Bewust alleengaande moeders?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door SingleMomToBe, 22 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    Omdat ik zelf de keuze heb gemaakt om te proberen mijn kinderwens in vervulling te laten gaan ondanks het feit dat ik geen partner heb, ben ik benieuwd of er hier meer dames zijn die deze keuze maken of gemaakt hebben?
     
  2. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    Ik ben dus alleen en 38 jaar. Mijn vriendin is een aantal jaar geleden overleden. Daarna stortte m’n wereld in, niet alleen omdat ik verder moest zonder mijn zielsverwant, grote liefde en beste vriendin, maar ook omdat het voelde alsof er een streep door mijn toekomst werd gezet. Omdat m’n hart nog vol van haar, is er (nog) geen ruimte voor een ander is. Maar ik heb wel besloten dat ik heel graag moeder wil zijn en dat kan en wil ik niet langer uitstellen. Ikheb altijd gedacht een elftal kinderen op de wereld te zetten, dat gaat niet meer lukken gezien de tijd. Ik hoop dat het gaat lukken om mijn geluk met twee kinderen uit te breiden.

    Het ziet er goed uit in ieder geval! Ik heb 4 december de eerste IUI gehad, ben overtijd en had woensdag een positieve test! Ik ben me ervan bewust dat dat een wonder is en dat er ook nog heus veel mis kan gaan. Maar ja, blijf positief natuurlijk!
    Mijn ouders, broers en een hele goede vriendin weten hiervan, alleen nog niet dat ik al gestart ben met de IUI. Het leek mij leuk als er nog een element van verrassing voor hen ook in zit :)
     
    pienvd90, Ysabella, qwerty123 en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    @SingleMomToBe gefeliciteerd!
    Wat een mooie wending in een droevig verhaal.
     
    SingleMomToBe vindt dit leuk.
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wat mooi gefeliciteerd.

    Hier alleen ervaring met bam buurvrouw. Super stoer! En leuke mamma.
    Kan af en toe ook pittig zijn. Vraag dan gewoon om hulp.

    Zo haal ik wel eens een boodschap als ze ziek is en anders op uit zou moeten met 2 kleintjes.
     
    SingleMomToBe vindt dit leuk.
  5. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    Ja, het zal inderdaad ook pittig zijn bij tijd en wijlen. Ik heb gelukkig mijn ouders dichtbij wonen, die springen graag bij en willen ook oppassen wekelijks. En verder ook veel familie en vrienden die (als ze het eenmaal weten) graag bijspringen. Denk dat wel een soort randvoorwaarde is.
    Ik ben graag zelfstandig maar durf gelukkig ook om hulp te vragen waar nodig.
     
    qwerty123 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  6. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Ik ben ook een solomoeder,en nu zwanger van Mn tweede. Wat een geluk dat je zo snel zwanger bent, gefeliciteerd !
     
    Leraje en SingleMomToBe vinden dit leuk.
  7. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben dit jaar moeder geworden.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wel lastig om het eerste stukje in je eentje te vieren hè. Maar wat een mooie verrassing zal het zijn als je het verteld. Ik had het ook niet verteld dat ik al gestart was. En ze vonden het heel leuk om te horen dat het gelukt was. Nu zijn ze helemaal gek op mn kindje.

    Het is wel best zwaar soms zeker met werk ernaast, dat is ook zeker een reden waarom ik het niet iedereen zou aanraden. Verder ben ik ook wel gelukkig hoor haha. Maar ondanks dat uk dacht er goed op voor bereo d te zijn en er zoveel voor op te willen geven, had ik compleet vergist in wat er echt allemaal in je leven veranderd.

    Geniet ervan. Zwanger zijn is mooi en daarna is het natuurlijk ook mooi.

    Ik vind bewust alleenstaande moeder altijd een vervelende term...Ik ben namelijk helemaal niet bewust alleen...had veel liever samen geweest. But what's in a name.
     
    Madelie, Chitje en SingleMomToBe vinden dit leuk.
  8. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    Wat leuk om je verhaal te lezen!
    Het is inderdaad lastig vieren in je eentje. Ben ook heel voorzichtig blij, want ja, vind die eerste weken best spannend. Of het allemaal wel goed gaat enzo. En ik heb verder eigenlijk ook nergens last van, dus het lijkt nog beetje onwerkelijk geloof ik.

    En ja, ben het met je eens dat de term eigenlijk niet past. Bewust moeder, dat wel. Zag in eerdere reactie solomoeder, misschien past dat beter?
     
  9. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik ben van mijn tweede zoontje via een donor zwanger geworden. De huidige zwangerschap was onverwachts binnen een relatie en toen heeft mijn inmiddels ex-vriend de relatie verbroken en doe ik het dus nogmaals alleen. Alleen deze keer niet bewust de keuze van te voren gemaakt.
     
  10. Jojo5382

    Jojo5382 Lid

    14 mei 2018
    76
    66
    18
    Vrouw
    HR Manager
    Noord-Holland
    Hi! Hier nog eentje. Morgen 32 weken al weer. Zwanger via een donor.

