@ schatjepatatje Ik ben het zeker wel met je eens hoor, begrijp me niet verkeerd! Ik ben er ook geen voorstander van om een kindje 5 dagen in de week naar de kinderdagverblijf te brengen. En ik zou sowieso ook de eerste tijd thuis blijven mocht het ooit zo ver komen. Mijn punt is gewoon dat het naar mijn mening wel valt te combineren om te werken/studeren en een kindje op te voeden. En ik denk dat als je wilt studeren dat je daar niet iedere dag van 9 tot 5 mee bezig bent, dat zal wel een beetje meevallen. En er is ook nog een papa, mocht het zo zijn dat de een moet werken of studeren is er ook nog de andere ouder, het is niet zo dat je alles alleen moet doen als moeder toch? Maar zo denk ik erover, vind het wel leuk om de meningen van anderen te lezen! @ Anais: wow 17 dagen is wel lang ja, heb je al wel getest?
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf op een baby groep.. En als ik straks zwanger ben; zal mijn kindje daar ook naar toe gaan. Als het lukt wil ik 3 dagen blijven werken; ivm financiën! Tegen die tijd wil ik wel opa/oma lief aan kijken of ze ook een vaste dag willen oppassen haha. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat die baby's het zo goed hebben bij ons; oké ik ben er ook niet voor om je kindje 5 volle dagen weg te brengen. Dan denk ik; waarom heb je dan kinderen. (toch?) Hoe ouder de kindjes worden hoe meer ze leren bij ons; al is het alleen maar sociaal zijn met kinderen. Het is helemaal niet zielig voor het kind om hem/haar naar het kdv te brengen. En heb nog nooit meegemaakt dat ze de ouders niet meer herkennen.. Ach ja toch ieder z'n eigen keus denk ik!
Ik vind het ook absoluut niet slecht om een kindje naar het kinderdagverblijf te brengen! En ik ben er van overtuigd dat ze het daar ook wel goed hebben. Maar 5 volle dagen vind ik teveel hoor, dat vind ik sneu... Zelfs als ik helemaal niet zou werken zou ik er nog overna denken om mijn kindje naar het KDV te doen, idd voor de sociale vaardigheden etc! Maar 5 volle dagen nee... Anais heb je de huisarts al gebelt/ 17 dagen is veel en dan kun je wel bloed laten prikken. Ik denk niet dat je zwanger bent maar dat er iets anders aan de hand is... Maar misschien komt dat omdat ik precies hetzelfde had, 3 jaar lang! En elke keer maar weer hoop! Maar het komt echt bijna niet voor dat je na 17 dagen ineens positief test.... Ben je normaal wel regelmatig?
Wat leuk, jonge (a.s.) moeders! Ik was ook 19 toen ik zwanger was van de eerste en hoewel ik vreselijk onzeker was, zeker tot mijn 25e, ben ik er alleen maar blij mee dat ik zo jong moeder ben geworden. Mijn oudste vind het ook super! Ze geniet er zo van om samen met mij te winkelen, giechelen en gek te doen. Dat kan ook wel als veertig of vijftig bent natuurlijk, maar da's anders. Van de week stond ze nog met d'r vriendinnen voor de spiegel zich op te maken voor een feest. Vier pubermeiden in mijn woonkamer, het was zo gaaf! Dus... ik kan alleen maar positief zijn over het jong moeder worden (en dan te bedenken dat wij ook weer zwanger willen worden nu ik ouder ben maar ook dat heeft voordelen).
Nee hoor dan zou ik je echt geen slechte ouder noemen, maar deeltijd en voltijd is een erg groot verschil voor een kleintje. Basisschool is ook weer een heel ander verhaal, dan heb je het over kleuters, en kleuters zijn allang voorbij 'de hechtingsperiode' en begrijpen dat mama of papa ze ophaalt en dat de school er is om hun iets te leren. Een baby denkt heel anders, die kan dat allemaal niet begrijpen. Logisch maar stel dat jij 40uur per week zou blijven werken dan leefd je kleintje meer in het kdv dan ben jou en je man thuis,.. en dat lijkt me toch niet de bedoeling van kinderen krijgen en opvoeden e.d. Jawel tuurlijk valt het te combineren, maar een kleine heeft voornamelijk zijn mama nodig en als die (bijna) altijd weg is dan vervreemd je kleine van je... en dat is lullig voor jezelf maar zeker ook voor je kleine.. En oke goed ik ging ervan uit dat vaders werkt..mijn fout! Nee natuurlijk hoef je als moeder niet alles te doen, maar een moeder is zo ontzettend belangrijk voor zo'n ukkie! en zoals ik wel vaker roep "mommy knows best" omdat zei haar moedersinstinct kan gebruiken, en ontbreekt (helaas) bij de vaders. Mama's hebben ook zo'n ontzettend vertrouwd geurtje,,. en mama is daarom ook degene die een kleine het beste zal kunnen troosten, meestal wel althans. Ik persoonlijk vind dat wel zielig, als het de volle week is dat een baby op een kdv is, waarom begin je dan aan een baby? Het kan nog zo dik voor elkaar zijn op een kdv maar een baby wilt het liefst bij zijn eigen moeder of vader zijn, omdat dat vertrouwde mensen zijn. Het herkennen was niet het probleem, zei herkende ze wel, maar ze wilde absoluut niet met ze mee, zo vervreemd was zei van haar ouders.. En dat maakt het in mijn ogen zielig voor een kleintje die de hele week alleen maar op een kdv zit.. Bovendien moet het toch verschrikkelijk zijn om te zien dat jou kleine besloten heeft jou niet meer als opvoeder te willen, omdat je haar toch elke keer weer achterlaat.. Maarja kijk, dat ik dat heb meegemaakt op het kdv waar ik werkte dat heeft heel erg mijn mening daarin gevormd, het was voor mij al afschuwelijk om te zien dat dat meisje niet mee wou met haar ouders, als je zoiets van zo dichtbij meemaakt dan word je keihard op de feiten gedrukt hoe iets kan aflopen als jij als ouderzijnde een verkeerde beslissing maakt.
