bijna 300 gr aangekomen en volgende week CB :S

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ramona82, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo meiden , ik vond mijn zoontje wat smal uitzien maar wel langer,
    en ik dacht ga hem eens wegen : en hij was 5345 ( 3 weken geleden)en nu 5.6 kg
    is dit niet veel te weing?
    ik moet volgende week naar het consultatiebureau , maar ik denk dat ik commentaar krijg..
    weet iemand hoeveel ze minimaal moeten aankomen per week?
    grtz Ramona

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met BV volgens mij tussen de 90-200 gram per week ... Dus 300 gram in 3 weken is ok ... Je kunt op www.borstvoeding.com een speciale BVgroeicurve invullen ...

3. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Ik stelde die vraag deze week aan de cb-arts ivm inhoud gekolfde fles. Ze zei toen gemiddeld 200 gram per week.

4. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    ramona: misschien is de energie dan even in het groeien in de lengte gaan zitten? hoe gaat het verder met hem? Als ie actief en alert en vrolijk is en plasluiers heeft hoef je je geen zorgen te maken hoor! dan is 100 gr ook prima.

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Als er geen kindjes weer die heel hard of langzaam groeiden waren er ook geen gemiddelden.
    Je kind groeit. En daar gaat het om.

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hij is vrolijk en ziet er wel gezond uit ;)
    maar ik ben sinds 3 weken met de RRR bezig en de eerste 2 weken zat hij zo in de stres van het laten huilen :rolleyes: dat hij hooguit maar 3 minuten per x had gedronken<--- en dat 2 weken lang.
    nu drink hij 10 of 20 minuten per x maar wel nog steeds om de 2 uur...
    dus ik hoop dat hij wel nog wat aankomt voor volgende week , want hij is om precies te zijn 255 gram aangekomen(heb nog 1 x gewogen)
    grtz Ramona

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Waarom laat je hem huilen meid, je weet toch dat een baby zo lang mag drinken als hij zelf wil?
    Als je hem maar een paar minuten laat drinken dn krijgt hij het vettere gedeelte van de melk niet genoeg binnen......en die hebben ze juist zo nodig.

Wie heeft dat rare idee jou aangepraat?

8. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    nou,m ik zou me maar niet al te veel zorgen maken dan en hem lekker laten drinken wanneer ie wil. veel succes op t cb!

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    met laten huilen bedoelde ik voor het slapen gaan........hij huilde elke dag voor het slapen gaan en nu eigenlijk nooit meer ;)

10. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Deed jelte van mij ook, ik liet hem gewoon drinken en dan viel hij zelf in slaap, doet hij nu nog.

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    nou ik ben vandaag dus op het cb geweest...hij is 220 gram aangekomen in 4 weken :( dus veel te weinig! ik ben van plan om snel met bijvoeding te beginnen..iemand tips hoe en wat?
    ik hoor het graag
    grtz Ramona

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat zou ik dus niet doen. Dan garandeer je niet dat je kind aankomt, je bv zal teruglopen en het darmstelsel van je kind is nog helemaal niet rijp voor bijvoeding. Ik zou gewoon doorgaan zoals je nu doet. Dus op verzoek aanleggen en laten drinken hoe lang hij wil.
    Zo weinig is het niet hoeveel hij is aangekomen. Mijn kindje staat al 4 weken bijna stil in zijn gewicht (is fysiek actiever dus verbrandt ook meer calorien) en dat was ook prima.

Niet onzeker worden hoor!

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Gyano is gelukkig ook actief ;) met bij voeding bedoel ik een fruithapje om 12uur (kreeg ik als tip van mijn mama) zeg maar na de voeding...
    zou dat wel kunnen(2 theelepeltjes per dag dan)
    grtz Ramona

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zou het niet doen. In de tijd van onze moeders was het heel gewoon om vroeg te beginnen met bijvoeding. Maar de huidige inzichten zijn dat je - zeker bij volledige borstvoeding - beter niet voor de 6 maanden kan starten met bijvoeding. Het darmstelsel is bij 6 maanden pas helemaal uitgerijpt en zijn de kans op allergiën het minste.

Ik zou bijvoeding geven als je kind er aan toe is en niet om je eigen onzekerheid over zijn gewicht te sussen. Echt hoor meid, jouw borstvoeding is op dit moment de enige echt goede voeding die jouw kindje nodig heeft. Die grammen die ze 'moeten' aankomen is vooral voor de eerste weken, later volgen kinderen hun eigen groeipatroon.

Misschien een tip: probeer eens borstcompressie tijdens de voeding. Dan komt je kindje eerder bij de vette achtermelk die zorgt voor verzadiging en is calorierijk.

Nogmaals, laat je niets aanpraten hoor! Bel anders eens een vrijwilliger van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. (voor telefoonnummers zie borstvoeding.nl).

Succes!

15. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    @appeltje ik denk dat je gelijk hebt , anders had de cb arts me echt wel advies gegeven...
    maar ze zei alleen van houd het even in de gaten!
    hij hoeft pas terug als hij 6 maanden is :(
    ik kijk het even 2 weekjes aan en als hij nog niet veel bij komt dan trek ik wel aan de bel bij het cb :)
    grtz Ramona

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Appeltje heeft helemaal gelijk. Voeden op verzoek,en zo lang als je kindje wil. Daarnaast niet eerder bijvoeding als met 6 maanden.

Wist je dat je kindje het eerste jaar volledig op moedermelk kan leven,zelfs zonder bijvoeding?
    Pas vanaf een jaar wordt de borstvoeding bijvoeding.
    Als je vanaf 6 maanden gaat bijvoeden heeft je kindje alle tijd om aan vast voedsel te wennen, en idd is het beter voor haar organen om voor die tijd geen ander voedsel dan moedermelk te krijgen.

Je doet het prima, niet onzeker zijn, ieder kindje heeft zijn/haar eigen groeicurve.

En als je vragen of twijfels hebt, kom je gewoon lekker kletsen bij de andere borstvoedende mama's, allemaal kunnen ze je helpen en bij staan met je borstvoeding. er zijn de nodige *ervarings*deskundigen maar ook zou je een lactatiekundige kunnen inschakelen.
    Telefoonnummers vind je op borstvoedingsforum.nl of vbn.nl

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben het idd met appeltje en jingels eens, en misschien kan je de kleine nog een keer extra proberen aan te leggen? Dan krijgt ie toch weer wat extra melk binnen.

Share This Page