Ook al geen Zwarte Pieten meer op RTL.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Novastar, 24 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wat een vreemde opmerking? Het ergens wel of niet mee eens zijn heeft toch niks met niveau te maken.. Nacho verwoordt het inderdaad goed, maar dat doen heel veel andere (pro-piet) dames in dit topic ook :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Whaha, nee dat is een heel ander niveau :D

Echt.. Iemand die verder 0,0 bijdraagt aan de hele discussie en alleen de knuppel in het hoenderhok gooit, door te zeggen dat de gemiddelde poster het hier allemaal niet begrijpt 'omdat het een heel ander niveau is'.

Eigenlijk gewoon heel jammer, want het gaat al heel lang vrij (heel?) netjes volgens mij in dit topic.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Laten we het dan maar niet over jouw niveau hebben;)

4. Logan

Logan Niet meer actief

Niveau? Ik snap er niks van :(

:D;)

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahaha :D

Dat vond ik dus ook, ik vind juist dat het de laatste paar pagina's gewoon ( zeker voor ZP begrippen ) heel rustig is.

6. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Vraag het Mamalove2014.... die heeft niveau joh, tjonge :p

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ver boven dat van mij hoor :D

8. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    :D:D

Bijgevoegde bestanden:

9. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

😂😂😂 Gekkie!!

10. Logan

Logan Niet meer actief

Hahahaha!! Ik stik 😂

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

:D:D:D Fijn, koffie over mijn schermpje :D:D:D

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

#392 Chocolat, 30 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2016
    Dit dus.
    De fel rode lippen en grote oorringen mogen wel weg van mij. (zien we hier volgens mij ook niet (veel) meer)

13. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Nu hoorde ik op het nieuws dat Halloween populairder is dan ooit, een feest dat oorspronkelijk uit Amerika komt over waaien.
    op zich niks mis mee, maar het Sinterklaasfeest wordt de grond ingepraat.
    We leven een beetje in de omgekeerde wereld volgens mij.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zie niet in wat het één met het ander te maken heeft. Er is toch prima plek voor beide feesten ? En het staat je vrij om gewoon Sinterklaas te vieren. Er is niks verboden. Zeggen dat dat wel gaat gebeuren is op de zaken vooruit lopen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Tja toen er in eerste instantie gezegd werd dat alleen de typische slavenkenmerken (rode lippen, oorbellen) weg moesten riepen ook al heel veel mensen dat het daar niet bij zou stoppen, dat vond men ook vooruit lopen op de zaken....tadaa en nu hebben we al blanke en regenboogpieten

16. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vind het gewoon te zot voor woorden zwarte piet mag niet omdat er mensen zijn die dat racisme vinden (en nog meer)
    Maar mensen die een soort dodenfeest vieren (gaat over geesten etc.) en met bloeddoorlopen ogen en een eng gezicht over straat lopen dat mag wel??
    Ik heb er niets tegen maar dat vind ik dus scary.

O ja en ik las dat iemand schreef dat het kerstfeest dan ook afgeschaft zou worden (over tig jaar) dat is een feest van een religie zoals dat moslims het offerfeest hebben. (wij vieren dat trouwens zonder kerstman en cadeau's)

17. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn ouders, beide van surinaamse afkomst, hebben altijd sinterklaas met ZWARTE piet gevierd in suriname. Daar wordt het nog steeds gevierd met zwarte pieten. De mensen die er zo tegen zijn......toen jullie klein waren namen jullie zeker ook geen kadootjes en snoepgoed aan van zwarte piet? Hebben jullie de kadootjes inmiddels teruggebracht? Ik heb zo vaak discussies met mensen hierover...word er moe van. Echt....mijn kinderen zingen hier de hele dag zwarte pieten stijl. Ze zien hun bruine mama ook niet als zwarte piet. Welk kind met donkere ouders heeft weleens zwarte piet tegen hun mama en papa gezegd? Zwarte piet heeft niks met slavernij te maken. Lees ajb de oorsprong van sinterklaas. De moren hielpen de bischop en de moren waren geen slaven. Zwarte piet werd later geintroduceerd als knecht van sinterklaas en een knecht is geen slaaf! Ja kan wel de hele geschiednis hier gaan schrijven, maar men kan ook zelf zoeken ipv meteen te roepen...racisme en discriminatie. En laat t nou gewoon met rust. Wij zijn allemaal opgegroeid met zwarte piet en onze ouders en voorouders ook, jeetje. Het is voor de kinderen en wij als kind hadden er nooit geen moeite mee. Het was altijd zwarte piet en nu moet ik mijn kinderen gaan uitleggen waarom ze paars, geel, rood zijn of alleen vegen in hun gezicht hebben. Sorry maar waar is the fun in that!! Gelukkig hebben wij hier zwarte pieten en zingen de kinderen gewoon nog zwarte piet ging uit fietsen, zwarte pieten style etc etc....heerlijk om te horen....

18. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Sinterklaasfeest is lang niet meer wat het was geweest. Misschien er maar helemaal mee gaan stoppen? De lol is er helemaal van af. Vroeger hadden we het over cadeaus, gedichtjes, surprises maken. Maar nu over Zwarte Piet afschaffen, roet- of regenboogpieten etc.

Dat het zo is geworden komt door al die nutteloze discussies op sociale media. Het is dus niet enkel de schuld van de tegenstanders van de zwarte piet maar ook de voorstanders hebben het een beetje verpest. Ze hebben er teveel aandacht aan geschonken waardoor het zo is uitgelopen.

19. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    precies:):)

20. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

En rode lippen en oorbellen zijn geen slavenkenmerken....welke slaaf had dit??? Plus slaven waren donkergekleurde EN blanken (wat nog steeds zo is!!!) slavernij was niet alleen in Amerika met zwarte mensen. Jeetje kan er echt boos om worden sorry 😉 Maar men moet zich eens gaan verdiepen in de slavernij en sinterklaas en wat t allemaal is. En gaan vechten voor wat er echt speelt in de wereld wat echt belangrijk is. Dit is niet belangrijk.....

Deel Deze Pagina