    Gefeliciteerd! En fijn dat het zo snel gelukt is. Bij mij wisten mijn ouder, zus en wat vriendinnen het. Dat was fijn omdat het dan niet alleen was, maar ook raar omdat ineens iedereen wist wanneer ik ongesteld moest worden:).
    Ja het zal zwaar worden maar dat is het volgens mij zowiezo wel. Ik zal het ongetwijfeld onderschatten maar al mijn vriendinnen die het wel met een partner hebben gedaan hadden het ook onderschat. Ik denk dat wij er nog wel iets beter op voorbereid zijn qua heftigheid. Hopelijk helpt dat.
    Ik heb gelukkig heel veel lieve mensen om mij heen en heb het volste vertrouwen er in dat het wel goed komt.
    En mbt de term alleenstaand: ik hou het gewoon op moeder:) denkt volgens mij nog steeds de lading.

    Succes en geniet!
     
    Ysabella, Palmpje, Jenn1993 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Gefeliciteerd!

    Ik wilde ook altijd een elftal! Nu heb ik er 2 en ben ook niet alleen maar pfff.. is genoeg hoor! Haha

    Succes met je zwangerschap en veel geluk
     
    SingleMomToBe vindt dit leuk.
  12. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    O leuk! 32 weken, dan schiet het al lekker op :) Ja, goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch? Gaat vast goed komen, zeker als je veel mensen om je heen hebt om je te helpen.
    Ja, moeder dekt inderdaad de lading!
     
    Jojo5382 vindt dit leuk.
  13. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Hier ook een bewust alleenstaande moeder! Ik zag het mezelf echt alleen doen, dus niet omdat ik gewoon geen partner kan vinden. Voor een relatie sta ik natuurlijk wel open maar dat zal dan altijd een lat - relatie zijn.

    Ik ben binnen 1 ronde zwanger geraakt van een donor die ik via internet heb leren kennen. Ik ben ontzettend blij met hem en we geven elkaar regelmatig updates over hoe het gaat.

    Iedereen zegt altijd dat 't wel zwaar voor me moet zijn om 't alleen te doen, alleen ik weet niet beter dus ik heb het niet zwaarder dan een ander. Qua oppas is het wel wat passen en meten en ik moet er soms wel op letten dat ik wat tijd voor mezelf heb. Maar verder vind ik het alleen maar voordelen hebben. Zelf de naam bedenken, zelf de opvoeding bepalen, etc.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Ysabella, Elraange, Palmpje en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Doortje1986

    Doortje1986 Actief lid

    20 feb 2017
    113
    114
    43
    NULL
    NULL
    Haai. Ik ben ook alleenstaand en op dit moment zwanger van een hele goede (homo) vriend. We gaan straks een co-ouderschap aan.
    Een heel avontuur maar ik heb er alle vertrouwen in.
     
    Jenn1993, SingleMomToBe en Phloxie vinden dit leuk.
  15. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Leuk om te lezen. Wat grappig Jojo, waarschijnlijk ben je dan ongeveer gelijk uitgerekend met mij vorig jaar.

    Ik was ook voorbereid dacht ik, maar ik ervaar het inderdaad ondanks dat ik er al zovee l jaar mee bezig was, wel als een beetje onderschat voor sommige dingen.

    Ik twijfel ook over een 2e, maar kan die twijfel eigenlijk niet zo goed aan iemand voorleggen. Heb inderdaad ook altijd veel kinderen gewild.
     
  16. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Nog niet zwanger, of ja misschien, maar in de wachtweken na cryo tp van eerste ICSI, maar ook alleen. Helaas gaat het bij mij niet zo makkelijk als bij een aantal van jullie.
    Wel als een aantal hier een ontzettende hekel aan de term BAM, omdat ik heel graag met m'n ex een kindje had gekregen, maar hij het Spaans benauwd kreeg bij dat idee. Dus ja bewuste keuze om alleen te proberen zwanger te worden, maar dat is uit nood geboren. Had het veel liever met een partner gedeeld allemaal. En dat gemis is er nog steeds heel vaak. Een fertiliteitstraject in je eentje is ook echt niet niks. Het is best eenzaam soms.
     
    SingleMomToBe vindt dit leuk.
  17. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    @Chitje
    Spannend voor je, en ja kan me voorstellen dat het soms eenzaam is.
    Kun je het in je omgeving met iemand delen? Dat vind ik altijd wel fijn, even spuien bij m’n ouders bijvoorbeeld en dan kan ik er weer even tegenaan.
    En ja, de term is niet erg passend... :$
     
  18. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ja het is best eenzaam. Ondanks dat ik ook wel goed met mn ouders en vrienden kan praten hoor. Toch ben je thuis altijd alleen en kun je bepaalde momenten niet echt delen. Je kan het wel delen maar het is niet zo als dat je samen je verwondering deelt met wie je lief hebt.
     
  19. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb heel veel hele lieve mensen in m'n omgeving, dat is heel fijn. Maar als ik middenin de nacht ongesteld word en weet dat het weer niet gelukt is, is er niemand om dan tegenaan te kruipen die het ook graag wil bijvoorbeeld. Dat vind ik soms heel moeilijk.
     
  20. SingleMomToBe

    SingleMomToBe Actief lid

    14 dec 2018
    263
    463
    63
    Vrouw
    @Chitje Dat is zeker waar en dat zijn de moeilijke momenten, zeker als je alleen bent. Ik hoop voor je dat je binnenkort zwanger mag worden, het is je gegund. Waar zit je nu in het hele proces, wachtweken begreep ik, wanneer zou je kunnen testen?
     
    Chitje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina