Hoi Hoe zou t komen dat mijn toeschietreflex langzamerhand pijnlijker wordt? Mijn overproduktie en continue stuwing zijn nu (afkloppen) weg, of in ieder geval tijdelijk minder. Kan ook te maken hebben met dat ik afgelopen week ziek ben geweest en de productie daarom wat minder was. Maar nu is dus wel het toeschieten veel gevoeliger, zeg maar even venijnig pijnlijk, en lijkt het alsof het wat later komt dan eerst. Zou dat kunnen zijn omdat er minder druk op staat vanuit de borst en ze daarom harder moeten werken om de melk eruit te krijgen ofzo? (ik denk maar even hardop..) Iemand ideeen?
Dat kan best kloppen. Mijn toeschietreflex ging ik pas na een maand of 2 ook echt voelen. En hier duurt het ook langer voordat ie komt. Maar als ie dan komt...... auw, dan wordt mijn borst helemaal hard en spuit het eruit!
Nu je geen overproductie meer hebt komt de melk er niet meer 'vanzelf' uit en ga je het even voelen. De meeste vrouwen hebben dit al in de eerste weken. Kwestie van wennen voor je borsten. Vaak wordt het ook wat minder als je regelmatig kolft naast de voedingen (is ook handig voor die flesjes die je geven wilt, jouw melk is natuurlijk beter als nutrilon).