problematische zwanger worden/zwangerschappen hebt. Afwijkingen kans heb je niet door de warmte :roflmao:
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.915
    3.966
    113
    Vrouw
    Advies van ons ziekenhuis was om baden warmer dan 40 graden en sauna's te vermijden na de eisprong. Als je lichaamstemperatuur stijgt is er een iets grotere kans op afwijkingen, zo kan flinke koorts ook effect hebben bij een prille zwangerschap.

    Zolang je geen drukpuntmassage neemt is er niks aan de hand. Bubbelbad en zwemmen kan ook gewoon, net als kruiden en zoutbaden. Vanaf 14 weken kan je ook weer in de lage temperatuur sauna's (tot 65 graden) voor maximaal 10 minuten per ronde.
     
  5. Ishaya

    Ishaya Actief lid

    23 aug 2018
    102
    133
    43
    Vrouw
    Ik heb na een wellness weekend helaas een miskraam gehad. Ik zou het niet doen. Ik was 4 weken.
     
  6. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik ben ook naar een welness geweest toen ik pas zwanger was voor de 2de keer. Dit was rond innestelingtijd. Dit is helaas ook geïndigd in een miskraam. Ik heb nu wel een nare voorgeschiedenis dus misschien is het gewoon toeval geweest hoor.

    Wel heeft het ziekenhuis mij geadviseerd om meteen na de eisprong geen warme baden te nemen.
     
  7. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Heb vorige keer wls door asherman een biochemische gehad... en ook pcos dus wel problematisch zwanger worden :(
     
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    Als niet goed voelt niet doen.
     
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Juist wel door de warmte, daarom wordt het ook afgeraden om de sauna in te gaan de eerste 3 maanden van je zwangerschap.
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.006
    15.547
    113
    Vrouw
    Het word afgeraden dus ik zou het niet doen.
     
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Afwijkingen zijn dna gebonden of bij deling van de cellen als toeval. Met 3-4 weken weten de meesten mensen nog niet dat ze zwanger zijn en doen gewoon “normale” dingen. Ik heb nooit gehoord van sauna niet mag bij 3-4 weken. Gyn adviseren veel dingen maar niet alles wat ze adviseren of zeggen is bewezen.

    mijn gyn 6 jaar terug zei dat ik 1200 foliumzuur moet slikken want dan wordt je sneller zwanger wat dus niet waar is ofwel niet bewezen en was enkel zijn bevinding. En zo heel veel dingen nog.

    maar ik zou dus gewoon doen wat je zelf veilig bij voelt. Sommige gaan met 4 weken de achtbaan niet eens ))) want als het mis kan gaan mer andere reden zal je altijd erover gaan piekeren.
     
  12. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Op 3dpo zou ik gewoon gaan. Misschien zit je de aankomende tijd nog wel even in de mmm(hopen van niet natuurlijk) en dan kun je misschien helemaal lastig een dagje sauna plannen.
    Ik was voor eisprong namelijk misselijk en had veel hoofdpijn van de gonal f waardoor sauna echt niet lukte. Na de iui ging ik dus niet naar de sauna voor een eventuele innesteling, vervolgens werd ik ongesteld en begon ik op dag 3 weer met spuiten. Maar goed iedereen reageerd er weer anders op, maar ik heb het wel als heftig ervaren.
    En als ik de verhalen hierboven zo lees kan er op 3dpo nog niet zoveel verkeerd gaan omdat de innesteling nog niet heeft plaats gevonden en je dus nog niet zwanger kunt zijn.
    Wens je veel succes aankomende tijd en geniet nog even zou ik zeggen.
     
  13. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    “Er is niet veel over bekend maar het zou kunnen dat een verhoogde lichaamstemperatuur schade aan het embryo kan opleveren”; dat is wat mijn gyn tegen mij gezegd heeft. Vooral in de eerste 10 weken, als alle belangrijke organen etc worden aangelegd. Sowieso begrijp ik heel goed dat je, zeker als je al een voorgeschiedenis hebt, geen enkel risico wil nemen (hier ook miskramen en asherman). Ook al is een bewering dan misschien niet bewezen.

    En overigens hebben afwijkingen niet alleen met dna en/of toeval (of pech) in de celdeling te maken @Lieverding Ik noem er maar een paar (die wel bewezen zijn):
    https://www.rivm.nl/listeriose/listeriose-en-zwangerschap
    https://www.hersenstichting.nl/alles-over-hersenen/hersenaandoeningen/foetaal-alcoholsyndroom
    https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/foliumzuur.aspx
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.578
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Op 3 dpo heeft er nog geen innesteling plaatsgevonden. Gemiddeld vind die plaats rond 7 dpo
    Ik zou gewoon gaan dus :)
     
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Toevallig ben ik twee keer zwanger geraakt toen ik een dagje sauna deed. 1e keer had ik mijn positieve ovulatie test zelfs in de sauna. (ja die gingen overal mee naar toe haha) en deze zwangerschap ging ik iets na de eisprong. Maar het wordt het eerste trimester afgeraden. Dus nu ga ik niet. Misschien in het tweede trimester wel en dan de hete sauna's en baden vermijden. Ga normaal heel regelmatig.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina