hey meiden, wat fijn dat er ook dit gedeelte van de site bestaat. Heb al veel info ervan gelezen. mijn partner en ik zijn in augustus 2005 met de pil gestopt. In december 2005 dacht ik zwanger te zijn, vage testen, vage echo, angst voor BBZ, maar toch een 'gewone' mk volgens de gyn. Maand erop ondanks bloedverlies rond NOD toch een vet positieve test, gyn zag ook wel wat in mijn baarmoeder en dus afspraak voor echo met 7 weken. na die twee weken vol spanning, tussendoor nog bloedprikke,maar geen enkel bloedverlies meer en dus ook goeie hoop, kwamen we bij de gyn en die zei doodleuk dat ik volgens mijn bloedtest niet meer zwanger was. de echo bevestigde dat verhaal, dus weer een vroege mk. Vol ongeloof waren we en nog steeds kan ik het niet geloven, daarna een rustpauze ingelast, het was me een beetje teveel geworden. sinds juni 2006 weer volop serieus bezig, helaas tot op heden zonder resultaat. de onderzoeken eind 2005/begin 2006 bij de gyn als gevolg van de miskramen zagen er goed uit, maar omdat ik er toen even afstand van wilde nemen, heb ik de vervolgafspraken afgebeld. We waren toen immers nog niet zo lang bezig, en we konden zwanger worden, toch?! Nu zijn we alweer ruim een jaar verder, maar dus nog steeds niet zwanger. en dat terwijl iedereen om ons heen maar zwanger wordt, zo lijkt het althans. We hebben dus toch maar de knoop doorgehakt om weer naar de gyn te gaan en ons te gaan laten onderzoeken. Maar ik vind het dood en doodeng. wat kan ik nu zo'n beetje gaan verwachten? bedankt voor het luisterend 'oor' Liefs, Daan
Meid ik weet niet wat je kunt verwachten, je zult in ieder geval allemaal onderzoeken krijgen. Ik kreeg eerst een inleidend gesprekje, toen moest ik meteen voor een inwendige echo hier waren veel eiblaasjes op te zien wat leek op PCOS. Heb ook bloedgeprikt en de uitslag was idd PCOS. Mijn vriend is okidoki Ik heb provera kuur gehad om een menstruatie op te wekken helaas niet gelukt toen na 3 weken moest ik beginnen met een clomid kuur. Het is allemaal afwachten wel heb ik een eisprog gehad dat is vandaag uit mijn bloed uitslagen gekomen We wachten hier ook nog steeds af ik zou ongeveer het weekend of begin volgende week ongi kunnen worden.. Maar we hopen op een wondertje *duim*duim*duim* Ik wil jou dan ook heel veel sterkte en suc6 wensen... [-o< Liefssss
hoi meid ik wil je alvast veel succes wensen wat wij hadden bij bezoek aan gyn is: bloed afnamen sperma onderzoek echo en dan even afwachten op de uitslag
Goed dat jullie de knoop doorgehakt hebben om naar de gyno te gaan. Bij ons heeft het ook even geduurd voor we die stap echt durfde te nemen. Omdat je toch over prive dingen praat. Maar ben achteraf wel blij dat we gegaan zijn. En dat er nu aangewerkt word. Allereerst een praatje over het verloop van je cyclus. Daarna inwendige echo en gelijk bloedprikken. Dat hebben ze bij mijn eerste bezoekje gedaan. Aan mijn bloed was te zien dat ik geen eisprong had. Dus de volgende keer hebben we ook zaadjes van mijn man moeten inleveren. Dat was gelukkig redelijk goed. Nu is het afachten bij mij. Ik heb wel m'n ei gezien, die groot genoeg was. Zou vanaf afgelopen zondag ongi kunnen worden, dus het is weer spannend hier.