hallo ik werk ook op een kinderdagverblijf.. mijn kindje zou daar ook naar toe zijn gegaan.. vind het goed voor kindjes.. zoiezo zijn ze minder een kennig, goed voor het samen delen.. en ze hebben leeftijds genootjes om mee te sprelen.. en ze leren natuurlijk veel van elkaar.. en als je ee peuter naar een kdv brengt voor het eerst is het wennen veel moeilijker dan een baby.. zelf vind ik het nix om het kindje 5 hele dag weg te nbrengen maar 2 en halve dag of 3 dagen vind ik dat dat moet kunnen.. maar ieder heeft hier natuurlijk zijn eigen mening over.. en het speelt ook mee of het kan... als ik minder zou kunenn werken zou k hier misschien ook wel voro gaan.. maar helaas is dit financieel op dit moment niet mogelijk end it geld voor heel veel ouders.. en dames.. heeeeeeeeeeeel veel succes hopelijk worden jullie snel zwanger fijn weekend liefssss
Hoi Ik heb de maandag een test van kruidvat gedaan en die was negatief. Ik heb de huisarts nog niet gebeld omdat ik het gevoel heb dat als ik bloedtest doe dan men regels gaan komen juist erna @Duchess Ik ben altijd onregelmatig ja toen ik de pil nam scheelde het 2 a3 dagen zonder pil verschilde het zeer fel maar altijd tussen de 18 dagen of 36 dagen..nu is het al 46 dagen denk ik ong. Wat bedoel je met dan denk ik dat je hetzelfde hebt als mij? Ik vindt het gewoon raar wat ik nu heb,het lijkt op witte vloed. xxx
Hoi Anais, Hoelang ben je al bezig? Ik wil absoluut niet zeggen dat je hetzelfde hebt als ik, maar ik herken mezelf erin. 3 jaar lang kreeg ik telkens maar weer hoop, want ik was overtijd! En telkens maar negatief testen, en maar niet ongesteld worden... Ik heb al zoooovaak een bloedtest en/of echo gehad voor de zekerheid.. Daarom vind ik het heel moeilijk om zulke berichten te lezen, omdat het zo hoopvol is als je zolang overtijd bent! Ik dacht altijd dat de dokters het allemaal fout hadden, waarom was ik anders overtijd?! Maarja nu ben ik erachter dat ik PCO heb.. En daarom vind ik ook dat als je minimaal 6 maand bezig bent en altijd zo onregelmatig bent je gewoon eens een doorverwijzing moet vragen bij je huisarts. Want het kan je zoveel pijn besparen! Liever horen dat alles goed is en dat je gewoon nog niet die 'lucky shot' gehad hebt, dan maar jaren doorproberen en er dan achter komen dat het ook nooit zal lukken! Ik hoop niet dat je mijn berichtjes vervelend vindt! Ik vond dat zelf namelijk vreselijk irritant als ik overtijd was en mensen me gingen vertellen dat ik niet zwanger kan zijn, dat het te laat is om nog positief te testen... Want ja je hebt zelf toch hoop! Ik tenminste dan toch... Succes in ieder geval.
Hey ik ben nu iets meer als een jaar aan het proberen na de pil. ik ben altijd onregelmatig geweest,tijdens de pil maar paar dagen verschil en ervoor was soms een maand overslaan.Wat ik trouwens 2 cyclussen terug opnieuw heb gehad(overslaan) ik vindt je berichtjes zeker niet vervelend,ikzelf heb ook meer een 80% gedacht dat het men regels zullen gaan zijn dusja(tuurlijk hoopt 20 % vanwel) maar ja.Ikzelf heb altijd gedacht dat er iets met me scheelde,dat ik minderof niet vruchtbaar ben.Maar ik zou eens naar een gyn. moeten gaan maar ik stel telkens uit(ook voor de centjes,heb momenteel zeer weinig door geen werk te hebben) wat kost het ongeveer zo een consultatie? meer als 50 euro? xxx
Anais, ik heb vrij weinig verstand van verzekeringszaken enzo. Maar ik weet wel dat ik helemaal niets betaal voor mijn bezoeken aan de gyn... Maar ik heb geen idee of dat altijd zo is..
