Weinig drinken ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Debor, Nov 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debor

Debor Lid

Dec 4, 2015
    62
    12
    8
    Female
    Ik heb al meerdere keren op de opvang te horen gekregen dat mijn zoontje zo weinig drinkt. Eerst dacht ik dat het aan de fles/beker lag , hij "moet" nu uit een tuitbekertje drinken (hij is net overgegaan naar de dreumesgroep) en hij was een rietjesbeker gewend . Dus wij thuis,uiteraard, ook gelijk over gestapt naar een tuitbeker. Maar daar ligt het niet aan , hij drinkt blijkbaar gewoon weinig . Ik heb net ergens op internet gelezen , dat hij ongeveer 7 bekertjes van 150 ml "moet" drinken..... daar komt hij echt nooit aan . Hij drinkt 's ochtends en 's middags bij de boterham melk , ongeveer een halve tuitbeker per keer en dan heeft hij (soms) over de hele dag ongeveer nog een beker diksap/water . Meestal laat ik zien dat ikzelf drink ,dan wilt hij ook weleens een slokje nemen . En voor het slapen gaan krijgt hij nu nog een flesje van 130+4 dreumesmelk . Ik wilde hier eigenlijk mee gaan stoppen (heeft hij ook niet meer nodig), maar dat is de enige fles die hij in 1x helemaal leegdrinkt .... wat zouden jullie hiermee doen en misschien adviezen over wat meer laten drinken ? Of herkennen jullie dit ?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hoe oud is jouw zoontje?
    Hij drinkt inderdaad erg weinig. Ik heb er hier ook zo een. Mijn zoon is nu 5 en het gaat nu beter. Maar er zijn nog dagen dat ik er amper een halve liter in krijg gepraat.
    Zijn jobgere broertje is net 1 geworden en hij drinkt ook slecht. Hij is net van de bv af. Hij krijgt smorgens een beetje vla of yoghurt met lactulose. Daarna eet hij nog en boterham en krijgt hij melk. Dat drinkt hij een paar slokjes. Tussendoor slappe limonade of water. Ook weer weinig.
    In totaal drinkt hij op een dag hooguit 300 ml. Soms opeens iets meer.
    Gewoon regelmatig aan blijven bieden werkt het best. Als ze ouder worden kun je ze ook gaan verplichten eerst de beker leeg te drinken voor ze bijv. Een koekje mogen.
    En niet te volle bekers geven. Het is fijn als hij zijn beker leeg drinkt. Dan kun je hem belonen/ prijzen.

3. Debor

Debor Lid

Dec 4, 2015
    62
    12
    8
    Female
    Hij is net 1,5 , dus belonen gaat nog niet echt..toch altijd wel weer fijn om te horen dat je niet de enige bent.. blijven aanbieden inderdaad , dat werkt hier, volgens mij, ook wel het beste ...

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    N.a.v. Jouw topic ben ik eens gaan kijken naar hoeveel mijn dochter drinkt, maar 7 x 150ml vind ik ook wel veel. Hier zit ze rond de 900 ml. Ik doe vaak een heel klein beetje diksap in haar beker voor de smaak.

Maar je krijgt natuurlijk ook vocht binnen dmv yoghurt en bijv. komkommer of appel. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Hier komen we ook niet aan de 7x 150ml uit een beker. Ze drinkt wel 6 x per dag. Wij hebben wel vaste momenten daarvoor. Wisseld een beetje in hoeveelheid. Vaak wel 900 ml totaal.

Share This Page