maak me zorgen om snelle groei zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juul84, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Vandaag even langs het CB gegaan om te wegen omdat ik het idee heb dat ik mijn zoontje met de dag zie groeien :$
    Nou dat klopt ook wel zo ongeveer...Hij was een kleine baby bij de geboorte (3098) maar met 2 maanden woog hij al 5330gram en vandaag, 2 weken later, weegt hij maar liefst 6065gram :$ Dat betekent dat hij de afgelopen 2 weken ruim 700 gram is aangekomen!
    Hij krijgt 5 flesjes van 150+5 dus dat is verder niet teveel. De assistente vond het allemaal niet zo bijzonder maar ik maak me er echt zorgen om. Qua lengte zit hij namelijk onder het gemiddelde, dus hij is nu echt een klein dik propje aan het worden...

Iemand ervaring met een baby die zo snel aankomt met flesvoeding?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hij gaat inderdaad hard! Overleg even met je huisarts als je je er niet happy bij voelt..

3. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Die is met vakantie...Over 2 weken hebben we wel een afspraak met de arts op het CB, gewoon controle afspraak.

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hij zit qua gewicht op dezelfde golf als Jayden.
    Die was met 9 weken oud bijn 6300 gram. Maar hij was geen kleine baby bij zn geboorte, toen woog hij al 4240gram.
    De ene groeit in de eerste periode heel hard en de ander paar maanden later pas.
    Jayden was bij de laatste controle *maand geleden* 9780gram.
    Hij zit op de 1+ en 2+ lijn. Je ziet vanzelf een stabiele stijging in de lijn.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier ook een kind wat snel groeit..
    Zal even het lijstje erbij pakken..

0 dagen 49,0cm 3765gr
    5 weken, 6 dagen 54,0cm 4900gr
    10 weken, 6 dagen 60,5 cm 6105gr
    15 weken, 3 dagen 65,0cm 7470gr
    20 weken, 6 dagen 68,5cm 8250gr
    26 weken, 5 dagen 72,0cm 9140gr
    32 weken, 6 dagen 75,0cm 9940gr

In het begin was ze ook een klein propje (lengte zat onder het gemiddelde en gewicht ruim erboven) en groeide daarna keihard de lengte in waardoor ze nu netjes in verhouding is! (lengte op de +2 en gewicht op de +1 lijn)

Maar desalniettemin heb ik ook zowat slapeloze nachten gehad hoor, ik maakte me er zoveel zorgen om!
    Maar gelukkig is alles goed gekomen en ik denk dat dat bij jullie kindje ook wel goed gaat komen hoor, 1 groeispurt en het trekt een heel stuk recht!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie was ook een goede groeier op zijn flesvoeding. Gewicht lag hoog, en lengte net boven gemiddeld Hij heeft dat volgehouden tot hij ging lopen. Ergens tussen de 1 en 1,5 ging hij langzaam naar beneden in de curves.
    Inmiddels is hij 4 jaar, en zit hij met lengte en gewicht allebei op de middenlijn. Al zijn babyvet is verdwenen en is niks meer van te zien..

Ook bij mijn neefjes is het babyvet aardig vertrokken na de 1e verjaardag. Dus ik zou me er niet direct zorgen over maken.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn oudste zoontje was in de eerste maand in 2 weken 1 kilo aangekomen. Dat was op borstvoeding trouwens.

Maak je niet druk, die explosieve groei komt vaak voor de eerste maanden. :)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Er is vast wel een vervanger van je huisarts?
    Als je je zorgen maakt zou ik daar even naartoe gaan.

Mijn zoontje groeit ook hard, hij was bij de geboorte 2665 gram en was vorige week met 3 maanden 6790 gram. Hij is iets te zwaar voor zijn lengte maar de CB arts maakte er niet zo'n punt van :)

9. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen zelf nog eens de lengte van mijn zoontje opgemeten en hij is nu ook ineens 2,5cm langer dan vorige week :$ Heb het wel 3x na gemeten, maar het klopte echt. Dus blijkbaar heeft hij nu gewoon een flinke groeispurt. Nu ik zie dat zijn lengte ook flink toeneemt, maar ik me wat minder zorgen.

Er is geen vervanger voor de huisarts, wel een collega-arts van de praktijk naast hem waar je terecht kan maar dat is alleen voor dringende zaken.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier woog ze met 2 maanden 5960 gram, met 6 maanden 8245 gram, 11 maanden 9115 en nu misschien net 10 kg.
    Hier groeide ze eerst ook als kool en vanaf 7/8 maanden maar heel langzaam. Ze was een lekkere mollige baby en nu is ze echt slank.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier is ze de eerste 2 / 3 maanden ook heel snel gegroeid met haar gewicht, ze zat toen op de +2 lijn (met haar geboorte op de -1 geloof ik). Na die tijd werd haar gewicht steeds 'normaler' en vanaf 6 maanden zit ze op de 0 - lijn.
    Het zal dus wel goed komen waarschijnlijk...

Deel Deze Pagina