Ook bekkeninstabiliteit bij nummer 2?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door danif, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He meiden

Ik wil graag een 2de kindje, maar tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik veel last gehad van BI. De laatste 2 maanden kon ik niet meer lopen :x
    Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die BI hebben gehad en of ze het bij hun volgende zwangerschap ook weer hadden.

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook BI gehad. Hele zwangerschap bij fysio gelopen.
    Na de bevalling lang moeten herstellen en veel moeten sporten om het enigszins beter te maken. Maar achteraf heb ik te weinig geoefend toen.
    Ik wil weer gaan proberen zwanger te raken in januari / februari 2012 en hoop dat het dan beter gaat...

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry.. van mijn antwoord word je niet vrolijk....

Mijn ervaring:
    het wordt elke zwangerschap erger.... en het begint telkens eerder....

Zal hier nu maar niet gaan schrijven hoe het nu is...

Enige voordeel, is dat je de symptomen eerder herkent, gelijk beter op je houding gaat letten etc... maar als het dan eenmaal begint, gaat het verval hard...

Heb eens gelezen dat je 90% kans hebt op BI bij een volgende zwangerschap....
    misschien hoor je tot die 10%.....

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ohw :( das inderdaad minder mooi :( maar ja wel realistisch, kun je er rekening mee houden... en ik ook... ;)

5. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    @cerberus, ik zou toch wel willen weten hoe het nu is. Hoevaak ben je zwanger geweest?

6. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    ik heb trouwens even gegoogeld en idd 90% kans op herhaling.
    Ben erg benieuwd hoe andere meiden hier mee omgaan.
    Ik wil heel graag nog een kindje, maar mijn man heeft een eigen bedrijf en kan niet zomaar alle zorg van mij overnemen als ik niet meer kan lopen.

7. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Een vriendin van mij heeft t ook. Bij de eerste best last van, maar bij de 2e nog veel erger. Zo erg dat ze haar werk nooit meer zou kunnen doen. Ze mag dat ook echt niet weer zwanger worden.
    Móet zeggen dat ze ook te lang door is gegaan, daardoor is t nog erger geworden....

Geef fijn bericht, maar wel de realiteit.
    Hoop dat het bij Jou mee valt!!!!

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    o jee zijn er ook meiden waarbij het juist goed is gegaan de 2de keer?

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap gehad. Gelukkig niet zo heftig als sommige mensen...maar heftig genoeg..
    Tijdens één van de andere zwangerschappen die tot 10 weken bleef begon ik ook al last te krijgen..

Met 1 maar..
    Ik heb vorig jaar een hernia gehad en daar zat al een oude hernia op de mri te zien./ Dus de artsen hopen voor me dat het tijdens mijn zwangerschappen de hernia al is geweest..

Mochten het toch bekken zijn dan neem ik dat voor lief.. Voor mij was de bi te dragen en was het eindresultaat (mijn prachtige dochter) de hele kl*te zwangerschap waard.
    Bovendien was de meeste pijn daags na de bevalling verdwenen

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik met 20 weken uitgewerkt. Rond de 14 weken last van gekregen, met 16 weken halve dagen werken, en met 20 weken was het klaar.

Nu merken ik aan mijn bekken dat ik zwanger was (kreeg er met 4 weken al last van. Meer als met een gewone menstuatie).
    Met 8 weken kon ik amper meer lopen, maar om 1 of andere reden lijkt het zich te stabaliseren.
    Met 4 weken weer meteen begonnen met de oefeneningen van de peut, werk minder, en doe alles heel rustig aan (zover als het gaat met een lekkere actieve dreumes), en ga weer naar mijn peut toe.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij de eerste had ik vanaf week 27 last. Ben toen naar een bekkenfysio gegaan. Heb een helse bevalling gehad en moest lang herstellen.
    De tweede zwangerschap had ik meteen klachten. De zwangerschap bleek een MA te zijn.
    De derde zwangerschap kreeg ik last van mijn bekken met 22 weken. Ik kon er nu beter mee omgaan, wist de tips nog. Toch ben ik ook weer naar de bekkenfysio geweest. Het zwaarste vond ik dat ik zo rond de 7 maanden zwangerschap mijn zoontje niet meer kon tillen.
    Na de bevalling was ik meteen pijnvrij.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik hoop dat ik na deze bevalling pijn vrij kom. Na de bevalling van mijn dochter (geen zware bevalling gehad overigens) is het nooit helemaal weg getrokken, en ben ik altijd gevoelig gebleven op mijn bekken.

13. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Gelukkig ben ik na de bevalling snel hersteld. Alleen als ik het heel druk heb voelt hèt een beetje zeurderig, geen pijn meer gelukkig

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    helaas ook hier geen fijn nieuws.

eerste keer last maar draagbaar nu al 2 maanden in de ziektewet ivm door mijn benen zakken en veeeel pijn (horeca baan dus is natuurlijk alleen maar staan bukken en tillen) word nu alleen maar erger ookal doe ik het rustig aan. heb wel de kids snel op elkaar...
    maar iedere zwangerschap en ieder lichaam is anders!

15. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Bij de eerste moest ik met 16 weken halve dagen gaan werken en met 24 weken stoppen met werken door de BI.

Nu ben ik een goede 10 weken zwanger en heb al anderhalve week last van mn bekken. Ben bang dat het deze zwangerschap dus weer mis gaat...We zullen zien

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik heb nu een zoon van ruim 3,5 en bij zijn zwangerschap heb ik er behoorlijk last van gehad. Dit is ook nooit meer weggegaan, deels mijn eigen schuld, want ik ben te lang doorgegaan met fulltime werken.

Ik ben al gewaarschuwd dat het bij een 2e nog erger kan worden, dus ik hou er zelf maar rekening mee. Gelukkig hoef ik niet meer veel te tillen aan mijn zoon, tenzij een hangbui heeft :)

17. Hier dan misschien een wat positiever berichtje (gedeeltelijk dan)

Bij de eerste BI vanaf week 9.. :(
    2e zwangerschap (MK) geen last van gehad.
    3e zwangerschap af en toe wat last, maar was absoluut te doen. Had alleen last bij het omdraaien in bed en als ik te veel had gedaan.

Heb wel na mijn 1e zwangerschap nog lang pijn gehad aan mijn bekken.. maar uiteindelijk ook over gegaan.

Deel Deze Pagina