Hey, wat vervelend voor je zeg! Als ik jou was zou ik nog een weekje wachten en mocht je dan nog niet ongesteld zijn nog een keer testen. Is de test weer negatief dan zou ik toch misschien even bij de huisarts langs.. Of is je cyclus altijd zo onregelmatig? xx
hey @ cynthia1 ik zou idd doen wat jezebel zegt maar dat dacht je miss zelf ook al @Duchess is nie erg zal wel zien hoeveel ze vragen dan,hoop alleen dat ik dan niet te weinig bij heb.Ik ben aant twijfelen om of morge of dinsdag te gaan. Ben zo bang,heb het gevoel dat ze bij mij vanalles gaan tegenkomen,ben zelfs het ergste aan het denken maar ja beter gaan dan niet. heb dus ook nog steeds men regels niet en zie ze ook niet aankomen(ik kijk altijd met een wattenstokje,raar maar waar.) Ik ervaar wel steken in de lies,soms zwakjes zoals bij je regels maar soms zo fel dat ik ineenkrimp van de pijn en ze voelen anders dan. Dan ooknog soms rugpijn en spierpijn. als ik dit voel denk ik dat ze gaan komen maar er is dus geen enkel spoortje te zien.en op dit moment heb ik idd vervelende steken in de lies,geen krampen maar echt steken. ik denk niet echt dat ik zwanger ben,alhoewel de wonderen de wereld nog niet uit zijn,maar door die recente test begin deze week (negatief) ....maar ja is het dan stress ofzo waardoor ze uitblijven,en vanwaar dan al die steken in de lies.. wordt er echt horensdol van hoor,stel dat het geen pco of iets anders dat zo serieus is,en geen zwangerschap en geen regels wat dan...blijft niet veel meer over. pff kon ik ze maar opwekken,heb zelfs elke dag een heet bad genomen want ze zeggen dat dat kan helpen maar als ik dit doe voel ik idd feler krampen en steken en denk ik dat ze komen en dan de dag erna niets meer,geen kramp niks... zooooooooo frustrerend xxx
Ik was 2 maanden 18 toen we besloten voor de eerste te gaan, en daar zijn we nog steeds mee bezig. Sinds januarie 09 in de MMM. Nu in de eerste ronde met Clomid. Succes allemaal
Ik studeer zelf ook, maar ben bijna klaar en wil hierna nog een opleiding doen. De roosters zijn zo dusdanig dat er vrijweinig verandering in komt en ons kindje zou dan tussen de 3 en 4,5 uur per dag naar zijn of haar tante gaan. Ik vind dit reuze meevallen. Mijn mannetje is altijd op vrijdag en het weekend natuurlijk vrij. Dus op vrijdag hoeft ze niet naar zijn zus toe. Daarbij verdient me mannetje genoeg, om de kost hier alleen te betalen e.d. maar ik vind het voor mezelf fijn dat ik later ook een goeie baan kan krijgen (parttime). Me mannetje is door de weeks altijd van huis (kapitein), maar hij kan naar huis waneer hij dat wil. maar een ieder heeft zijn eigen mening.
ik denk dat voor jou een belletje aan de HA geen overbodige luxe is. Ik ga op bed morgen om 8 uur bloedprikken.
Ja weet je wat het is.. Volgens mijn vriend was ik voor dat ik de pil slikte ook onregelmatig. Ja, ik kan me dat dus niet herinneren en mijn vriend blijkbaar wel. Maar ik ben eind september 2008 gestopt met de pil.. Zou het daardoor niet zijn dat mijn lichaam gewoon in de war is? Want de laatste menstruatie die ik had 2 maanden geleden, toen had ik helemaal geen buikpijn. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Maar blijkbaar kan dat als je geen eisprong hebt? Slaap lekker en succes morgen Tante mars!
Ik snap niet waarom jullie niet naar de huisarts gaan.. Helemaal als je al zo lang overtijd bent! Schijnbaar werkt er iets niet goed en misschien is dat wel heel makkelijk verholpen. Dat weet je niet. Maar nu weet je helemaal niets en je weet ook niet of je uberhaubt wel een eisprong hebt. Sapphira, als je voor de pil al onregelmatig was maakt dat toch niet uit? Juist eerder reden om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing! Kijk leuk is anders als er iets ontdekt wordt maar geloof me achteraf ben je 'blij'. Niet blij dát er iets mis is, maar wel blij dat je nu je kansen kunt vergroten! Je kunt wel jaren blijven proberen maar wat schiet je daar mee op? Maarja zo denk ik hoor! Ik vond het ook echt een hele klap om te horen en heb ook dagen in tranen gezeten maar nu ben ik blij dat er iets gevonden is, dat ze me gaan helpen en dat ik nu veel meer kans op een zwangerschap heb!