Ooit nog zwanger na een PND?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnebloem1987, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hoi,

denk dat ik diegene ben waar knap het over heeft in het begin.
    Ik denk dat het afhankelijk is waardoor je die pnd kreeg in de eerste plaats.

BVB: puur door een k*tzwangerschap en dito bevalling /kraamtijd (denk aan bloedvergiftiging, kraamkoorts, bekkeninstabiliteit, zieke baby enz). Dan zou je het zonder problemen kunnen overwegen volgens mij.
    Wel goed rekening houdend met mss de reactie op weer een slechte bevalling/kraamtijd/zwangerschap.

Maar speelt er ook iets anders mee. Geval bij mij, lekkere jeugd gehad en dito psych aandoeningen hierdoor. Dan zou ik heel goed nadenken en zorgen dat je de boel uitklaart voor de bevalling (bvb nu al in therapie gaan voor een persoonlijkheidsstoornis, nu al medicatie tegen angststoornissen ed).

Een 4e zou voor mij niet meer gaan, de kans op een zware pnd is gewoon 100% bij mij.

2. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb maar 1 kind, en na die zwangerschap ook depressief geworden. Mede door die periode (heeft ruim 2 jaar geduurd) willen wij geen kinderen meer. Weet zeker dat het me dan m'n relatie gaat kosten en dat vind ik het niet waard. Nee hoor, ben prima gelukkig zo!

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb na de zwangerschap een obsessieve compulsieve stoornis gekeregen
    Het gaat nu heel goed

Ik ben ondanks het risico op een terugval toch bezig met zwanger worden
    Ik ga niet bezig zijn met het risico op herhaling en hoe zwaar dat dan is met 2 kindjes
    Na een zwangerschap kan ik ook kanker krijgen en zware chemo's moeten ondergaan
    Is net zo zwaar met 2 kleine kindjes
    Misschien een stomme vergelijking...maar voor mij waarheid als een koe

Deel Deze Pagina