Ik vind het zo raar. Al jaren heb ik een cyclus van exact 25 dagen, geen dag korter of langer: nooit. Zowel bij anticonceptie als wanneer ik geen anticonceptie gebruikte. Zo werd ik bijv precies 25 dagen na de bevalling van mijn zoon ook weer ongesteld. De eerste ronde zonder anticonceptie (ik gebruikte daarvoor de Nuvaring) heb ik ovu testen gebruikt en ik bleek op dag 11/12 mijn eisprong te hebben en werd op dag 25 ongesteld. Ronde daarna ook dus weer dag 25 Enfin, we zijn nu 4 rondes zonder anticonceptie. De eerste 2 rondes gebruikten we een condoom en vreeën we niet rond mijn vruchtbare dagen en was het dus nog 25 dagen. Ronde 3 besloten we er voor te gaan. Ik was totaal niet zenuwachtig, geen stress enz. Ik werd op dag 28 ongesteld. Dit is voor mij echt voor het eerst in mijn hele leven dat ik zo'n lange cyclus had! Nu zijn we inmiddels weer een ronde verder en zit ik alweer op dag 27! Ik heb op dag 22/23 getest, maar negatief. Neem dus aan dat ik niet zwanger ben. Ik zie nu in mijn agenda staan dat ik deze ronde op dag 14 pas steken/krampen had. Grote kans dus dat dit mijn eisprong was en dat mijn cyclus veranderd is. Ik vind het alleen zo gek dat het nu ineens veranderd, terwijl het zeker al 10 jaar op exact 25 dagen zit! Kan dit dan komen doordat we nu bewust met zwanger worden bezig zijn? Het wel/geen anticonceptie kan het niet zijn want ik heb de afgelopen jaren wel vaker maanden geen anticonceptie gebruikt en ook dan was het 25 dagen. Ik vind het echt raar!
Het kan met ontpillen te maken hebben. Maar 28 dagen is normaal meis. Hoe ouder je word je hormonen veranderen ook dus ook je lichaam. Ik heb vorige ronde ook voor het eerst een korte cyclus van 20 dagen. Ik denk dat de mijne met de overgang te maken kan hebben. Nog geen zorgen meis 28 dagen is mooi zo hoort het.