Tis een heel verhaal

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    maar wil het even van me afschrijven.

    Deze cyclus voor het eerst met Clomid 50 begonnen. CD 16 een FM gehad, hier was geen ei op te zien. En dag later ineens een temp. verhoging gehad van 0,5 graden. Mijn temp bleef 4 dagen hoog. Vandaag bloedgeprikt in het ziekenhuis om te kijken of ik toch een ei heb gehad.

    Gister ineens begonnen met vloeien (CD 21). Het begon met bruine afscheiding en lichte buikpijn. Vandaag meer roodverlies en nog heel iets buikpijn. Ook tussendoor veel bruinverlies. Gyn. snapt niet dat ik nu ongesteld ben. Als dit door een eisprong kan komen dan is de bloeding te vroeg en anders zou ik mijn eisprong gehad hebben tijdens het slikken van Clomid, en dat kan niet.....

    Helaas duurt het een week van mijn bloeduitslag. Hiervoor mag ik niet alvast beginnen met Clomid. Ik moet de uitslag afwachten omdat ze dan kunnen zien of ik een eisprong heb gehad. Het ik dit gehad dan is voldoet 50 mg dus. Anders moet ik met 100 mg beginnen.

    Het klote ervan is dat ik nu dus ongesteld ben, en dus donderdag op cd 5 zou zitten en weer met Clomid zou kunnen beginnen. Maar nu moet ik dus mijn bloeduitslag afwachten om te zien met welke dosering ik door moet gaan. Maar dan ben ik dus allang niet ongesteld meer en kan ik pas weer met de volgende dosis beginnen als ik daarna WEER ongesteld ben geworden! Het is dus de volgende maand ' een gemister kans'. Ik baal als een stekker..... Ik heb het ff helemaal gehad, baal zo dat het niet een keer normaal kan gaan bij mij!

    Sorry meiden, moest dit even van me af schrijven!
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Makkie,

    Vervelend dat je zo in onzekerheid zit of je wel of geen eisprong hebt gehad! Daar bovenop komt ook nog eens dat je een maand extra moet wachten. Ik heb dat ook eens gehad en werd daar heel boos over en zelfs verdrietig. Tot dat mijn vriend zij tegen mij wat is een maand nou eigenlijk, je hebt daarna nog genoeg maanden. Het klinkt nu misschien makkelijk, maar denk maar zo een maand is zo voor bij en daarna met goede moed verder.

    Ik wil je sterkte wensen met het afwachten. Ik ken het maar al te goed en soms voelt het alsof je lichaam je in de steek laat! Hopelijk heb je een goede eisprong gehad!

    liefs vruchtje24
     
  3. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Makkie, we kennen hier allemaal het gevoel van gemiste kansen... ik heb er zelf zo nu 2 achter de rug (nog 1 te gaan). Hopelijk geeft de bloeduitslag een beetje meer duidelijkheid en heeft de clomid toch aangeslagen of is er een andere uitleg voor te vinden.

    Veel succes iig.

    Liefs,
    Marisha
     
  4. lot23

    lot23 VIP lid

    13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Makkie je mag altijd van je afschrijven hoor erg vervelend dat je in onzekerheid zit en dan mag je ook nog niet aan de clomid beginnen dus moet je wachten dat is balen als er een maand voorbij gaat zonder dat je er wat aan kunt doen wens je sterkte!
     
  5. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi Makkie,

    Ik las je berichtje en herkende mijn eigen ervaring hiermee. Wellicht betreft het bij jou een ander 'probleem' maar wilde het je toch even vertellen.
    Toen ik na het gebruik van clomid eindelijk een eisprong kreeg, bleek dat ik amper 4 dagen later alweer ongesteld werd. Ik dacht dat ik gek werd! Eerst zo lang aangemodderd, eindelijk een eisprong en dan helemaal geen kansen! Eerst dachten ze aan een eenmalig iets, mijn lichaam zou moeten wennen aan de medicatie. Toen dit zo bleef ben ik overgegaan op hormonen spuiten, dit in de hoop dat het mijn luteale fase zou verlengen. Helaas bleef deze zo kort. Uiteindelijk ben ik wel zwanger geraakt mbv clomid, maar kreeg ik een Pregnylspuit (deze zorgt ervoor dat je eitje springt en verbeterd de kwaliteit van de eisprong) als mijn follikel zo'n 20 mm. was, daarnaast gebruikte ik nog extra progesteron wat zorgde voor een goede innesteling. Ik was gelijk zwanger! Helaas is de 1e keer op een MK uitgedraait, maar de ronde erna met dezelfde medicatie was het gelijk weer raak en tot nu toe gaat het allemaal helemaal goed :)
    Dit is dus puur mijn eigen ervaring, maar misschien heb je er iets aan! Succes, hoop dat je gauw duidelijkheid hebt!
     
  6. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet me goed!

    Ik lees soms van meiden hier verhalen die nog veel erger zijn dan wat ik nu meemaak hoor, maar toch voelde ik me klote.... tis gelukkig nog niet het einde en gaan we na deze maand vol goede moed verder! Bedankt!
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    De gyn belde vandaag, omdat mijn bloeduitslag toch al binnen was! Uit mijn bloed blijkt dt ik geen eisprong heb gehad..... waarde zat op 1,8 en dit moet minimaal 15 zijn..... dus helaas heeft clomid 50 niets gedaan.

    Het fijne is wel dat ik dus afgelopen zondag ineens ongesteld ben geworden (is voor de gyn nog steeds een raadsel) en dat ik vandaag weer met Clomid ben begonnen! Deze keer moet ik 100 mg nemen. Ook heb ik deze keer wel een FM op tijd, op dag 12. Dus alles bij elkaar genomen is het toch wel weer fijn dat ik al meteen weer verder kan met Clomid!

    Vol goede moed op naar de volgende ronde!
     
  8. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dat is dan toch wel positief, dat je onmiddelijk met een nieuwe ronde kan starten.

    Heel veel succes deze ronde!
     

Deel Deze Pagina