Zondag 20:00 Komt een vrouw bij de dokter.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Ladymistique, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Wie heeft deze film al gezien??
    Ik heb de film al een tijdje geleden gedownload en vind het nog steeds een hele goeie film en de verhaal lijn is ook sterk aanwezig.
    En carice... Een super goeie actrice net als bij zwartboek. Ook 1 van mijn favoriete nederlandse films.

Hebben jullie hem ook gezien, in de bios of net zo als mij gepikt van het internet af..
    wat vonden jullie ervan? en gaan jullie hem zondag ook kijken op RTL4?

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik heb hem voor het eerst gezien in de bios daarna op dvd gehaald zodra die uit was. echt een super goeie film.. maar ga hem niet kijken.. kijk hem liever op dvd zonder reclames ;)

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nee hoor.. dat wil ik niet.
    Ik ga zo hard huilen.

En ik ben zoo laf.
    Ik ga niet kijken!!

Misschien na mijn zwangerschap!

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb m gezien op Film1..... vond het een baggerfilm (ja sorry)...
    alles was heel erg langdradig en werd uitgebreid laten zien (sorry maar wat kan mij nou de "sex"scene schelen in zon emo-film??) maar daar waar het over ging (de kanker, chemo en het overlijden) was met 10 min bekeken.....

Carice was inderdaad heeeeel erg goed!!
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn moeder.. de gesprekken bij de arts, de chemo-kuren, het ziek zijn, de scans en uitslagen daarvan en de euthenasie..... en als je dan ziet hoe goed zij het overbrengt... kippenvel!!!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond het een mooie film en heb hier en daar wel zitten huilen.
    Maar ik vond het boek vele malen mooier en aangrijpender, en ik kon in het boek meer sympathie opbrengen voor Stijn dan in de film. In de film vond ik hem eigenlijk alleen maar een klootzak, terwijl ik in het boek beter begreep waarom hij dat deed.

Carice is een super-actrice, maar ik vond haar eerlijk gezegd niet super-gecast. Ze zou 'het lekkerste wijf van de wereld' moeten zijn, voordat ze ziek werd, maar dat vind ik haar helemaal niet. Mooi, ja. Aantrekkelijk, ja. Maar lekker? Niet naar mijn mening...

Moest laatst wel beetje lachen om Barry Atsma (bij Dit was het nieuws). Hij is een keer in het openbaar gemept door een oudere dame, die heel boos was dat hij zó gemeen was voor z'n zieke vrouw :D
    Mannen die zelf hun vrouw hebben verloren, zeiden hem wel dat ze het heel goed begrepen.
    Zo zie je maar: acteurs worden (zeker met dit soort rollen) helemaal aangezien voor het personage dat ze spelen.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik vond het ook een baggerfilm. Om de redenen die bijv. mutsefluts aanhaalt. Veel te langdradig.

En ik ben ook geen fan van Carice, dat zal ook meespelen denk ik.

7. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ook ik vond het een baggerfilm. Kan me aansluiten bij de mening van mutsevluts.

8. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik ga zeker kijken, heb hem op dvd maar die pakte helaas niet bij mij, vond ik zoooo erg toen, dus ben blij dat hij op tv komt nu..heb 't zelf in mijn agenda staan ;)

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb heb ook op DVD gekocht omdat hij me geweldig leek maar wat een verschrikkelijke film! Ben een echte filmliefhebber, en vooral dit soort films maar deze was wel echt heel erg slecht.. Sluit me ook helemaal aan nij mutsefluts. Film was indd heel langdradig en je zag meer sex scenes dan waar het verhaal echt overging. Bovendien vondt ik het verhaal er om heen ook niet helemaal leuk, heb een ontzettende hekel aan kerels die vreemdgaan en kom op man, zoiets doe je toch al helemaal niet als je vrouw op sterven ligt! En bovendien snap ik haar niet, ze wist al heel lang dat hij vreemd ging, voordat ze gingen trouwen, dan trouw je toch niet met zon vent of ben ik nu gek?! Dit was met stip een van de slechtste films die ik heb gezien.

10. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik hoorde echt van alle kanten wat voor een goede film het wel niet was. Dus toen ie op film1 kwam moest ik m natuurlijk wel even kijken. Maar wat vond ik het een slechte film zeg. Ik ga hem dus ook zeker niet nog een keer kijken.

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Heb hem al gezien, maar ga hem zeker weer kijken.

12. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb hem in de bios gezien en thuis op dvd. Ik vind het wel een mooie film! Misschien inderdaad (te) veel sex. Maar voor de rest...
    De keiharde realiteit van toen en misschien wel voor meer.

Goed neergezet door Carice en Barry!!

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Jij heb het boek zeke rniet gelezen? Of intervieuws gezien van Kluun?
    Hun hadden een "open" relatie. Ook zij ging vreemd, dit wisten ze van elkaar.
    Net als heleen van Rooien en haar man....
    Tuurlijk is het Gemeen, klote etc van hem wat hij haar flikt tijden haar ziekte bed, maar er zit een groter verhaal achter.

Als je het boek gelezen heb en dus die intervieuws gelezen heb ga je dat meer begrijpen.
    Dat is ook de reden waarom ik de film minder goed vind, hij wordt heel negatief neergezet, je mist de diepgang, het achterliggende verhaal.....

14. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel een mooie film. Het vluchten wat de hoofdpersoon doet is herkenbaar.... Mijn moeder heeft borstkanker gehad.... In die periode ben ik ook 'gevlucht'... Vluchten kan op allerlei manieren. De hoofdpersoon doet dat door vreemd te gaan. Ik deed het destijds door zoveel mogelijk thuis weg te zijn.

15. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik ga hem opnemen, heb hem al gezien op de computer, en vond het toen helemaal niets ook denk ik omdat ik het boek net uit had, van het boek liep het snot uit mn neus van het huilen, maar de film heb ik toen geen traantje op gelaten!

Kijken hoe de film van zondag mij bevalt

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hem niet gezien, misschien dat ik hem zondag even opzet en langszap maar ik denk dat ik het te heftig vind.

Wel leuk om de reacties te zien - haat/liefde naar de film toe :) een middenweg lijkt er niet echt te zijn.

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Hoorde juist heel veel goede verhalen, en dat het eeen enorme tranentrekker moest zijn.
    Het viel mij ontzettend tegen, wel een traantje weggepinkt..
    Maar tijdens het lezen van het boek, heb ik tranen met tuiten gehuild.:)

Vond het een slechte film!
    Misschien als er geen boek over was geweest, dan had ik hem anders bekeken.
    Maar er zijn zoveel dingen weggelaten.. die juist het verhaal zo 'mooi' maken.
    Nu was het sex... en af en toe de ziekte. en hij was idd de hele film een oetlul!

Ik lees het boek nog wel een keer..

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb de film op dvd, vond hem wel tegenvallen. Ik had het boek al gelezen misschien komt het daardoor. Het enige wat ik aandoenlijk vond waren de laatste 10 min met het afscheid nemen van hun dochter enzo.
    De rest is idd meer sex, ze hadden van mij meer mogen laten zien van het ''kanker'' verhaal. dat vond ik wel mooi gespeeld.

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat seks is echt typisch nederlands... ;)
    Ik vond de film ook echt zwaar bagger, maar ik ben sowieso al geen fan van nederlandstalige films. Had ook heel wat van de film verwacht door alles wat er over werd verteld, maar nope... het deed het hem niet voor mij.

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik vond het niet echt een geweldige film, overdreven seks, verhaal wordt slecht neergezet en vrijwel emotieloos..
    Vond het boek echt veel aangrijpender.. daar heb ik echt van begin tot het einde zitten brullen.. haha..

Deel Deze Pagina