wanneer testen na pregnyl?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamvanjason, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hallo allemaal,

ik heb afgelopen zondag de pregnyl spuit (5000 eenheden) moeten zetten om de eisprong op te wekken.
    Wanneer zou een zw test niet meer positief aangeven door de pregnyl?

Ik heb een hele korte LF (7 dagen) en ik weet daardoor niet zo goed wanneer ik nou overtijd ben. Al na die 7 dagen of echt pas vanaf 14 dagen dpo? Ik wil ook niet te vroeg testen en dat hij dan positief is nog door de pregnyl. Maar aan de andere kant ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig :)

Wie kan mij helpen??

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Pregnyl is pas na 10-12 dagen uit je lichaam. Wij mochten altijd twee weken na de eisprong testen (16 dagen na de Pregnyl). Als je eerder test, heb je kans op een vals-positieve test door de hormonen van de Pregnyl-injectie. Je bent pas overtijd als je na twee weken nog niet ongesteld geworden bent. Succes!

3. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    hoi Jippie,

heel erg bedankt voor je antwoord! Dat wordt dus geduldig afwachten.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Yep wij ook 2 weken na punctie.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Heb je 1 keer 5000 eenheden gespoten of 3 keer 5000 eenheden?
    1 x 5000 eenheden is voor een eisprong, 3 x 5000 eenheden is voor een langere of betere LF. Afhankelijk dus van hoeveel en wanneer precies dat je gespoten hebt kunnen we het meer precies vertellen wanneer je zou mogen testen.

De hoeveelheid HCG van Pregnyl halveert zich elke 23 uur in je lijf. Spuit je dus vandaag om 1 uur 's middags 5000 eenheden, dan heb je morgen om 12 uur 's middags nog 2500 eenheden in je lijf. Zo kun je dus aftellen totdat de waarde onder de 5 is en dan kun je testen.

Dat jou LF normaal 7 is betekend niet dat jij normaal gesproken op dag 8 zou kunnen testen. Een bevrucht embryootje nestelt zich ALS HET INNESTELT tussen 5 en 9 dagen na de bevruchting in. Daarnaa maakt het pas HCG aan. Je kunt op dag 8 dan in principe nog niet genoeg HCG hebben om positief te testen. Een LF van 7 dagen is dan ook te kort om zonder hulp mee zwanger gelaten, uitzonderingen die vreselijke bofkonten zijn, uitgesloten. Heb ooit ook gehoopt tot die groep bofkonten te horen, maar helaas ;) Maar goed, als je LF aangepakt wordt heb je veel meer kans!!

Je zou normaal gesproken ondanks je korte LF pas op zo'n 14 dagen na de eisprong kunnen testen, ondanks dat je LF veel korter is. Maar als je dus op een dikke week na de eisprong nog een keer Pregnyl hebt gespoten, zul je wellicht nog wat langer dan 14 dagen moeten wachten met testen.

Succes!

6. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Tel je even mee?
    zondag pregnyl 5000 gespoten
    ma 2500
    di 1250
    wo 625
    do 313
    vr 156
    za 78
    zo 39
    ma 19
    di 10
    wo 5
    Een zwangerschapstest is meestal vanaf 20 of 50 positief, dus na 10 dagen zou je kunnen testen; beter nog is na 14 dagen, dan weet je 1. zeker dat de pregnyl weg is en 2. meer kans op een juiste test.

7. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    dank jullie weel dopey en maartje voor jullie uitgebreide uitleg!

@Maartje; Ze hopen door de fostimon die ik deze maand gespoten heb dat de uitrijping van de eicel verbeterd en dat daarmee de lf verlengt zou worden. Eerlijk gezegt twijfel ik hier een beetje aan maar goed dat is een ander verhaal. Het slijmvlies was voor het eerst wel dik genoeg voor een eitje om in te kunnen nestelen. Ik hoop dus dat het eitje een beetje opschiet met innestelen. Ik heb maar 1 keer pregnyl gespoten (zondag). Volgens de telling van Dopey (heel erg bedankt!! ik ben niet zo'n rekenwonder) zou ik dus dinnsdag of woensdag kunnen testen. Als ik uitga van de laatste lf van 7 dagen zou ik dus eigenlijk maandag alweer ongesteld worden. Als dit niet gebeurd is dat al een heel goed teken voor mij!! Ik ga in ieder geval wachten met testen tot volgende week vrijdag of zaterdag (mits ik dus niet eerder alweer ongesteld word) Heb trouwens alweer 2 dagen steeds een beetje rood/bruin verlies..... Geen idee wat dit nu weer te betekenen heeft...... enig idee??

P.S. maartje ik zie dat jij ook in de wachtweek zit na de punctie. Spannend hoor!!
    en Dopey ook al heel lang bezig. Blijf moed houden eens moet het goed gaan!!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je een LF hebt van (slechts) 7 dagen, dan zou ik je gyn toch eens vragen of ze niet wat wil geven ter ondersteuning van je Luteale Fase. 7 dagen is erg kort. Je hebt kans dat een eventueel bevrucht embryo dan niet genoeg tijd krijgt om in te nestelen.
    Ikzelf spuit hiervoor extra pregnyl

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ook een hele slechte LF en mijn arts heeft mijn vroegah eerst enkel en alleen Progesteroncapules gegeven.
    Later heb ik toen Clomid gekregen om de eisprong te verbeteren en zodoende 'automatisch' mn LF te verbeteren. Dit schijnt bij veel mensen te werken, dus niet van het slechtste uitgaan hoor!!! ;)
    Bij mij werkte dit niet voldoende en moest ik overstappen op wel weer progesteron, dan wel 3 x pregnyl voor de innesteling erbij. later mocht ik overstappen op spuiten voor een betere eisprong (puregon) maar uiteindelijk moest ik overstappen op groffer geschut, maar het kan dus wel!!

Mocht je LF wel zo kort blijven, dan moet je wel progesteronbollen of 3 x pregnyl eisen hoor!!!
    Alles onder de 10 is veel te kort!!

Succes!!

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    een late eisprong in je cyclus wil niet altijd zeggen dat dat slecht is!
    Mijn moeder had dat ook en is uiteindelijk 3 keer zwanger geworden!
    Duim voor je dat het gelukt is deze maand!

Deel Deze Pagina