oojeeee!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ik ging net even kijken bij Romy, lag ze dus op haar buik!

ze heeft nog nooit op haar buik gelegen in bed! vind het zo eng.

ze is namelijk verkouden en ademt dus al moeilijk en ze lag met haar neusje dus half op het matras.

hoe liggen jullie kindjes als ze op hun buik liggen? liggen ze dan helemaal vrij met hun neusje of ook half op het matras?

pfff ik heb haar laten liggen omdat ik haar niet wakker wilde maken maar vind het maar griezelig hoor! vooral nu ze de hele nacht slaapt, zometeen draait ze in de nacht ook op haar buik.

ze kon tot nu toe alleen zonder trappelzak op haar buik draaien en dat was veilig maar nu blijkbaar dus ook met...

liefs van een (beetje overbezorgde) moeder

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja hier ook half op dr gezichtje...

Af en toe lijkt het net alsof ze echt met dr gezichtje op het matras ligt. Ik ga vaak kijken (met name ook hierdoor) en soms schrik ik echt.

Ik doe er zelf eigenlijk niets aan, ik kan het toch niet tegenhouden, hier slaapt ze trouwens zonder slaapzak, maar dit is niet de reden waarom niet hihi.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ligt Malou al vanaf ongeveer 2-3 dagen na de geboorte op haar buikje. Altijd met 1 oog, 1 neusgat en een halve mond op het matras en 1 oog, 1 neusgat en een halve mond is vrij ;)!
    Eigenlijk gewoon net als hoe je zelf ligt wanneer je op je buik in bed ligt. Ik zelf heb er geen problemen mee, ben er van overtuigd dat het gewoon prima gaat! En dat gaat het ook nog steeds!

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    oh gelukkig joh!

nou kan ik met een gerust hart gaan slapen!

vind het zo eng maar ze kan zelf wel haar hoofdje opzij houden. alleen als ze eenmaal slaapt dan kan ze zomaar omdraaien ofzo... dat denk ik dan.

Ik ga soms wel even kijken zo, om mezelf helemaal gerust te stellen. ze is oud zat en draait nu sinds een week van rug naar buik heel soepel. alleen in een trappelzak lukte haar dat niet, vond ik zo veilig. dus ik schrok me wild toen ze ineens WEL op haar buik lag...

heel erg bedankt!

@bolbuikje:

heb je je nooit zorgen gemaakt? als ze zooo klein zijn dan had ik haar wel vast gelegd hoor haha maarja ik vind alles eng. ze is alles wat ik heb...

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    het lijkt me ook eng. bij ons is het nog niet zo ver maar ben er ook bang voor.
    als je het eng vindt zou ik haar gewoon rustig terug rollen zoals ze ook zelf van buik naar rug rolt. als ze echt slaapt wordt ze niet zomaar wakker denk ik. anders zit je de hele tijd met een eng gevoel.

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ja had ik net stiekem gedaan en ze werd wakker, begon te miepen, draaide terug op haar buik en sliep weer verder.

...eigen willetje he...! hahahaha

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor! Altijd gewoon op vertrouwd dat het goed ging! En vast leggen? Nee dat vind ik niet kunnen! (en was rond die leeftijd ook niet nodig, ze kon niet zelf omdraaien, maar wel prima zelf aangeven hoe ze lekker lag ;)) Wij zijn haar dus zelf op haar buikje gaan leggen. Zo sliep/slaapt ze veel beter dan als ze anders ligt. Nou dan heb ik snel gekozen hoor. Of een kindje wat lekker slaapt, of een kindje wat steeds wakker is, steeds miept, steeds ligt te woelen ;)!

En nu bijvoorbeeld dan als ik haar in bed leg is ze al op haar buik gedraaid voor ik haar om kan draaien ;)!

8. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    haha wauw das nog eens een eigen willetje!

leuk joh!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik zeg altijd, zelf slaap je ook niet plat op je rug, maar hoe je lekker ligt. Dus dat geldt voor die kleintjes ook ;)!

Gewoon een paar keer gaan kijken voor je eigen gevoel ;)!

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ja dat klopt wel romy ligt altijd op haar zij vanaf haar geboorte. goed haar onderarm eronder doen zodat ze niet op haar buikje kan rollen. altijd goed gegaan eigenlijk. op haar ruggetje wilde ze ook niet slapen. tot 2 weken geleden, toen ineens wel.

Deel Deze Pagina