pappa...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    mijn dochter zat vanmorgen weeres door de babyfoon te brabbelen, en ze zei niet 1 keer, nee wel een paar keer "pappaaa"

Ik denk zelf dat de "P" gewoon lekker in de mond licht want ze doet me ook na als ik "PFFFF" doe (en mn lippen laat trillen).

Maar vanaf wanneer gaan ze dit bewust roepen? want dan ga ik alvast "mamma" aanleren :)

of wanneer begonnen jullie kindjes voor het eerst mamma of pappa te zeggen?

2. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nou... dat komt vanzelf... en in het begin is dat leuk, maar op 'n gegeven moment is het nog alleen maar 'mama'......
    Snap dat je dat leuk vind, hoor.. begrijp me niet verkeerd!
    Maar soms had ik gewild dat Hugo dat nooit geleerd had... ;)

Groetjes Niki

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    haha ja k weet het maar ik heb toch wel liever dat ze als eerst mamma zegt dan pappa hahahaha

(oh nu zit ze in de box ook de hele tijd babba en pappa te zeggen...)

4. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    De meeste kindjes zeggen trouwens eerder papa dan mama. De 'P' is volgens mij makkelijker!

Ik vond dat toen ook niet leuk...

5. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje is dat niet erg snel al papa zeggen?!

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Seth lag laatst in de box een beetje te mopperen en te jengelen. Ineens hoorde we echt heel duidelijk MAMAAAA. Mijn vriend en ik keken elkaar bedust aan... zei hij nou echt? Hahahaha, was zo grappig. Was natuurlijk pure toeval dat hij deze klanken brabbelde, merk dat de A klanken toch wel favoriet zijn!

Het was dus totaal niet bewust, maar hij zei toch lekker even MAMAAA ;) (lekker puh voor papa :) )

7. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    daarom denk ik ook dat het niet bewust is, maar ze herhaalt het dus de heeele tijd!

net ook onder de pap (natuurlijk alle meubels onder de pap! :) ) Dit zou niet gebeurd zijn als ze mamma zei onder de pap hahahahahaha

achja... vraag me af wanneer ze het bewust gaat zeggen...

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ja bewust is het echt nog niet hoor daar is je dochtertje nog te jong voor. Mijn zoontje is iets ouder en maakt ook weleens bepaalde geluiden dat het lijkt dat hij papa of mama zegt. Maar dat is gewoon tijdens het brabbelen en niks bewust.

Rond een maand of 9 a 10 gaan ze het volgens mij bewust zeggen maar dit verschilt heel erg per kind natuurlijk.

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn dochter zei ook heeel snel al papa... maar dan achter elkaar. papapapapapapa.... en mama iets later en dat ook achter elkaar....
    haar eerste echte woordje was uit! en een maand daarna ging ze bewust papa en mama zeggen... weet alleen niet meer uit mijn hoofd hoe oud ze toen was.

10. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ja dat gaat hier ook zo hahahaha de hele tijd paaapapapapaaaapapapa en soms gewoon papaaa dus het is nog spelenderwijs idd.

maar is dit wel het begin van het echt bewust zeggen? of heeft dit er niets mee te maken.

11. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    ow, die van mij wou juist altijd mama zeggen...
    mmmmma mmmmma...
    Maar papa was volgens mij wel makkelijker... Dat zei ze ook eerder en vaker... Maar denk vaak onbewust, meestal was papa er niet eens...

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik denk dat het nog niet bewust is, nog niet op deze leeftijd igg. pas als je een keertje de kamer in komt lopen en ze zegt mama en kijkt je aan, dan weet je het zeker ;)

13. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    alysha zei met 5 maanden voor t eerst mama en 2 weken later kon ze papa zeggen. wij helemaal blij! maar toen merkte we dat ze het wel zei maar nog niet besefte wat het echt betekend. dat wist ze pas na ongeveer 9 a 10 maanden. nu als ze ons ff niet ziet is het paaaaaaaaaaa of maaaaaaaaaaaaaaaaaa hahaha heeel leuk woordje om te horen:)

14. Alita

Alita Niet meer actief

ik zit hier de hele dag mamamamamama te zeggen en ho maar niks!
    Hahaha, het zal toch wel papa worden wat dat wordt vaker gezegd dan mama....

15. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Geweldig he als ze met klanken gaan oefenen?
    Helaas inderdaad zo dat 'papa' makkelijker gaat en de meeste kindjes dit dus ook eerder zeggen dan mama.
    Maar geloof me, tegen de tijd dat er bewust 'papa' wordt gezegd, wordt er ook heus bewust 'mama' gezegd

Voor een indicatie wanneer er gemiddeld genomen BEWUST 'mama' wordt gezegd, check de volgende link:

psychomotore-ontwikkeling

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze Jesse is al een jaar geweest, maar hij zegt alleen nog maar heel bewust: brrrrrrrr, als hij een auto of tractor ziet.
    Hij kletst wel heel veel, papapapapa, mamamamma, naanananana, tatata, ach, jajajja, jie jie jie, nie nie nie, ge ge ge... maar al deze prachtige volzinnen zegt hij nog niet bewust. ;)

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier de hele tijd papapapa vanaf een maand of zes. Niet bewust. Bah was het eerste echte woordje, en mama nu toch echt eerder dan papa nu hij bewust wat zegt. Papa dus bewust toch later, en onbewust eerder.

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee begon met mama, werd er soms wel gek van , mama mama mama ja roep nu maar om je papa hahaha.

19. wannie

wannie Niet meer actief

Destin vertikt het om mama te zeggen (behalve dan als hij zijn zin niet krijgt, of zijn koppie heeft gestoten)

Hij blijft maar papa zeggen, en dat terwijl er geen eens een papa in beeld is.
    Volgens mij doet hij dit echt om te pesten, haha ik heb nu al een draakje :p ,
    Zeg ik mama, zegt hij papa
    zeg ik oma , zegt hij opa

Het is die blik in zijn ogen waardoor ik elke keer weer smelt als hij dit doet,,,,het boefje!

20. Dushi

Dushi Niet meer actief

Met anderhalf jaar zijn ze zich van dingen bewust. Vera zegt al een paar maanden papa of mama bij het zien van onze foto. Ze gaat nu ook al naar ons wijzen en papa of mama zeggen.

Deel Deze Pagina