Lieve dames, Even een vraagje, want ik snap hier niks van... Vorige week verloor ik een klodder slijm (rekbaar, doorzichtig, beetje roze). Enkele dagen daarvoor had ik al een hele gevoelige onderbuik en de dagen daarna ook nog steeds. Ik dacht dus vrijwel zeker dat ik afgelopen week de eisprong moet hebben gehad. Ik kreeg toen ook gevoelige tepels. Alles leek erop dat ik de eisprong al had gehad.... Maar vandaag heb ik ineens weer een klodder doorzichtig rekbaar slijm? Ik heb geen pijn in de onderbuik meer en ook niet meer gevoelige tepels... Dus totaal niet meer 'kenmerken' dat de eisprong in aantocht is... Zou het kunnen dat ik toch in deze dagen de eisprong heb gehad of nog ga krijgen, aangezien er weer een klodder vruchtbaar slijm tevoorschijn kwam? Ik weet dat het natuurlijk een beetje gissen is... Maar misschien heeft iemand eenzelfde ervaring... Ik ben deze cyclus nog niet bezig met 'zwanger worden' want ik wil na de nuvaring eerst mijn eigen cyclus leren kennen... Maar aangezien mijn vriend en ik liever zonder condoom vrijen, lijkt het me prettig als ik weet wanneer de eisprong is geweest, zodat we condoom weer even een week of twee achterwege kunnen laten...
Hoi, Een klodder slijm alleen is niet een betrouwbaar teken. Ik zou, zeker als je je cyclus wil leren kennen er bij gaan temperaturen. Dus elke ochtend gelijk na het wakker worden (dus als je nog in bed ligt) JE ziet daqen na de eisprong een duidelijke temperatuurs stijging van 0,3-0,5 graad en dat blijft gemiddeld dan tot een dag voor je ongesteld moet worden. Was je cyclus altijd regelmatig vroeger? Het kan zijn dat je eisprong nu iets later was (ont-nuvaringen). Succes!
Dank je wel voor de tips, Oermama!!!! (leuke naam trouwens ) Ik wacht het wel af wanneer de ongi komt en dan kan ik uitrekenen wanneer de eisprong ongeveer was (toch ongeveer 14 dagen daarvoor?) Temeer omdat ik benieuwd ben of ik het goed gevoeld heb, omdat ik juist het gevoel heb dat mijn eisprong eerder kwam dan verwacht. We'll see... Ik zie mezelf niet elke ochtend temperaturen...