Heel veel succes in de MMM ik hoop dat de weg niet lang zal zijn voor je. Groot gelijk dat je eindelijk een afspraak heb gemaakt met de gyna, want van die onzekerheid ken je echt gek worden. Ik hoop dat de tetsen en onderzoeken allemaal goed zal zijn. Groetjes Jolie
Ik was al onder behandeling bij de gyn dus mijn verhaal is ook weer anders. Vond het ook niet raar om over van alles en nog wat te praten want ik heb die arts de afgelopen jaren iedere 2 of 3 maanden gezien. Volgorde bij mij/ons was eerst gesprek over hoelang je bezig bent enz. Toen een FSH meting door bloedonderzoek, sperma onderzoek en inwendige echo om te kijken of er niets zit. Omdat het sperma onderzoek helemaal prima was ben ik direct aan de clomid gegaan. Dit houdt in eerst kuurtje clomid en dan om de dag vanaf dag 10 voor een echo om de follikel te meten en dan uiteindelijk op commando klussen. Mocht je ongesteld worden de 3e dag van de cyclus terug voor wederom een echo en dan weer van voor af aan beginnen. Dit laatste doen ze trouwens niet in ieder ziekenhuis heb ik begrepen. En zo'n inwendige echo stelt echt niets voor. In het begin zal het vreemd zijn voor je maar geloof me voor je het weet is het al weer voorbij. Ik heb het nooit als vreemd ervaren om over bepaalde onderwerpen met mijn gyn te praten. Eigenlijk alles is bespreekbaar. Ik voel me goed bij hem. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik hem al jaren ken. Ik wens jullie heel veel succes. Schrijf dingen op die je wilt bespreken en gewoon alles vragen wat er in je op komt. En als dingen niet begrijpt gewoon doorvragen. Het is zo belangrijk dat je als je thuis komt niet denkt van hoe zat dat ook alweer. En vergeet niet dat je arts echt alles al een keer meegemaakt en gezien heeft! Hoop dat het snel raak is! Liefs
bedankt voor alle lieve reacties. het is zo fijn om hier met elkaar te kunnen praten met meiden die helaas ook in hetzelfde schuitje zitten... er heerst op dit moment gewoon een onwijse angst dat onze allergrootste wens misschien wel niet in vervulling zal gaan, al weet ik dondersgoed dat we zo ver nog lang niet zijn... de onderzoeken een jaar geleden waren op zich goed, ik heb ook gewoon een eisprong. hij was toen goed te zien en ik voel em flink iedere maand. Dus dat zal waarschijnlijk het probleem niet zijn, maar wat dan wel.... we zullen het zien. zelf heb ik het gevoel dat ik een soort ondersteuning bij de innesteling nodig heb, zijn daar ook speciale hormonen voor? nogmaals bedankt voor de lieve, steunende reacties. Daan
ok dan, ik probeer gewoon positief te blijven denken toch.... het begin is gewoon helemaal moeilijk, dat gevoel zullen jullie wel herkennen. maar gelukkig lees ik ook, ondanks klote resultaten van de onderzoeken, toch vervolgens hele positieve zwangerschapsberichten. als het niet spontaan kan, dan moet er maar een handje geholpen worden.... geduld: hoe ver zit je in je 2e IUI? kreeftje: ik hoop dat het een super ei was en dat je over kleine 2 weken ook mooi nieuws krijgt. liefs, daan
Zit er midden in! Spuit iedere dag gonal. Moet vanmiddag voor een FM (follikel meting). Als die groot genoeg is, en dat hoop ik maar want vorige keer was ik te laat , kan de pregnyl spuit erin. Dat is voor de eisprong, daarna de inseminatie (moet mijn mannetje ook eens wat doen! ) Dan aan de progestan. Pfff als ik het zo opschrijf is het heel wat. Maar tot nu toe valt het me echt allemaal mee. Heb hiervoor clomid gebruikt. Dat vond ik eigenlijk veel erger door de bijwerkingen. En dat was maar een kuurtje van 5 dagen...
hey meis, hoe was je meting vandaag? Hoop dat alles goed was en je verder kon met de IUI. liefs, Daan
Hoi Daan Was goed. Groeit langzaam. Was gister (meting was gister) 12 mm (vrijdag was ie 11mm). Lig nu op schema. 11 mm voor de 3e cyclusdag is ook wel overdreven. Ik heb nog al eigenwijze eitjes... Moet morgen weer voor een meting. Heb wel te horen gekregen dat ik vorige maand een eisprong heb gehad. Heb toen bloed laten prikken dus das goed. Vorige maand is mijn eigenwijze ei al bij 15 mm gesprongen en waren we te laat. Niets aan te doen. Deze maand hoop ik dat het beter gaat. Ik moet lekker vrolijk blijven doorspuiten. Ik en mijn ei. Kan er een soap van maken
onze eerste keer gyn was een kweekje afnemen en een inwendige echo (had net die nacht mijn eisprong gehad, kon ze precies zien) en een gesprek over de cyslus. ik was er wat beurs van, maar had ook het idee dat de gyn een nieuw tijdrecord wilde zetten vandaag moest ik bloed laten prikken om hormoon gehaltes te testen en voor een test op chlamydia (was het kweekje ook voor). dit doen ze in het martini in groningen standaard ivm eventuele onopgemerkte besmetting of een actieve soa. mijn man heeft vandaag zijn zwemmers mogen inleveren. zodra in ongesteld ben moet ik bellen voor een afspraak voor een rontgenfoto van eileiders en baarmoeder met contrast vloeistof. veel vrouwen zien hier tegen op omdat het wat pijn zou doen, maar je hoort ook veel dat je eileiders dan opgeschoond zijn en je relatief vruchtbaarder bent, daar kijken wij dan maar weer naar uit al met al vind ik het erg meevallen, maar boenal erg snel gaan. ik weet dat dat niet overal zo is, dus voel me gezegend succes samen! het is toch wel een bijzondere stap vind ik zelf.